• Linny

Smink Smink Smink!

ok, jag ska absolut testa att ta kajal på insidan. Gillar dock inte att behöva peta gojs ur ögat hela dagen. Men på jobbet vill jag inte ha så mörk sminkning, så jag testar när jag ska ut nångång

Jo jag tänkte om jag skulle möta upp med en ljusare. Det är väl på undersidan du menar?

• Linny

Hej!
    Skummade snabbt. Har kommit hem från tjänsteresa för en timma sedan och mår skit. Febern stiger snabbt (jag hade frossa på tåget från Linköping) och är uppe i 39.3.. Stiger fortfrande..

Vill bara tacka er som kommenterat gårdagens sminkning. Jag uppskattar verkligen tipsen och blir glad när jag får veta vad jag kan förbättra. Var inte hundra på kombinationerna heller och ser att det kunde varit snyggare med ljusare nertill.

Köpte en Mac shadestick i Sharkskin. Hoppas den är bra att sota med..

Nu ska jag kura mig längre ner i soffan o tycka synd om mig

• Linny

Tack snälla

Jag behöver nog nån sån låda. Fast det är ändå jobbigt när man är ute o reser. Burkarna har en tendens att skruva upp sig själva. Inte helt, men ibland kan det vara nästan öppet och det rasar ut pulver från kanterna *morrar*

• Linny
    elma skrev 2007-10-11 08:56:20 följande:
    inte tukkade utan tullade!Linny: har någon av dina PL tagit slut än, vet att du beställde för så länge sen och jag vill ha en bra måttstock, mina vänninor frågade hur länge de varar och jag bara svara för mig själv, men det är bra med andras erfarenheter!
    Nej, de är inte ens halvtomma. Visserligen beställde jag väldigt många, men ändå. Olive you, peach champagne har jag tex. använt många gånger men det är mer än hälften kvar som sagt.
  • Linny

Just det. Min absoluta favorit Dubloon, har jag faktiskt använt mest. Men den är nästan full den också

• Linny

japonesque är omtyckt bland många här. MUS har bra, förutom puderborsten som fäller. Face/mac är visst också bra. Jag har några från Everydayminerals (nätshop) som jag är jättenöjd med.

Jag har bland annat, foundationborste, puderborste, rougeborste, kabuki, concealerborste, eylinerpensel, anglebrush, olika ögonskuggepenslar i olika storlekar, rundningar och fasthet, eyecreaseborste. Sedan har jag en "flocked sponge" att lägga mineralfoundation med.

Jag skulle i första hand satsa på ett gäng bra ögonskuggepenslar, en eylinerpensel och en anglebrush. Jag tycker att det GÅR att använda samma som puderborste och rougeborste. Brukar bara hålla ihop puderborsten lite då..

• Linny
    lilja71 skrev 2007-10-11 10:53:11 följande:
    Slänger in en fråga (och blottar min okunskap ) Vad e en anglebrush?? Och den här flockedsponge? (Använder du den till ID:s foundation Linny?)Jag har kabukiborsten från ID till min foundation, tycker att den är lite vass. Jag har många ögonskuggspenslar från MAC, tycker att dom är bra och håller länge om man sköter om dom.
    Anglebrush är en snedställd borste som du bland annat använder till att lägga ögonbrynsskugga samt jobba med skuggorna. Jag använder EM, inte ID.
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-10-11 11:33:53 följande:
    Tack, Linny! Hur är det med febern idag? Hoppas du mår bättre!
    Tack! Nja inte bättre. Fortfarande över 39, frossa, huvudvärk och ont i kroppen. LIgger i soffan med myskläder, stor tjock fleecemorgonrock, fleecefilt OCH tjockt vintertäcke och fryser. Som tur är hjälper laptopen till att värma lite på magen. Är så tråkigt att vara sjuk. Vet att jag borde ligga sysslolös men då avlider jag. Kollar in ibland och slöar mellan varven..
  • Linny

Gud så kul Fridapida!! Hoppas ärren också försvinner snart. Vad gullig du är som muntrar upp mig!

Majestic: Nä tyvärr är jag inte bättre idag

Fridapia nämnde att jag använde en annan variant till min mineralfoundation. Jag började med en kabuki, men tycker den river och det tar för lång tid på morgonen. Jag köpte istället en slags svamp "flocked sponge". Jättebra. När jag vill bättre på vissa ställen och få superjämnt underlag så kompletterar jag med min flawless foundationborste.

Svar på tråden Smink Smink Smink!