Inlägg från: SanniXx |Visa alla inlägg
  • SanniXx

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Plutten: Självklart är det bäst om barnen växer upp med både mamma och pappa, men bara om dom är lyckliga. Annars så tror jag att det är bättre och växa upp med dom isär. Och ibland kan man inte göra något åt hur läget ligger till.. Även fast man skulle vilja. Ida som just nu växer upp utan sin pappa tror jag inte kommer bli mindre lycklig. Hon har många andra som älskar henne, men jag hoppas självklart att Ida och hennes pappa en dag kan ha kontakt. Förstår att du är glad för eran skull, det hade jag me varit, men jag är glad för Idas skull ändå, för hon har mig som mamma

Oj, blev några rader, men jag kände att ja som ensamstående ville säga några ord..

Frill: Ida får formbröd utan kanter med smör och leverpastej

Lillie: Ja får oxå säga grattis i efterskott!!
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • SanniXx

Plutten: De ska du vara Här är man oxå både mamma och pappa..

.. men jag kom på idag att Gud så skönt det är när någon diskar en nappflaska åt mig.. Detta diskande av flaskor! Så lite gjort, men betyder så mycket. Haha.. Då kanske man har diskat en del omgångar

• SanniXx

Här finns en till "cool förälder"

• SanniXx

Idag var vi på BVC. Ida hade inte gått upp mer än 320g denna månad. Helt okej ändå eftersom hon rör sig mer och för mig är det lugnt Jag måste ju kunna bära henne. Haha. Nu väger hon 9456g och är 72cm. Ligger precis på kurvan för en 10-månaders så nu har hon vuxit ikapp

Utveckligen är lite olika. Hon har ju börjat med pinsettgreppet och de brukar dom göra vid 10 mån. Så kul och se henne sitta och fånga ris

3:e tanden sprack igenom idag oxå. Det firade hon med att börja klappa händerna så här klappas det hej vilt nu

När jag höll i henne förut så hon kunde gå på golvet så drog hon ofta upp benen, men nu går hon på golvet, nästan springer och sprattlar och skrattar jättemycket.

Nu händer det grejer känner jag

• SanniXx

Oj va mycket glada gubbar, men jag är glad idag

• SanniXx

Ida har börjat vakna på nätterna och vara hur busig och klarvaken som helst igår natt vaknade hon 23 och inatt kl 01. Rackarunge. Ska man öka vällingen kanske? Eller kan det vara tanen som gör att hon vaknar?

• SanniXx
    Swe: Vi har en nattlampa. En rosa barbapapa. Finns i blått oxå. Köpt på babyland. Mest är den väl till för mig. Haha. Jag vill kunna se lite lite. Den aktiveras när det blir mörkt.
  • SanniXx
    Emma: Ida har druckit nestlé mild havrevälling, men just nu dricker hon fullkornsvällingen från nestlé. När hon är hos min mamma och pappa dricker hon Sempers välling. Allt går i, men jag kommer byta tillbaka till den milda havrevällingen när fullkorn är slut här hemma. Eller om jag byter till semper.
    Jag tycker du ska pröva en annan sort, men pruttar han mycket? Ida pruttar hon med (även fast hon är tjej , hehe) men inte onormalt mycket vad jag vet.
  • SanniXx

Ang julklappar så är det nog leksaker som står högst upp på Idas önskelista. Tror det är de hon kommer ha mest nytta av. Kläder har hon ganska ok med och böcker kan hon önska sig när hon förstår vad det är Gåvagnen får hon när hon fyller år.

• SanniXx

Här är vi snudd på sängliggandes!
    Blä för att vara magsjuk. Och att ta hand om någon annan när man själv mår dåligt! Här är vi magsjuka båda 2, fast idag har Ida varit pigg. Jag har ont överallt!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6