• elma

Smink Smink Smink!

oh, nu har nästan alla bilderna på mina borstar jag köpt lagts in. Har beställt hela rubbet(julklapp). Konstigt att borstar kan vara så roligt!
    www.lumierecosmetics.com/index.php&parent=57&pg=1

• elma

maddie3: 6 dollar totalt, oavsett hur mycket man beställer. Att köpa borstar på en pre-buy är ett riktigt kap. Kim som äger Lumiere, tar upp beställningar och sen tillverkas borstarna. Jag har bara hört bra om hennes borstar på delphforum (amerikanskt forum nät)och få 39 borstar för 149$ tycker jag är ett riktigt kap. Om du är intressead av annat än borstar från lumiere, kan jag rekommendera deras foundation och skuggor, jag är jättehöjd!

• elma

maddie3: kan tillägga att lumiere alltid (beställt 3ggr) skrivit ner värdet till typ5-10 dollar så det passerat utan tull. Om det inte är borstar du ska inhandla kan jag annars rekommendera att du inväntar halloween i slutet av oktober, de flesta kommer då att ha big sales.
    Meow, en av mina favvisar verkar ha big sale då, och deras foundation är jättebra, fick hem min 85g, 30-25g (16.95$) mineral bruk hääom dag, japp, ni läste rätt den är skitstor och kommer vara i flera år, med tanke på att min 2g i.d har vart i över 6mån dagligt användande och inte är slut än.

Nu ska jag gå och sminka mig och se om jag kan ta en bild idag!

• elma

nu har jag lagt in en bild på dagens sminkning+ihop med skuggorna jag använt. Ursäkta mascaran men den är så torr nu, dags att öppna den nya! Ögonfransaran blev som spindelben och klumpade ihop sig!

• elma

Lejån: jag har inte fått min beställning från Pl än, men jag känner igen fenomentet med många nästan likadana färger, jag har flera rosa, brun skuggor som är nästan identiska men jag kan inte med att göra mig av med dem , får se hur det blir med mina PL.

Två frågor till alla:
    Läste på mitt amerikanska forum för mineralsmink, att flera använder en microfiber-duk, dvs. en "vanlig" städtrasa att tvätta sig i ansiktet, tillsammans med rengöringstvål. Det ska tydligen vara bra för "exfoliating", dock varnades det för att man inte skulle underskatta effekten och man skulle definitivt inte skrubba för hårt. Jag känner själv att jag har väldigt blandnd hud och "fjällar" ofta så det kan nog funka ist. för skrubbkräm....vad tror ni???

Den nästa fråga; Är det någon som använder någon slags facial-sray/sist för att "sätta" mineralfoundation. Också ett tips från samma forum, jag blir så nyfiken. Tydligen ger det ett ännu mjukare intryck än vad mineralsmink redan ger. Undra om man kan använda cliniques facial moisturiser??? vad tror ni?

• elma

dagens sminkning är inlagd. Dock överensstämmer inte färgerna på fotot med smink burkarna med verkligheten.
    Den ena skuggan ser väldigt turkos ut, men den är mörkt grön, med guldglitter i. Sen den rosa, det är pure radience och har ingen färg utan ger lyster, änvänt den längst upp som highlighter. Den lilla burken är en mossgrön skugga från Alima, första ggn jag provar deras smink, måste säga jag blev helt impad av krämigheten i mineralerna, har använt den våt som liner. i.d:s truegold som bas och en kakigrön på nedre delen av ögonlocket och den guld/grönglittriga i yttredelen och upp mot globlinjen.

• elma

Linny: mej, inte en primer utan som ett avslutande steg, som snarare försluter sminket, så när du sminkat färdigt, sprayar du ansiktet med en facial-mist och det ska då "sätta" sminket, ge bättre hållbarhet och ett mjukare intryck.

• elma

lata kocken johanna: pefekt, då ska jag börja använda en microfiberduk, hittade en oanvänd i städskået som legat där sedan vi flyttstädade(2år sedan), den kan jag ta. Och så ska jag ta och införskaffa mig en ansiktsspray och testa om jag gillar det! Precis vad jag ville höra!

• elma

"Men, jag har sagt...INGA MAKE UP köp fram till jul!!"
    Majestic: tror du på den själv???

Svar på tråden Smink Smink Smink!