Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Fluffguf skrev 2007-09-13 13:28:18 följande:
    Fridapida och linny: Tack så jättemycket för era tips! Det finns så mycket att välja på, så det är alltid bra att höra vad andra tycker! Jag ska kolla upp det direkt!
    Ja, det finns så mycket!
    Men det är därför det är så bra med den här tråden.
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-13 16:59:32 följande:
    Fridapida- Jag känner igen det där om att man inte äter lyxigt som student. Man får snåla som fan, men ibland köpte jag hellre smink än mat*dummis*Trevligt att killen och du hittade tillbaka till varann!!
    Smink är mycket roligare än mat! Det är vad jag lägger mina sista kronor på.
    Jo, jag gav honom en ny chans, men det blir den sista. Han har nämligen varit sjukt beroende av WoW (dataspel) och blev hur tråkig som helst. Spelade varje ledig minut... Nu har han slutat, vi får väl se... Men jag hoppas så klart att han håller vad han lovat.
  • Fridapida
    Jambosana skrev 2007-09-13 17:50:22 följande:
    Jag är HELSÅLD på id. mineralpuder. Började för drygt en månad sen och kommer ALDRIG att byta. Den är ju precis så fantastisk som alla säger. Har problemhy och det har blivit bättre! I'm in love!
    Visst är det underbart! Jag är såld jag med.
  • Fridapida
    Yoyna skrev 2007-09-13 21:20:51 följande:
    Hur har jag kunnat missa en sminktråd??? Jag som i princip skulle vara en annan människa om smink inte fanns! Får jag hänga lite med er???Schnaauser: Såg att du undrade om tips mot mörka ringar under ögonen. Kanske har du redan provat, men jag har Max Factors täckstift och tycker det är grymt! (Även de mornar då sömnen varit obefintlig...)Vad har ni för vardagsmake? Hur lång tid tar den att lägga? Själv har jag täckstift, ögonskugga, kajal, mascara, rouge å lite ögonbrynsfix dagligen. Tar mellan en kvart å tjugofem minuter beroende på hur noga jag är och om jag har en tvååring brevid mig som hjälper till eller inte!
    Har du missat denna tråd? Det är tredje i raden vi är inne på nu. Tur att du hittade oss, välkommen!

Hur mycket tid jag lägger på att sminka mig är varierande. Men att lägga basen tar 20 minuter, fest eller vardags spelar ingen roll. Ska jag ut så räknar jag med en timme, vardags 30 min. Det tar sin lilla tid. Att slarva finns inte i min värld, det får ta den tiden det tar! Hinner jag inte sminka mig ordentligt så sminkar jag mig inte, går hellre osminkad än slarvigt sminkad.
    Trots att jag är galen i smink går jag ganska ofta osminkad, vilket blir ganska stor kontrast till när jag är sminkad. Inte lite mascara o rouge här inte!
  • Fridapida

Schnauser

Om du har mörka ringar under ögonen borde du satsa på en ljusreflekterande concealer. Det finns ganska många på marknaden, i alla prisklasser. Hoppa äver de billiga eftersom de ofta är lite tyngre o det är inte bra för tunn hud. Kolla in YSL's storsäljare touché eclat, en concealerpenna. kostar 350 kr. Liknande finns hos Dior, Lancome o Elisabeth Arden.
    Det finns även ögoncremer som är ljusreflekterande, Dermalogicas ögoncreme är det SPF 15 i och är ljusreflekerande. Säljs hor hudterapeuter och på Åhhlens (de stora) och säkerligen på NK.

• Fridapida

Så olika vi är! En del går aldrig utan, en del ofta.

Det "sista" jag tar är mascara. Ska jag bara sminka lite tar jag alltid basen, sedan ljus skugga o rouge i globlinjen. Mascara har jag enbart om jag har ögonskugga.

• Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2007-09-14 08:11:59 följande:
    Följer tråden hela tiden, så kul med alla tips... Vad ska jag köpa för pensel till ögonskugga?? Funderar på att börja använda i.d. ögonskuggor (har idag från Face o Lancome). Som sagt tips på en kanonpensel!!
    Jag tycker att de bästa är Japonesque, finns på hqhair.com och tydligen satine.se.

De är ganska dyra, men vad spelar det för roll när de är såååå bra!
  • Fridapida

Hallonmopeden

Annars gillar jag FACE borstar bättre än MUS, speciellt rouge o puderborstar.

• Fridapida
    Hallonmopeden skrev 2007-09-14 12:54:01 följande:
    Tack för tipsen, nu har jag handlat en på MUS. Någon som använder eyeprimer??
    Ja, sminkningen sitter hela dagan och lägger sig inte i vecken.
Svar på tråden Smink Smink Smink!