Inlägg från: Plutten forever |Visa alla inlägg
  • Plutten forever

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

hellur- å stackars W! Hoppas att medicinen verkar direkt!

TH- vilken marstråd är det, det finns ju massor... Men gud vad jobbigt att bi gravid såhär snabbt inpå! Var det planerat?

pippil8- vad skönt med lite egentid! Men stackars M! (jag menar med tanke på soppan...)

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

TH- Grattis på namnsdagen söta lilla Ida

Sole: visst sa du att du fyller år i helgen? Ska du baka den där tårtan jag bloggade om? Säg till i så fall, jag har några specialtips som kan vara bra att känna till innan du börjar!!

• Plutten forever

pippil8: vad är det för kaka? jag vill också baka!

• Plutten forever
    frill: ja, varför ger man välling? Det är väl mer mättande än ersättning/bröstmjölk antar jag. Har läst innehållsförteckningen och jämfört med ersättningen, skillnaden verkar vara att vällingen även innehåller mjöl (i detta fall havremjöl, men det finns ju även tex majsvälling med majsmjöl) Konsistensen är tjockare än ersättningen, och hittills har Alvin sovit längre på vällingen än på ersättningen! Så det är väl mer mättande helt enkelt (men har lägre fetthalt än ersättningen)
  • Plutten forever

Hellur: jobbigt med tidiga morgnar, jag tror de har sina faser allihop... Vad skönt att dopet gick bra!

Alvin är inne i en jättebra fas, i går sov han två 1,5 h-pass plus ett 1 h-pass på dagen. Sedan somnade han för natten kl 19.10 (då gick jag ut och bowlade och drack öl med tjejerna, kul kväll men segt idag!) och sov utan minsta avbrott till 03! Dvs 8 timmar! Då åt han och somnade om till kl 06 då Dan gick upp (jag fick sovmorgon pga min utekväll igår...). Och han är inte sjuk eller så, jätteglad och pigg när han är vaken - hoppas det fortsätter såhär!!

Idag har vi rensat ur det rum som ska bli Alvins, så himla mycket skit man samlar på sig att det är inte klokt,,, har varit nere i grovsoprummet och källarförrådet typ 10 gånger! Nu är det rent och fint i rummet, nästa helg ska vi måla väggarna. Funderar på ljusgrönt... några tankar om det?

Ska även "renovera" ett gammalt barnbord + stolar som Irma har haft. Det är ganska slitet i färgen, men lite sandpapper + ny färg så blir det som nytt!

• Plutten forever

sole: skönt att det gick bra med barnpassning! Lät mysigt med frukost på Rival. Där sov vi på vår bröllopsnatt (bröllopssviten förstås) så där han man haft det mysigt... hehe
    Vi borstar tänderna på A varje kväll, men GLÖMMER det jätteofta. Fy på oss! Ska bli skärpning!

Emma3: det är för att jag ändrat så att bara de i min adressbok kommer in på sidan, hade missat att lägga till dig, men nu är det fixat. Är det någon annan som jag glömt, hojta till...

Ang imorgon, min mammagrupp ska till ÖF på Bondegatan (i kyrkans regi) men jag vet inte om jag har lust att haka på dem,,, ska nog gå mer er istället tror jag.

• Plutten forever

Träffas kvart över 10 vid Ringen imorgon? (sångstund i Bleckan och efterföljande lunch)

Swe
    Pluttmora

• Plutten forever

Rättar till listan lite, jag och sole skrev samtidigt...

Träffas kvart över 10 vid Ringen imorgon (sångstund i Bleckan och efterföljande lunch)

Swe
    Pluttmora
    Sole

• Plutten forever

Frill: jag antar att du menar den vid mig, på götgatan. De borde få ett pris för världens sämsta donken. Jag brukar gå till den på Folkungagatan trots att det tar 10 min, det tjanar man in på service och trevlighet när man kommer dit...

Är det bara på min dator, eller har Ida haft namnsdag fyra dagar i rad nu?

Inga fler som är sugna att följa med mig, sole och swe till ÖF i bleckan imorrn?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6