• Fridapida

Smink Smink Smink!

Nu är hösten här och solbrännan är ett minne blott! Huden förlorar lite av sin lyster. Mina första två tips är därför:

i.d. clear/bare radiance
    blanda i foundationen eller lägg på efteråt. Huden få fin och frisk lyster omedelbart.

ACO bronze gel
    en lätt gel som ger någon nyans mörkare hud. För ansiktet - blanda i dagcremen, för kroppen - smörj in efter body lotionen.

På hösten och vintern har man ofta en mer täckande bas och för att hindra att foundationen lägger sig i porerna, speciellt runt näsan, gillar jag:

Clinique pore minimizer instant perfector
    en pudrig creme som lägger sig i porerna och ger en slät och len yta. Läggs före foundationen och gör porerna i stort sett osynliga. Tvättas lätt bort. Trolleri!

Min senaste favorit att sota med:

Devil dust Make up store
    ett snyggt mörkt lila eyedust som är lätt att jobba med. Passar dessutom utmärkt ihop med Make up stores storsäljare Muffin.

Trevlig höst!

Den förra tråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m21743107.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-02 22:48:27:
    Gillar du mineralsmink? Här följer länkar till några sidor där du kan köpa mineralsmink, dessa säljer sitt eget märke.

Från USA:
    alimacosmetics.com
    everydayminerals.com
    meowcosmetics.com
    pureluxcosmetics.com

Från UK:
    lilylolo.co.uk/home.php

Eller om du vill göra ditt eget mineralsmink:
    shenet.se
    tikei.se

Jag vill även lägga in länkar till sidor där man kan köpa alla möjliga märken som inte går att få tag på i affärerna i Sverige eller inte finns där just du bor. På dessa sidor kan du även hitta dyra märken till lägre priser!

Sidor från Sverige:
    accessora.se
    beautyplanet.se
    blush.se
    eleven.se
    inezza.com
    parfym.se
    satine.se

Från USA:
    essentialdayspa.com
    makeup.com
    sasa.com
    skinstore.com
    strawberrynet.com

Från UK:
    asos.com
    harleycosmetics.com
    hqhair.com
    jerseybeautycompany.co.uk/index.php
    lookfantastic.com

• Svar på tråden Smink Smink Smink!
  • Nathalie009

vet inte om ja redan frågat men kan nån snälla tipsa mej på en bra foundation som e tunn och typ halvtäckande, som kostar 100-300 kr och som man INTE får finnar av ? =)

• Linny
    Nathalie009 skrev 2007-11-22 08:59:37 följande:
    vet inte om ja redan frågat men kan nån snälla tipsa mej på en bra foundation som e tunn och typ halvtäckande, som kostar 100-300 kr och som man INTE får finnar av ? =)
    Alltså, jag har provat massor av olika och har inte direkt haft problem med finnar. Men min hy har blivit allra bäst sedan jag började med mineralfoundation och andra mineralprodukter. En foundation från tex. Everydayminerals kostar 12 dollar. Det är under 100 kronor. För att veta vilken färg man ska ha, så kan man beställa ett provkit. Det kostar ingenting och du betalar frakten på ca 40 kronor. Då får du tre små burkar med olika färger på foundation (färgerna får du välja själv) en rouge och en concealer. Prova!

Annars har jag varit rätt nöjd med min foundation från Makeupstore. Men den kommer ändå inte i närheten av detta.
  • Nathalie009
    Linny skrev 2007-11-22 09:17:39 följande:
    Alltså, jag har provat massor av olika och har inte direkt haft problem med finnar. Men min hy har blivit allra bäst sedan jag började med mineralfoundation och andra mineralprodukter. En foundation från tex. Everydayminerals kostar 12 dollar. Det är under 100 kronor. För att veta vilken färg man ska ha, så kan man beställa ett provkit. Det kostar ingenting och du betalar frakten på ca 40 kronor. Då får du tre små burkar med olika färger på foundation (färgerna får du välja själv) en rouge och en concealer. Prova!Annars har jag varit rätt nöjd med min foundation från Makeupstore. Men den kommer ändå inte i närheten av detta.
    Okej ja får kasnke testa d sen då men jsut nu har jag ingen alls å måste ha en NU har dop snart också allt mitt smink e slut så ska köpa nytt idag:P

Men den ska ja absolut beställa sen efter jul då!Vart beställer man d då?

Men ja tror jag kör på Lumene nu idag då ska ju bara ha ha en foundation nu tills jul sen köper ja ny.. Men budgeten e ju inte den bästa nu innan jul hahah ;)
  • Nathalie009
    Linny skrev 2007-11-22 09:17:39 följande:
    Alltså, jag har provat massor av olika och har inte direkt haft problem med finnar. Men min hy har blivit allra bäst sedan jag började med mineralfoundation och andra mineralprodukter. En foundation från tex. Everydayminerals kostar 12 dollar. Det är under 100 kronor. För att veta vilken färg man ska ha, så kan man beställa ett provkit. Det kostar ingenting och du betalar frakten på ca 40 kronor. Då får du tre små burkar med olika färger på foundation (färgerna får du välja själv) en rouge och en concealer. Prova!Annars har jag varit rätt nöjd med min foundation från Makeupstore. Men den kommer ändå inte i närheten av detta.
    Men du! Lumene har en foundation som är mineral, tror du dne kan va bättre än den vanliga? den va billigare iaf :S vågar man testa den kasnke..
  • Nathalie009

Double stay makeup heter den, ingen ärt som testat den?

Nån som vet om man kan fråga på kickis om vilken färg man ska ta? E dom kunniga där?

• Linny

Lumene, Isadora, Lóreal osv är inte riktiga mineraler. De har fått skitdåligt i test. Då hade jag faktiskt hellre köpt en vanlig foundation. Vet en kompis som köpte den där som ser ut som ett puder, men i krämform. Alltså som i en puderdosa. Kanske var det l´oreal. Hon var jättenöjd med den, men jag vet inte hur det blir med finnar eller hur länge den håller. Den hade tydligen fått rätt bra i test i alla fall. Det var ingen mineralmakeup alltså, men jag hade hellre köpt den än Kicks varianter av mineralmakeup.

• Nathalie009

hehe okej men tror jag köper den vanliga Double stay Mineral makeup..Eller Hydradrops i samma mräke.. skulle vilja höra om nån testat nån av dom innan bara.. men verkar itne så då :P

Svar på tråden Smink Smink Smink!