Inlägg från: Fridapida |Visa alla inlägg
  • Fridapida

Smink Smink Smink!

Majestic skrev 2007-09-11 18:40:24 följande:
    Fridapida- Stora näsan bilder*garvar* det där känner jag igen, JAG KAN INTE TA BILDER!!!Var i ditt galleri, är det 3e september bilden du menar??
    Ja, men den syns dåligt... Ska fota så det syns...
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-09-11 19:13:30 följande:
    Jag har bara en enda sminkbild hittills, och den ligger i mitt galleri nu. Tyvärr blev det lite konstiga gula streck när jag fotade, det är inte min foundation som är fel färg
    Såg heller inga gula linjer! Det var fint.
  • Fridapida
    Impreza skrev 2007-09-11 18:44:13 följande:
    Hjälp mig då Fridapida ;.9
    Självklart! Jag missade dig bara, gick lite fort.

Jag ska bara kika in hos dig på lite bilder. Har du några nytagna där?
  • Fridapida

Honey1982
    Undantaget som bekräftar regeln...

Glam
    En hel del nytt! Jag ska få mitt CSN (en vecka sent! ) imorgon... det ska bara gå till det viktigaste... men det är så svårt att låta bli allt jag vill ha!

• Fridapida

Impreza

Jag ska skriva en utförlig imorgon... hade skrivit en nu och ALLT försvann... Tar lite tid.

Har du några tanskar om prisklasser när det kommer till smink? Har du favoritmärken?

• Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-11 22:00:57 följande:
    Har du några "måste ha" den här månaden Fridapida??
    Måsten? ALLT!

Den här månaden så är det mycket nytt i affärerna. Höstfärger har kommit in lite överallt. Så den här månaden handlar det för mig om att hitta godbitarna av allt det nya. Vad det blir återkommer jag gärna med, men jag är en impulshandlare, allt går på känsla...
  • Fridapida
    Majestic skrev 2007-09-11 22:39:11 följande:
    Det var jag!!!Tjejen på MUS måste tycka att jag är tokig, varje gång kommer jag med olika lappar med namn på olika skuggor, eyedust, läppglans...ni rekommenderar!! Måste nog börja handla på nå annat MUS*asg*

Man fastnar lätt för MUS skuggor! De är så bra och prisvärda så man vill inte ha annat. För alla som gillar skimmrande och glittriga skuggor så har i.d. riktigt snygga. Rekomenderas.
  • Fridapida
    gglitterr skrev 2007-09-11 22:49:19 följande:
    Fridapida, måste bara höra; hur applicerar du mus eyedust, vilket verktyg sprider det minst och fäster på ögonlocket mest :)
    Jag har några olika sätt:

Blanda med vatten
    Blande med blend & fix
    Fästa på eyeprimer
    Fästa på cremehighlighter

Vilket jag väljer beror helt på vilket resultat jag vill ha. Ihop med blend & fix så blir det absolut intensivast resultat, men kräver lite övning för att få till. Enklast är på primer.

Jag använder alltid en liten fast pensel att applicera eyedusten med. T.ex. i.d. wet&dry. Den kan man både fästa torr o våt skugga med. Sedan tar jag en mjuk större pensel för att sudda och jämna till med.

Eyedust är ju väldigt flyigt och har mycket pigment. Jag är har alltid papper under ögat för att skydda sminkningen i ansiktet. Eyedust är så svårt att borta bort, även med en fan-borste.
  • Fridapida

Ja, FACE har också bra grejer. Men det är lite tråkigt att de inte har nya kollektioner. Det roliga med MUS är delvis att man ser det nya uppställt... Men jag gillar FACE!

Svar på tråden Smink Smink Smink!