Inlägg från: Majestic |Visa alla inlägg
  • Majestic

Smink Smink Smink!

neoaliya skrev 2007-09-29 16:21:15 följande:
    Trots alla misslyckande med kameran så testar jag ändå att lägga ut kvällens sminkning. Ris och ros Har anv: Muffin som bas, FACE aubergin i glob och MAC cranberry, sen MAC frost pink i ögonvrån och FACE ceerful dust över globen. Som eyeliner tog jag aubergin och sen en eyliner från mus. Finns under mamma&pappa
    Neoaliya- Japp, nu ser jag....Ååååh, I  M.A.C!!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Majestic
    Ann84 skrev 2007-09-29 17:07:24 följande:
    jag tycker det e fint att vara sin naturliga hy. Räcker med att sola på sommaren, man spar på huden o slipper kanske rynkorna i för tid:)
    Ann84- Kul för dig då !!
  • Majestic
    Jennnie skrev 2007-09-29 20:09:15 följande:
    Måste bara berätta Men var in till face idag, och vilka fina ögonskuggor dom har (eyedust), blev superimponerad och gick därifrån med två skuggor som jag ska matcha (shangri-la och grateful). Den ena såg nästan orange ut i burken, men det var tjejen i butiken som hade den på ögonen och jag var tvungen att fråga vad hon hade på sig för den var så himla snygg och så var den det, ser inte alls orange ut på, utan jättefint skimrande skugga, och sedan en brun som jag har i v:et typ... Var tvungen att prova direkt när jag kom hem och det var så snyggt. Är så nöjd så nu kommer jag nog inte att köra med några andra skuggor än från face, har ju beställt några från em men undrar om de kan bli snyggare än så här? Fanns massor av fina skimrande skuggor, hade kunnat köpa minst tio stycken jag lovar! Köpte även deras skuggpensel som var jättebra. Skuggorna hade ett hyffsat pris också (139 kr/st).Måste fråga er lite frågor också, var köper ni mac? Och har ni alltid eyeliner när ni bär ögonskugga? Gillar inte att rita eyeliner Kram Jennie
    Jennnie- Jag hae också Shangri-la, den är råååsnygg, sen har jag ReBirt från FACE. Koola båda två. Kolla in i Fridapidas galleri, på bild nr 4 har hon Shangri-la matchade med andra skuggor från FACE*ballt*
  • Majestic
    emby87 skrev 2007-09-29 20:04:15 följande:
    Någon som kan svara på om MUS foundations är "onyttiga" för min hy?Får som sagt lätt små kvisslor/finnar när jag använder foundations som är lite billigare.. Som finns på "vanliga" affärer.Tacksam för svar
    Emby- Jag tror inte att MUS foundation är onyttiga, har aldrig använt de själv. De foundation på vanliga affärer är jättedåliga, innehåller mineraloljor och annat trams som är dålig för huden. Fridapida brukar tipsa om I.D mineralfoundation, själv använder jag Clinique´s!!
  • Majestic
    Majestic skrev 2007-09-29 21:29:47 följande:
    Jennnie- Jag hae också Shangri-la, den är råååsnygg, sen har jag ReBirt från FACE. Koola båda två. Kolla in i Fridapidas galleri, på bild nr 4 har hon Shangri-la matchade med andra skuggor från FACE*ballt*
    Oj vad jag stavar som en krattaGenerad!!
  • Majestic
    Jennnie skrev 2007-09-29 20:09:15 följande:
    Måste bara berätta Men var in till face idag, och vilka fina ögonskuggor dom har (eyedust), blev superimponerad och gick därifrån med två skuggor som jag ska matcha (shangri-la och grateful). Den ena såg nästan orange ut i burken, men det var tjejen i butiken som hade den på ögonen och jag var tvungen att fråga vad hon hade på sig för den var så himla snygg och så var den det, ser inte alls orange ut på, utan jättefint skimrande skugga, och sedan en brun som jag har i v:et typ... Var tvungen att prova direkt när jag kom hem och det var så snyggt. Är så nöjd så nu kommer jag nog inte att köra med några andra skuggor än från face, har ju beställt några från em men undrar om de kan bli snyggare än så här? Fanns massor av fina skimrande skuggor, hade kunnat köpa minst tio stycken jag lovar! Köpte även deras skuggpensel som var jättebra. Skuggorna hade ett hyffsat pris också (139 kr/st).Måste fråga er lite frågor också, var köper ni mac? Och har ni alltid eyeliner när ni bär ögonskugga? Gillar inte att rita eyeliner Kram Jennie
    Jennnie- Jag har inte alltid eyeliner när jag bär skugga, och MAC köper jag i Stockholm NK och Åhléns City!!
  • Majestic
    emby87 skrev 2007-09-29 21:35:13 följande:
    Tack Har du någon aning om MUS är utan mineraloljor o sånt skräp? Har försökt o gå in på deras hemsida o kolla om det står något där men jag kommer inte in på den.. Vars finns I.D att köpa? Har för mig jag har sett Clinique´s på typ Kicks eller nåt..Tack för du tar dig tid ! Det uppskattas..
    Emby- Jadu, Fridapida har nån länk till ID smink betällning !! Clinique finns på Kicks och Åhlens, när du provat färgen i butiken kan du beställa den billigare på beautyplanet.se!!
    Och jag har ingen som helst aning om MUS foundation, har du nån butik i närheten som du kan gå till och fråga de om sånt??!
  • Majestic
    Lone Star State skrev 2007-09-30 01:15:00 följande:
    Hejsan..Hmmm... Cover all mixen.. Den gula är för att täcka röda pigment.. och den röda för att täcka blåa.. eller hur?Men jag hade den röda för att täcka mina blåa ringar under ögonen.. Som egentligen knappt syns.. Men iaf, TVÅ stycken påpekade i dag att jag var mörk under ögonen.. Så ska det väll ändå inte vara?! *muttrar* Men den beiga då.. Vad använder man den till? Har glömt.. Och jag kommer inte in på MUS sida för att läsa...
    LSS- Cover all mix, gul mot röda partier, orange mot blåa partier, och ljusbeige för att ljusa upp de andra två ifall du tycker de är förmörka!!
    neoaliya skrev 2007-09-30 09:10:24 följande:
    Tack Festen var super kul, fick dock ett jätte tråkigt besked på vägen till festen, min farfar gick bort
    Neoaliya- Beklagar sorgen !!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-09-30 12:00:26 följande:
    Neoaliya: Beklagar Makeupen var jättesnyggTrollsanna: Fint! Svårt att se ordentligt dock.Gårdagens festsminkning inlagd. En närbild och en längre ifrån. Där får ni bortse från min zombiemin och håret osv. Inte klart med hår och läppar än. Men ögonen var klara. Använde goldglow, glam choc och celebration.
    Rusar till Linny!!
  • Majestic
    Linny- Fiiiiiint och din son, man har bara lust att busa med honom, han är såååå SÖT!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!