• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Mrs Vader

Kikat på lite bilder. Ni är så duktiga och fina. Själv vill jag också ha fina målade ögon men ögonskugga syns knappt på mig för huden på ovanför ögonlocket är lite hängigt eller vad man ska säga så skuggan döljs ju. Sota är bara att glömma. Ser bara trött ut Kan man göra nåt annat åt eländet?

• lilja71
    Linny skrev 2007-11-21 20:04:32 följande:
    Ja, den sortens lila tycker jag med att jag kan ha. Men en expedit på MUS påstod att jag absolut inte skulle ha blå, grå eller blålila färger, för jag hade ju så VARMA färger i mig själv hahahahahah!!Jag är blond, blågrå ögon och grisrosa hy
    Jag tycker att dagens sminkning var jättesnygg och tror faktiskt att du skulle passa i skarpare lila färg också! *så det så! *
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-11-21 22:04:54 följande:
    Jag tycker att dagens sminkning var jättesnygg och tror faktiskt att du skulle passa i skarpare lila färg också! *så det så! *
    Kanske Men jag ser ofta lite nedknarkad ut i plommonlila. Inte alls bra i min Empire. Visst, när ni bara ser ögonen så, men inte hela ansiktet
  • Majestic
    Linny skrev 2007-11-21 19:58:41 följande:
    Jag brukar vara nyfiken i en Stut. Det är liksom roligare att blanda in lite djur i det hela..
    Linny- Eller i en struts !!
    Styrkekram skrev 2007-11-21 20:38:27 följande:
    Kikat på lite bilder. Ni är så duktiga och fina. Själv vill jag också ha fina målade ögon men ögonskugga syns knappt på mig för huden på ovanför ögonlocket är lite hängigt eller vad man ska säga så skuggan döljs ju. Sota är bara att glömma. Ser bara trött ut Kan man göra nåt annat åt eländet?
    Stryrkekram- Välkommen (sorry, är det bara jag som tror att styrkekramar är påhittade av FL´s medlemmar*asg*)
    Pink makes me puke!!
  • Linny
    Majestic skrev 2007-11-21 22:13:43 följande:
    Stryrkekram- Välkommen (sorry, är det bara jag som tror att styrkekramar är påhittade av FL´s medlemmar*asg*)
    Men vad f*n... Varför kom inte det första citatet i ditt inlägg med??
    Nåja, jag skulle bara göra en sånhär: ------>  

Men visst; styrkekram är ett ord jag hörde första gång på FL. Precis som mysa (i bemärkelsen sex), mysrester osv

Imorgon och på fredag jobbar jag hemma. Kontoret flyttar, så 180 personers kontorsgrejer ska flyttas från Sollentuna till Solna. Alla ska hålla sig borta så sköter flyttgubbarna (eller tanterna) det. Skönt att jag kan jobba hemifrån. Fast det blir inte lika mycket smink då. Jag är laaaaaaat
  • Linny
    Styrkekram skrev 2007-11-21 20:38:27 följande:
    Oj, missade att säga välkommen. Välkommen!! Du kan säkert ha skugga. Vi har alla olika sorters ögon, man får bara lägga den lite olika. Kan du inte lägga ut en bild så man kan se dina ögon, så kan du säkert få tips?
  • Linny

Pormaskar: Det var någon som frågade efter något som tog bort pormaskar, inte bara dolde dem.

Jag svarade inte för jag hoppades att någon kunde tala om mer än vad jag vet. Vill också ha bättre tips. Jag har Cliniques pore minimizer instant perfector som DÖLJER. Dessutom har jag pore minimizer serum i samma märke. De ska förminska porerna också. För att de ska gå bort måste man nog vara noggrann med rengöring, exfoliering och sedan eventuellt använda såna här porkrympande krämer. Eller har jag fel?

Tar gärna emot mirakeltips om det finns. Jag har också såna där envisa små svarta på näsan som inte går att få bort. Har gått på såndär riktig ansiktsbehandling nån gång, men inte ens då kan de ju få bort alla.. Och det var ju ett tag sedan jag var på en sån Behandlingen i lördags var inte så djupgående.

• Linny

Nä, nu har jag så många inlägg i rad att jag känner mig ensam i mitt eget sällskap. Ska gå o lägga mig. Tjing på er

• Majestic
    Linny skrev 2007-11-21 22:17:27 följande:
    Men vad f*n... Varför kom inte det första citatet i ditt inlägg med??Nåja, jag skulle bara göra en sånhär: ------>   Men visst; styrkekram är ett ord jag hörde första gång på FL. Precis som mysa (i bemärkelsen sex), mysrester osv Imorgon och på fredag jobbar jag hemma. Kontoret flyttar, så 180 personers kontorsgrejer ska flyttas från Sollentuna till Solna. Alla ska hålla sig borta så sköter flyttgubbarna (eller tanterna) det. Skönt att jag kan jobba hemifrån. Fast det blir inte lika mycket smink då. Jag är laaaaaaat
    Linny- Lyllos dig och alla er andra som kan jobba hemma/hemifrån !! Du kan väl sminka dig ändå !!
    Linny skrev 2007-11-21 22:10:16 följande:
    Kanske Men jag ser ofta lite nedknarkad ut i plommonlila. Inte alls bra i min Empire. Visst, när ni bara ser ögonen så, men inte hela ansiktet
    Linny- IGEN !! Empire är s*it, det finns andra snyggare lila färger, MAC´s Entremauve, EM´s Mystic Night, MAD´s Islander är snygga. Empire är bara BLÄÄÄÄ!!!
    Pink makes me puke!!
  • Lejån

Men, så går man in här tidigt på morgonen och ser att Majestic hädar! Empire är inte alls blä heller toka!! Me lööööv!!

Linny:
    Jag vet inte exakt vart under menyn man kan pula med det, jag brukar som inte gå in där alls förutom då jag ska formatera kortet. Men jag kan höra med M.

Har som lagt av lite med sminkningen på morgonen nu, lite trist men det gååår inte när man bara mår illa ju. Ser ändå ut som sju svåra år vad jag än gör. *haha*

Väntar på att paypal ska få för sig att fungera så att jag kan shoppa på ebay, men det kan jag visst drömma om...

Svar på tråden Smink Smink Smink!