• elma

Smink Smink Smink!

jag testade denna kombinationen som jag hittade på Spectra(mac), men jag såg "vindögd/skelögd" ut. Tjejen har en mörkare skugga längst in, men jag såg freaky ut så jag tvättade bort allt igen...vad tror ni, hur får man det att inte se så tungt ut längst in( om man nu vill ha en lite mörkare skugga där)
    specktra.net/showthread.php

• elma

efter mitt misslyckande i förmiddags har jag nu efter lunchen gort en enkel sminkning som jag lagt upp. Har använt meow-skuggor, 3 st, en ljus rosa längst in, sen en grå/röd i mitten och i yttre vrån en rödare skugga. Sen har jag invigt min nya fransböjare...jag är nöjd, lite trixigt, men efter lite övning kan det bara bli bättre! Eyeliner blev en mellangrå mineralskugga från costalscent blandad med vatten! Trist är att bilderna inte återger de reflektioner skuggorna har beroende på hur ljuset faller. I vissa vinklar ser det jätte rött ut medan från andra mer grått ut!

• elma

mommy dearest: det är det som är så bra med internet...man kan surfa runt och låta sig inspireras, sen plockar man lite här och lite där och skapar sig sin egen stil. men det är bra at se hur andra gör.

• elma

mommy dearest: nej, nej, nej, man behöver inte ha lager på lager. Vet faktiskt inte varför de gör så, antar i och för sig att färgerna blir starkare, men som sagt, det är inte nödvändigt. De flesta sminkningar de gör är kanske inte direkt vardags makeup utan lite mer party.

ang. bas, vet inte vad jag ska säga, använder själv mineralfoundation och fuktkräm som bas, jag har ganska fet hy så jag vet inte...

• elma

02 05: har sett den, fast jag tycker den verkar klumpig, väskan alltså...jag vill se mina saker, inte behöva öppna en väska och rota! men detär väl smaksak...kan tycka att det ser ganska coolt ut så vem vet även jag kanske slutar med en sån ändå!

• elma

fluffguf: är inte fastlash själva märket, det står inget annat på den!

• elma

Linny: va snyggt det var att lägga skuggan i den undre fransraden. Snygg färgkombination. angående shadesticken är det väl som med allt, tar tid att vänja sig och hitt sitt eget sätt att använda produkten på!

Fluffguf: jag fick hem min fastlash häromdagen, jag ska titta om det står något annat på den men jag tror inte det....har inte hunnit prova den än..

• elma

Linny: jag tycker det det ser jättefint ut, så smakfullt. Den färgkombinationen passar dig jättebra!

Svar på tråden Smink Smink Smink!