Inlägg från: Majestic |Visa alla inlägg
  • Majestic
    Lejån skrev 2007-10-08 13:56:50 följande:
    Jag har köpt en superbra förvaring för PL-skuggorna, en box från IKEA med avdelare så att man kan dela in dem efter färg. Mycket bättre än att försöka rota igenom X antal för att hitta rätt! *hihi*
    Smart !!
    kent - Ett tidsfördriv att dö för!!
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-10-08 22:06:45 följande:
    hmmm... inte direkt. Mina tårar rinner väl åt andra hållet . Nej, jag vet inte varför det inte samlar sig.
    Det samlar sig inte heller hos mig !!
    Fridapida skrev 2007-10-08 21:19:57 följande:
    Grejen är lite att det SKA rinna lite. Men på mig rann det inte mkt alls. Men looken ska bli lite ofixad... som på Jack Sparrow!
    Jack Sparrow han är så snygg i sin sotsminkRäcka ut tungan
  • Majestic
    Fridapida skrev 2007-10-08 18:40:25 följande:
    Jag har kommit på ett nytt sätt att sminka dit det lilla extra när jag sotar... MEN det är inget för veklingar o rekomenderas EJ... men det blir snyggt! Skulle aldrig utsätta ngn annan för denna smärta. Men sminknörd som jag är så gör jag det ändå.När jag sotar gillar jag att ha kajal på insidan av fransraden för att få riktigt mörka ögon. Men då kajal rinner bort så provade jag att lägga vanlig svart ögonskugga (pollution, MUS) på fransraden istället. Det svider o ögonen rinner. Men det blir snyggt. Ögonen blir lagom glansiga o fransaden blir svart o flyter ut mellan fransarna. Som sagt - rekomenderas ej. Så skyll inte på mig om ni blir blinda...
    Fridapida- Det svider i ögonen bara jag tänker på det !!

Honey1982- Hur menar du nu att man ska fixera kajal med skugga, förklara gärna ??
  • Majestic
    Linny skrev 2007-10-08 22:26:51 följande:
    Näääe fy fasen för er Fast jag fortsätter leka med er ändå, mina kära sminkkompisar Tror jag ska testa att kombinera Goldglow med Uptown och Glamchoc imorgon. Får se hur det blir..
    Linny- Var det du som rekommenderade Blue Jeans från PL?? Är den fin??
  • Majestic
    carro 81 skrev 2007-10-08 22:32:03 följande:
    Linny - Jag känner också igen det där med att man får svart grejs under dagen...alltså i inre ögonvrån.Nu har jag köpt primer rån FACE i helgen efter att ha läst om den här inne. Hoppas den är bra! Hittills har jag använt primern från Smashbox och den är bra men den från FACE är det nästan dubbelt så mycket i till billigare pris så då måste man ju testa. Den här tråden är så bra att läsa i.
    carro81- Jaaa, bra att läsa i om man håller sig till läsandet. Efter ett tag i tråden börjar plånboken kännas LÄTT*asg*
  • Majestic
    Honey1982 skrev 2007-10-08 22:42:29 följande:
    majestic -man bara lägger skugga över kajalen och så kan man sudda lite om man vill. det görs enklast med en liten pensel eller en angle brush.  man kan ta samma färg som kajalen har eller en annan färg om man vill det.på så sätt fixeras kajalen istället för att den kladdar/försvinner/lägger sig i veck.
    Honey- Tack för svaret !!
  • Majestic
    lilja71 skrev 2007-10-09 09:02:31 följande:
    Jag brukar gärna gå till NK för att köpa Mac, jag gillar dom tjejerna som jobbar där. Alltid så hjälpsamma!! Men det ligger ju lite långt från Centralen, Åhlens ligger ju nära. Tack för svaret, jag har inte så många silvriga skuggor så det får väl bli en investering i det snart. Får nog vänta till slutet av månaden för jag har brännt mkt av lönen på akupunktur
    Morrn!!

Nää, jag tycker tjejerna på NK är stroppiga, kyliga,kalla på nt sätt. Åhléns girls är trevligare tycker jag och hjälpsama!!
    turia skrev 2007-10-09 06:51:40 följande:
    *jag är sååå arg på mig själv* gissa vad som hände med min nya smaschbox primer?!!Jo jag arslet tappade den i handfatet!! bara glassplitter o en smet kvar. försökte skrapa ihop men sen iner jag att det kommer inte kunna användas men allt småglassplitter i!! fan oxå!!!
    Turia- Vad olyckligt och primern kostar ju en del *synd säger jag*
Svar på tråden Smink Smink Smink!