• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-12-10 14:38:04 följande:
    Tyst med dig, dra inte ner mig i ditt beroende
    Komsi komsi komsi...
  • Fluffguf
    Fridapida skrev 2007-12-10 14:59:10 följande:
    Komsi komsi komsi...
    Du har redan fått mig att sjunga exfolieringssånger, det borde räcka
  • akleyan

Nu har jag fått mitt smink från Alima. Tog 4 arbetsdagar och kom rakt ner i brevlådan! Har inte behövt betala nån tull, än ialla fall!

Känner mig så nöjd, tyckte att concelerna täckte bra och att satin finishing powder gav fint resultat. Desstuom fick jag prover på en jättefin ögon skugga o två rouger!

Ahh, om man skulle ta och beställa lite mer.......

• Fridapida
    akleyan skrev 2007-12-10 15:59:59 följande:
    Nu har jag fått mitt smink från Alima. Tog 4 arbetsdagar och kom rakt ner i brevlådan! Har inte behövt betala nån tull, än ialla fall!Känner mig så nöjd, tyckte att concelerna täckte bra och att satin finishing powder gav fint resultat. Desstuom fick jag prover på en jättefin ögon skugga o två rouger!Ahh, om man skulle ta och beställa lite mer.......
    Åh, vad kul! Har du använt annat mineralsmink som du kan jämföra med? Kul med lite jämförelser.
  • Fridapida
    Fluffguf skrev 2007-12-10 15:04:56 följande:
    Du har redan fått mig att sjunga exfolieringssånger, det borde räcka
  • 02 05

Beställde det för ett tag sen.. ska bli skitkul o se vad för prylar man får, men de officiella sammarbetspartnerna de har en så länge är inte fy skam

Fridapida skrev 2007-12-10 13:22:40 följande:
    Nu har jag beställt en beauty bag. Är det någon annan som provat det? Vad har ni fått och blev ni nöjda?www.beautybag.seså vet ni som inte beställt vad jag menar.
  • akleyan
    Fridapida skrev 2007-12-10 17:31:44 följande:
    Åh, vad kul! Har du använt annat mineralsmink som du kan jämföra med? Kul med lite jämförelser.
    Nu har jag I.d puder som jag tycker är super, men om det här visar sig vara lika bra så går jag nog över till Alima. Det var ju så mycket billigare att beställa!
    Nu har jag ju bara prövat över mitt vanliga smink eftersom jag fick det på eftermiddagen. Längtar faktiskt tills i morogon bitti..

Dum som jag var så tog jag inga prover på deras foundations, ångrar mig massor. De kostade bara 1 dollar styck.
  • Linny

Fick min flytande mineralfoundation från MAD minerals idag. Tur att det var billigt för my GOD vad lite det var i flaskan..

• KajsaAnka

Jösses, detta är verkligen en livsfarlig tråd!! Nu vill jag testa Alima också

• elma

Alima är väldigt "krämig" i konsistensen, mina prover därifrån är nästan slut, så det får snart bli en ny lite order. Om jag ska jämföra dem med andra mineralmärken....inte lika torrt som något annat jag provat, dvs. i.d, EM, meow, Lumiere och PL.

• elma

glömde ju skriva att jag testat lily lolo med...gr, inte bra att ha så många foundations hemma.
    Ska jag rangordna så blir de i den här ordningen:
    Lumieres luminess, alima, meow och i.d delar plats, lily lolo, PL (fast jag har inte hunnit testa den än) och sist EM(känns så torr och pudrig)

• elma

Linny: Den är jättedryg, den flytane foundationen, tycker jag, 1-2 pumptryck räcker till mer än ansiktet, jag får över!

• Linny
    elma skrev 2007-12-10 20:27:45 följande:
    Linny: Den är jättedryg, den flytane foundationen, tycker jag, 1-2 pumptryck räcker till mer än ansiktet, jag får över!
    Ett till två pumptryck och flaskan är ju tom på 30 sminkningar.
  • KajsaAnka

elma: Vad rekommenderar du för produkter från Alima? Krämigt låter bra, tycker jag. Jag som börjar få "lite mogen" hy tror att det skulle passa mig bättre än EM. Upplever också EM rätt pudrig.

• elma

oops: glömde at jag också testat aubrey nicoles mineralsmink och det var också bra. Man glömmer lätt när man har små prover bara!

Svar på tråden Smink Smink Smink!