• elma

Smink Smink Smink!

angående fuktspray, jag använder antingen "moisture surge face spray" från Clinique eller bodyshops e-vitamin spray, de funkar bra bägge, men bodyshops är billigare.

• elma

suki ska väl vara jättebra om man läser i bloggar...fick ett lite test på nån sukikräm med min beställning från satine, den var jätteskön.

• elma

go morron alla, nu har jag tentat av franska och individbeskattning, så nu är jag förhoppningsvis en höjdare på alla avdrag man kan göra i deklarationen, pust! Varit nästan utan smink i flera dagar.....abstinensbesvär till max. Har ju inte fått leka med mina nya mac paintpots.

såg att ni skrivit om hållbarhet på skuggor! Kan inte uttala mig jättemycket men det jag vet är att mineralskuggor, som PL, ID och andra mineralprodukter har en hållbarhet på minst 50år(ja ni läste rätt)om man använder den rätt och inte blandar i vatten, doppar smutsiga penslar i och så! Samma gäller mineralfoundation om de inte tillsatt några tillsatser som aloe eller annat! Super med tanke på att min foundation från Meow är en 83g burk innehållande 30g pulver, jämför ID:s stora burk 30g burk med 9g pulver. Den kommer vara i evighet! Oc meow:s är inte den ända jag har så jag har så jag klarar mig med andra ord!

• elma

jag har lagt in dagens sminkning....gråt, grått och åter grått!

• elma

bilden spelar nog lite spratt, ska försöka ta en bättre bild...känns som sminkningen är ganska mörk. Det är lite ljusare uppåt, gjorde ett litet misstag och skulle testa mitt nya mac shadestick i beig-ing för att tona ut lite....inte det lättaste. Eyeliner har jag , svart mac fluidline, både innanför övre fransraden och ovan och under ögat, kanske inte jättemycket, med tillräckligt...

• elma

nu har jag lagt in en bild till, lite bättre kvalite kanske, men jag ser ju ut som ett russin under ögon!

• elma

Lejån: jag vill också komma in och titta!!!

• elma

jättefint Linny!

Fick paket från PL igår, gjorde en sambeställning med några vänninor. En av dem hade beställt en lip-vand(läppglans/läppsitift) och jag ångrade direkt att jag inte beställd det med, den såg kool ut, man snurrade i ena änden så kom det ut gloss genom en pensel . Testade nymph(rouget) lite på kinden, men det smälte in så det syns inte!

• elma

Likaså, om man använder mineralfoundation behöver man exfoliera huden. Ett tips som jag fick från en amerikansk site, var att använda en microfiber duk, en sån man städar med, finns på ica(skona) för 16.90. Superbra. Använda våt, inga medel och så tvättar man ansiktet med cirklande rörelser!

Dill; sen kan du kanske behöva testsa en annan formula, EM har väl 3 olika??? På det igen! Ge inte upp, jag tycker själv väldigt mycket om mineralfoundation och testar olika jag kommer över hela tiden för att hitta nya favisar!

• elma

lagt in dagens sminkning, som vanligt framträder inte färgen, den mittersta lila är mycket klar i verkligheten, ser inte så dassig ut!

Svar på tråden Smink Smink Smink!