• elma

Smink Smink Smink!

härligt Lejån!

• elma

tittar in från allt pluggande...jättemycket just nu, men det är bara att ånga på!

Har också sett nivea-ögonskuggorna, tänkte införskaffa nån av dem!

Idag hade jag mac-pigments på mig, Lily white, tan och chocolate brown. Men jag tyckte de trillade ner under ögat hela tiden, så jag har varit glittrig på kinderna och under ögonen hela dagen känns det som!

• elma

armani: nej, jag lägger en lite klutt på varje ögonlock och smörjer sen ut den. Håll ögonen stängda en liten stund så den torkar helt. Tycker i och för sig att den torkar väldigt snabbt så jag hinner inte tänka knappt att jag ska ha ögonen stängda!

• elma

armani: jag smörjer ut den med fingrarna, oftast pekfingern!

april mamma: det finns många företag där man kan beställa små prover på mineralfoundation så man kan testa ut sin nyans. Det är jättebra!

• elma

Vad man ska tänka på med i.d är att man kan reagera på bismuthen/vismuthen i den. Är man exempelvis nickelallergiker kan man reagera på i.d. Bismuth är en restproduk av bly som ger den lite glänsande effekten i.d ger. Men det är långt ifrån alla som märker av det. Själv märker jag inte av det, men jag varierar med andra mineralfoundations som, lily lolo, meow, lumiere, aubre nicole, sunkissed minerals...så jag har gott om foundations i olika färger. Just nu är favoriten Lumiere!

• elma

Va ni skriver....såg att ni varit inne på diskussionen om mineralmake. Vad jag fått lära mig är att mineralfoundation som i.d som innehåller bismuth ska buffas in med cirklande rörelser för att fästa och få lyster. Andra märken som inte innehåller bismuth som meow, EM, lily lilo mfl. behöver inte buffas in utan kan svepas på eller tryckas på. Jag kör lite olika, swirvlar runt och sveper så jag tycker det ser bra ut. Det absolut viktigaste är att man hittar sin nyans, en för ljus ser mjölig och dammig ut och en för mörk lägger sig i alla veck och gör att du ser rynkig ut! Själv har jag jättesvårt att hitta exakt rätt nyans. Behöver ofta blanda två olika, ex. 2/3 Light medium och 1/3 medium för att få en bra nyans.

• elma

majestic: EM har ju ett minikit med ögonskuggor, 10 st för 18$. Det verkar vara en jättebra deal!

• elma

jag är inte heller jätteimpad av Masterpiece. Gillar min Lancôme Hypnose bättre och min nya Lancôme Virutiôse.

• elma

hallontrollet: gå in på youtube och sök på olika sökord som foundation, eyemakeup, makeover mfl. Det finns hur mycket som helst! Den här killen har jättemånga bra tips, mycket väldigt grundläggande!
    www.youtube.com/profile_videos

Svar på tråden Smink Smink Smink!