• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • 02 05

En nyfiken fråga.. hur LÅNG tid tar det för er att sminka er på morgonen en vanlig dag?

När man ska göra något spec så kan man ju sitta i evigheter

• Fluffguf
    02 05 skrev 2007-10-09 13:27:11 följande:
    En nyfiken fråga.. hur LÅNG tid tar det för er att sminka er på morgonen en vanlig dag?När man ska göra något spec så kan man ju sitta i evigheter
    För mig tar det 5-15 min beroende på vad jag gör. Ibland kör jag bara med mascara och kajal, och då ta det bara nån minut. Ibland har jag concealer, foundation, rouge, 3-4 ögonskuggor och mascara, och då tar det runt en kvart.
  • lilja71

Om ni gillar en ton som går åt orange så kan jag rekomendera Pink Bronze har även Blue Brown som är kanonläcker men det är mer en sommarfärg (enligt mitt tycke förståss)

• neoaliya

oj f*n för dig majestic Nu gick jag ju in där och dyrt blev det...nä inte så farligt, men jag skulle ju vänta med att shoppa smink till usa juh.

• greeneyes
    Fridapida skrev 2007-10-08 18:40:25 följande:
    Jag har kommit på ett nytt sätt att sminka dit det lilla extra när jag sotar... MEN det är inget för veklingar o rekomenderas EJ... men det blir snyggt! Skulle aldrig utsätta ngn annan för denna smärta. Men sminknörd som jag är så gör jag det ändå.När jag sotar gillar jag att ha kajal på insidan av fransraden för att få riktigt mörka ögon. Men då kajal rinner bort så provade jag att lägga vanlig svart ögonskugga (pollution, MUS) på fransraden istället. Det svider o ögonen rinner. Men det blir snyggt. Ögonen blir lagom glansiga o fransaden blir svart o flyter ut mellan fransarna. Som sagt - rekomenderas ej. Så skyll inte på mig om ni blir blinda...
    Den enda svarta pennan som sitter på inre fransraden är MAC - halleluja säger jag (precis som Kishti ) den är helt fantastisk, alla andra blir man tokflammig av direkt. Dock måste man dra bort den med tops när man ska tvätta av sig, för annars sitter den i flera dar..
    Blev mamma 070825 till en underbar dotter!
  • Fluffguf

Jag kommer inte ihåg vem som tipsade om pret-ty.se, men den sidan är hur bra som helst! Massor av kul tips! Tack!

• Majestic
    neoaliya skrev 2007-10-09 14:47:27 följande:
    oj f*n för dig majestic Nu gick jag ju in där och dyrt blev det...nä inte så farligt, men jag skulle ju vänta med att shoppa smink till usa juh.
    Neoaliya- Hahaha !!
    Fluffguf skrev 2007-10-09 18:05:00 följande:
    Jag kommer inte ihåg vem som tipsade om pret-ty.se, men den sidan är hur bra som helst! Massor av kul tips! Tack!
    Fluff- Det är nog jag som sa att jag är fast på pret-ty.se !! Kul sida men mååånga bra tips och blogg!!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
Svar på tråden Smink Smink Smink!