Inlägg från: Majestic |Visa alla inlägg
  • Majestic

Smink Smink Smink!

Noterar, Kajalpennan som hör till "wild", olivgrönmetallic,,,, det låter ju superfint*ska kolla in den* !!

I´m not deaf, I´m just ignoring you!!
  • Majestic
    Lejån skrev 2007-09-23 10:46:26 följande:
    Apropå spray, köpte MUS facemist igår. Tycker den luktar så gott också! Bra när man sitter framför en dator så gott som hela dagarna. Linny: vilka är dina favoritfärger??
    Morrn!!

Lejån- Hur 17 ska man använda en sån spray över makeupen??
  • Majestic
    Honey1982 skrev 2007-09-23 11:58:42 följande:
    man bara sprayar en liten bit ifrån ansiktet, två - tre spray och så snurrar man lite på ansiktet så att det kommer överallt
    Honey- Och makeupen sitter kvar den den ska?? Ingen rinnig maskar eller så??
    Man kanske ska skaffa sig en sådan då !!?
  • Majestic
    Honey1982 skrev 2007-09-23 12:02:46 följande:
    den sitter mycket bättre med en sån spray . vi använder alltid den till privatkurser o dyl för att sminket ska hålla hela dagen/kvällen.
    Men, jag har sagt...INGA MAKE UP köp fram till jul!!
  • Majestic
    elma skrev 2007-09-23 12:21:30 följande:
    "Men, jag har sagt...INGA MAKE UP köp fram till jul!!"Majestic: tror du på den själv???
    Elma- Nja, mer eller mindre !!
    Honey1982 skrev 2007-09-23 12:22:45 följande:
    men det är ju hudvård
    Honey- Hudvård eller makeup, kärt barn har många namn?!!
  • Majestic
    Lejån skrev 2007-09-23 20:48:27 följande:
    Linny: Tack det samma du!  Dubloon var ett spontanköp första vändan, och jag blev kär direkt! Hade aldrig vågat köpa en sån färg "på riktigt" men nu kunde man ju prova.  Jag måste försöka komma på ett bra system för alla små burkar, man hittar ju inget när man ska sminka sig!! *lyxproblem*
    Lejån- Jag skulle kika på din makeup, men jag kommer inte in*synd*
  • Majestic
    Linny skrev 2007-09-24 06:29:01 följande:
    Majestic: Det finns ingen bild inlagd. Jag o Lejån träffades på en fika idag med lite andra vänner
    Där ser man !!
  • Majestic
    Linny skrev 2007-09-24 11:11:39 följande:
    Våra barn är födda med några veckors mellanrum och vi lärde känna varandra här för nästan 3 år sedan. Så FL är bra till mycket!
    Ja, verkligen...här kan man lära känna folk, gå ut och fika med de. Hamna i trådar där man suktar efter smink och slösar pengar. Sen finns det massa konstiga människor och moraltanter, men det ska vi inte in på !!
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-09-24 15:49:25 följande:
    Jag vill idag lägga mig under täcket och inte komma fram på hundra år! Jag var hos läkaren idag eftersom jag har fått acne. Jag vill inte tro det. Min hud är sjuk... han menar att det kommer att gå över så småningom, men vem vet när?Som om detta inte vore nog så menade han att min tid som sminkad var över... Jag kan inte tro på honom... det kan inte vara så!!! Jag vägrar. Det värsta är att jag kan inte ens trösta mig med choklad...
    Fridapida- Det är ju verkligen urjobbigt, både att huden är sjuk och att du inte får använda make up, du som är så intresserad och duktig på det. Hoppas det blir bättre snart*kram till dig*
  • Majestic
    Maadde skrev 2007-09-25 10:03:11 följande:
    Här trillar en Make up artist in & tänkte jag kunde följa med Frilansar & arbetar både för MUS & Lóral Kram kram
    Madde- Wow, en make up artist välkommnas med sina råd och tips !!

Meh, vad ni har skrivit igår, flera sidor att läsa igenom. Kul att läsa och glutta i sig alla råd !! Yeee, på torsdag är det klubbkväll*längtar* ska lämna gossen med papi och bege sig i make up jungeln !!

Jag har inte beställt nåt från PL, ska kanske ta och göra det, men det verkar som om det råder delade åsikter angående om hur pass bra de sitter eller ej. Jag har den genomskinliga primern och tycker den är bra, blend & fix behövs inte eller blir färgen intensivare med b&f??

Fridapida- Shangri-la från FACE får jag inte att bli orange, bara rosa, hur kommer det sig?

Linny- Vinkar till moraltantenSkrattande !!
Svar på tråden Smink Smink Smink!