• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Frill
    låter som en jättetrevlig födelsedag!

Bianca
    19,30 är väl bra?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole
    swe och plutten
    nu blev jag cokså sugen på att göra egen mat, ni får återkomma om mosböckerna är bra! Till vilken ålder finns det recept där?

Lillen
    trist att inte buden stiger så mkt, vet nu vilket hus ni bor i, åker förbi där när man åker till Lasses jobb

Bianca
    man borde lära sig att inte prata högt om vissa saker, A blev gnällig och V vaknade 05.30 när jag pratat så stolt över att han sov så bra och länge. Dock vaknar han itne nåt emellan och det får väl anses vara bra!

För allas info om utekvällen den 26e
    19,30 på Kvarnen
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

plutten
    usch vad jobbigt! Hoppas det är övergående! Det kommer gå jättebra med barnvakt, gör så at thon kommer över lite tidigare så ni alla umgås en stund.

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole
    Björklöv
    jag förstår verkligen att du har det jobbigt.Kan du inte läsa in dig på olika tips och trix du  anamma för att  få henne att sova på nätterna?
    det finns ju tusen tips och tricks,det gäller ju bara att hitta nån som känns bra för en själv och bebisen. Personligen tror jag att barn fortsätter äta på nätterna tills man inte ger dem det längre. MEN jag förstår att det kan vara jobbigt att vänja av dem nattmålen, tyckte själv det var urjobbigt våra få nätter (han ordnade till det där själv).

Hoppas du inte tycker jag är en besserwisser som kan säga sånt här för mitt barn sover bra, det är inte meningen!
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

nu är Åre bokat, den 14e oktober tar vi nattåget upp till min kompis som bor där. ska bli jättemysigt och det är ju så himla vackert där på hösten!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

halloj alla!
    åh nu har jag varit duktig och gått från fridhemsplan och hem och kan med gott samvete äta mitt godis ikväll

Björklöv
    OM du skulle bestämma dig för att du orkar (själsligt alltså) att sluta ge Klara mat på natten tror jag det tar ett par dagar och de första är jobbigast. jag tror också att det är sånt som man inte börjar med när man är helt slut själv, utan mitt tips är också att din kille får ta några nätter, du sover med öronproppar så du har lite sömn i bagaget. sen är ni två om att ta dessa nätter då det blir jobbigt. Pick up put down verkade ju funka hur bra som helst på Alvin tex och då behöver de ju inte skrika sig till söms.
    jag vet att vi har sån tur med V som sover så bra och har gjort det länge och han började själv plocka bort nattmålen, men jag tror ju älde de är  detsto svårare är det att bryta mönstret. DU framför allt behöver ju få sova, det är ju bevisat att depression kan komma med sömnbrist. Stor kram till dig iallafall!!

Bianca
    kanon att du har bokat, jag är så mogen och gör som du ha ha

Plutten
    lät jättebra det receptet, jag blev taggad själv att pröva nu!
    Började jag baka bullar i somras första gången i mitt liv är det väl dags att pröva göra egen mat till V
    men vad fryser du in det i? Finns det lagom förpackningar att köpa?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

Björklöv
    ja det låter som en bra idé! Har du några rutiner för henne än?

Murgrönan
    jag är också trött, måste vara hösten!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

TH
    ser jättekul ut!
    vart ligger det?

Björklöv
    håller tummarna för att du får en bättre natt!

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6