Smink Smink Smink!
nu har jag oxå lagt en beställning på PL skuggor!
nu har jag oxå lagt en beställning på PL skuggor!
Nu har jag lagt in nya bilder, dagens sminkning(betydligt bättre ljus nu på morgonen än i badrummet igår morse). Känns ovant att exponera sitt ansikte så men även lite spännande! Kommentera gärna. Har försökt lägga den mörk turkosa skuggan i globlinjen och neråt som ett liggande V (om ni förstår), men det syns inte så tydligt (ett tips jag hittade nånstans).
gud, va taffligt det ser ut på bilderna, ser ut som mina ögon har precis samma färg som sminket, inte så bra, tycker jag!
Förresten, vilka ingredienser ska en en bra primer innehålla? hittade en på aubrenicole och de har ju fri frakt september ut (FALL07 koden) och de har en. Ska jag testa????
www.aubreynicole.com/store/product.php&cat=0&page=1
jag ska ändå beställa ett nytt rouge därifrån som jag fallit pladask för...så vad tycker ni!
jag har beställt en primer från aubreynicole nu när de har fri frakt internationellt (och ett rouge, och en grön concealer och en ögonskugga som jag fastnade för)...och jag väntar också på min beställning från PL. Kan berätta att jag fick paket från USA idag, med mineralskugger från costalscent (62st) och det blev tull på dem, skitsurt, men det får man ju räkna med att det blir, tur var att de ändå hade skrivit ner värdet så tullen blev inte så mycket, mestadelen var postens administrativa avgifter.
Ni socionomstudenter hur kan ni tycka juridiken är jobbig?
Den är ju skitrolig, tänk på mig som pluggar det 5år i stäck!!! Tycker det är jätteroligt och intressant(fast det är jobbigt med). Omskolar mig från lärare, så mitt studiemedel tar slut nu och då får jag leva av maken
Linny: jag läser till jurist (affärsrättsliga programmet med internatilnell inriktning i Jönköping) så jag får en examen i handelsrätt och titel affärsjurist. Inriktar mig troligen på skatterätt, men jag älskar avtalsrätt, så bolagsrättsvalet lockar, men det sägs vara lättare att få jobb som skattejurist än bolagsjurist. Istället för att läsa straffrätt läser vi några ekonomikurser, det är enda skillnaden från jur.kand.
Angående tullen, det sura vara att tullen var på 63kr och de administrativa kostnaderna på 64kr.
Linny: glömde ju skriva att det låter roligt att jobba med HR-frågor.
maddie3: jag har en dotter på 3år och är på mitt tredje år på juristutbildningen. Det funkar jättebra. Hon är hos dagmamma från 7.30 till 16.30 varje dag och jag pluggar inte på helgerna utan det är den 8-16 för min del. Maken får ju hämta lite då och då, men struktur är viktigt. Mestadelen av ekonomin får maken stå för eftersom jag redan använt 3,5 års studiemedel innan till lärarutbildningen och nu till jul är mitt slut(jobbar på en överklagan).
Ska kolla in Åhlens idag och se om jag hittar kitet, jag med.
Fridapida: skitsnygg sminkning!
det kliar i mina fingrar....såg på nyheterna nyss att dollarn är nere i 6.53kr, shit alltså, det finns så mycket jag vill ha från mineralsiter +e-bay i usa.
ska förhoppningsvis ner på stan imorgon...tror jag ska investera i en eye-primer!
sjuk...här, det kan ni väl inte mena, snarare en allergi och man hittar medicinen här! Det kliar och jag får inbillningsutslag som jag måste hitta botemedel på här för att täcka.