• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fluffguf
    Lejån skrev 2007-10-10 18:20:20 följande:
    Tror de kommer räcka hur länge som helst! Perfekt storlek tycker jag! För att inte tala om priset! Igår beställde jag totalt 57 skuggor och lite annat smått och gott, ja inte BARA åt mig själv, och det gick på 532 kr med frakten som blev på 8 dollar. Det är ju tokbilligt!!
    Det är ungefär så mycket som jag beställde sist, och det är ju verkligen galet billigt! Även fast jag alltid har köpt billiga skuggor innan också så har de ändå kostat minst 10 ggr mer! Visserligen är det ju mer i dem då, men det är ju bara kul att man kan testa många olika!
  • Lejån
    Fluffguf skrev 2007-10-10 18:31:28 följande:
    Det är ungefär så mycket som jag beställde sist, och det är ju verkligen galet billigt! Även fast jag alltid har köpt billiga skuggor innan också så har de ändå kostat minst 10 ggr mer! Visserligen är det ju mer i dem då, men det är ju bara kul att man kan testa många olika!
    Ja, jag skulle ju bara ta "någon" till nu, men blev ändå 15 nya till mig. *suck* Jag är hopplös! Men skulle te.x. aldrig köpa OMG om den hade kostat 100 kr tex. Nu är det ju skitsamma när den bara går på ca 7 kr.
  • Fluffguf
    Lejån skrev 2007-10-10 18:33:52 följande:
    Ja, jag skulle ju bara ta "någon" till nu, men blev ändå 15 nya till mig. *suck* Jag är hopplös! Men skulle te.x. aldrig köpa OMG om den hade kostat 100 kr tex. Nu är det ju skitsamma när den bara går på ca 7 kr.
    Ja, precis så var det för mig också! Jag köpte massor av färger som jag aldrig har testat förut, blått, grönt och gult tex. Om det blir jättefult så har man ändå bara lagt några kronor på det så det gör inget
  • 02 05

Hur lång tid tog det för er andra att få ert paket från EM?

• maddie3
    Skrattande
    Är det någon av er som vet hur man gör för att lägga in en bild här i ett inlägg. Har nämligen köpt en superbra förvaringsbox på Clas Ohlson för 50 kr som är suverän till PL:s ögonskuggor. Har försökt typ kopiera bilden men det går inte att klistra in den.
  • 02 05

Har du plus? annars går det inte.
    Annars kan du lägga upp den i ditt galleri o länka dit

maddie3 skrev 2007-10-10 18:50:00 följande:
    Är det någon av er som vet hur man gör för att lägga in en bild här i ett inlägg. Har nämligen köpt en superbra förvaringsbox på Clas Ohlson för 50 kr som är suverän till PL:s ögonskuggor. Har försökt typ kopiera bilden men det går inte att klistra in den.
  • maddie3
    02 05 skrev 2007-10-10 18:51:28 följande:
    Har du plus? annars går det inte.Annars kan du lägga upp den i ditt galleri o länka dit
    jag är plusmedlem. Ok är det så jag gör, tack ska testa det. Tack
  • 02 05

är du plusmedlem ska du bara kuna ladda upp fotot i tråden...

• maddie3
    låda 1.JPG  Här är boxen jag inhandlat till mina skuggor. det fanns en uppsjö av olika boxar men jag föll för denna. man kan sätta dit som sk avkärmare ifall man vill lägga visa färger för sig, concealer i ett fack mm.

Ett litet tips bara   Skrattande
Svar på tråden Smink Smink Smink!