• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

attans jag var inte först!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

Och jag som trodde jag var först! Så är jag bara fyra. pinsamt...

Swe: Hur länge är en tråd öppen, är det tre månader? Så nu har våra små alltså tre månader på sig att lära sig äta, krypa, sitta och stå! Tur att du inte skrev "gå" också, då hade Alvin fått prestationsångest.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Hellur

Ännu en natt då William har sovit "en hel natt". Jippi!!!!!!!!
    Han somnade i bilen vid 20:30 med bara gröt i magen, vaknade vid 22:45 när vi skulle lägga oss och fick ersättning, sov sedan till 5:15. Sååå skönt. Han vaknade dock en gång och fick nappen, men förhoppningsvis hoppar han över det snart.

Vivs och Ginger - 10:30 på onsdag blir jätte bra!

Vivs - Har ingen som heter Elisabeth i min mamma grupp. När är hennes barn fött? William är nämligen äldst i vår grupp (5 april), så om den är född i mars är hon i en annan eller i andra sköterskans grupp.

• Swenglish

Ja, tråden är öppen i tre månader, så skynda på nu alla barnen! äsch, jag visste inte vad jag skulle skriva på temat "tråden i vilken..."

• Plutten forever

swe- men det är ju bra att vi sätter lite press på dem, de kan ju inte ligga och sprattla på golvet i all evighet

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sofffy

God morgon tjejer!

Hoppas allt e bra med alla. Har varit lite frånvarande här i tråden på senaste. Har haft en jättejobbig period med Ebba. Hon håller på att få tänder i överkäken o tror att det är därför hon haft feber o varit så himla gnällig o grinig om dagarna o knappt sover ngt på nätterna. Så jag har varit helt utmattad om dagarna, inte orkat ta mig för ngnting egentligen. Men det börjar bättra sig lite nu, en av tänderna där uppe har brutit igenom  så idag ska vi om jag kommer iväg, pallra oss bort till öppna förskolan här på Kungsholmen.

Tack för senast i Solna förresten, jätteskoj o se er igen även om man inte hinner prata ordentligt med alla när man är många.

Plutten: Tänkte på dina fina kort på Alvin som ni har i v-rummet. Vart har du framkallat dom, o va kostade det, o va det vanlig upplösning på de bilderna? Har lite miljöbilder från venedig samt ett jättegulligt kort på Ebba när vi varit o plockat kantareller som ja tänkte framkalla o sätta upp i vårt v-rum, men ja undrar om de blir bra i stort format de är ju bara vanlig upplösning 

Ha en härlig dag allesammans.

Kram

• Emma3

Åh en ny tråd, här går det undan.

Skönt med ännu en bra natt Hellur.

Mamma till underbara Leo 070320
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6