• Linny

Smink Smink Smink!

elma skrev 2007-11-20 20:49:08 följande:
    Linny: jättesnyggt, ser lika bra ut som vanligt. Jag gillar i och för sig när du kör rosa, peach och lite lättare färger, tycker det klär dig suveränt. Är också själv inne i ett svep utan motivation...känns som jag kör samma färger...fast jag har hela färgskalan att välja på! Kanske dags att testa mer lila Linny????n Nä, allvarligt, vet inte vad jag ska tipsa om, kommer ju inte på något till mig själv heller!
    Jo kanske, men jag har inte så många lila. Köpte ju x-ray från MUS, men den var det grymt dålig färg på. Annars har jag ju kört lite med Empire, men då ser jag ut som om jag har knarkat Ska kanske göra ett nytt försök nån dag
  • Linny

Majestic: Tack för tipset. Du har helt rätt. Hade bråttom på morgonen så det blev inte så toppen. Ska se om det går bättre idag.

Ang. att matcha: Har jag basfärger på klädseln så kan jag ha vilka galna färger på skuggor som helst. Annars försöker jag ta upp någon färg i klädseln...

Idag har jag tex. Svarta kostymbyxor, svart långärmad tunn topp och så ska jag ha en slags tjock sjal, som har sådär stora maskor så den har hål i sig och intvinnade glittriga lila trådar. Själva sjalen är också lila. Det tar jag upp i eyedusten x-ray som jag sedan kombinerar med dark soul eller celebration.

• Linny
    Hallontrollet skrev 2007-11-21 00:03:34 följande:
    Tuuurrr att jag köpte mig en eyeprimer från Lumene idag.. Tyckte inte skuggorna från PL satt alls utan den... har provat kanske 4 st av de 44 jag fick hem :) Tittar runt i era galleri för att hitta ideér och sådär. Är jätte dålig på att få ihop vilka färger som blir bra med varandra och vilken man skall lägga på först.. och hur man gör sedan.. Hur gör ni? lägger ni en "bas" färg över hela ögonlocket.. och sedan en annan färg ute i ögonvrån? Typ som ett V eller? Och suddar (eller vad ni kallar det) in mot den andra färgen??
    Jag lägger först primer. OM jag ska ha två färger så lägger jag först den ljusa över hela locket och sedan den mörka som ett liggande V i yttre ögonvrån.
    Om jag har tre färger så lägger jag den ljusa och den mellanmörka på ca halva ögonlocket var. Sedan lägger jag den tredje som ett vi i yttre ögonvrån. Sedan tonar jag ihop dem noga och lägger ev. på lite mer färg här och där för att uppnå önskat resultat.
  • Linny
    LMK skrev 2007-11-21 10:14:59 följande:
    Tack tjejjor! *rodnar*Vad roligt det är med att gräset är grönare... Skulle kunna döda (nästan) för Linnys ögonlock Jag tycker mina är så trötta & hängiga samt att mycket mörkt på ögonlocken ser bara knäppt ut. Formligen älskar Kate Walsh ögon (Addison i Greys Anatomy) Åhnej, här photoshopas det inte. Har ingen aning om hur det programmet funkar, synd kanske Däremot beskär jag bilderna samt hjälper kontrasterna med en autofunktion. Gör pupillen mer svart. Färgerna är dem samma. Jag tycker inte det syns så bra med färgskillnaderna på skuggorna, är så svårt att få till. Hur gör du Linny?Hallontrollet- Primer är ett måste för PL skuggorna. Jag har UD som är super. Jag lägger ingen basskugga över hela locket, då förstörs den lite klibbiga primerytan tycker jag.Börjar med den mörkaset skuggan i ytterögonvrån & duttar dit med en stor pensel som jag även suddar utåt samt i globlinjen. Sen tar jag den ljusa färgen & duttar dit på resten av ögonlocket & ser till att de går omlott. (Använder oftast bara 2 färger, har svårt att få 3 snyggt samt att synas bra.) Sen tar jag den mörka färgen el. någon snarlik & blöter en snedställd pensel & "trycker" in mot franslinjen som en diskret eyeliner. Men det gör jag inte dagligen. Ser dock till att få in mascaran ända in mot rötterna, då behövs inte alltid eyeliner. Jag brukar matcha smink mot kläder & oftast blir det i den ton som kläderna har. Inte helt galet med färg alltså Idag har jag tex. på mig en kamelfärgad jumper & har då ögonskuggan Dudloon samt Golden Sands (PL)= Guldigt grönt. Bild kommer senare.Oj himmel, detta blev långt! Sorry!
    Ah, men då hjälper du kontrasterna lite i alla fall? Jag varken beskär eller nåt annat. Håller upp kameran, kolla in i linsen och knäpper
  • Linny
    LMK skrev 2007-11-21 10:24:35 följande:
    Jag igen.. Tycker det är så häftigt att ögonfärgen kan förändras med hjälp av smink. Linny, du är ett praktexempel på detta med bilderna i ditt galleri. Ögonen går från ljusblått, turkost till grönt. Skithäftigt!Jag har gröna, thats it. Tycker inte de förändras så mycket, blir kanske mer intensiv färg med vissa skuggor.Vad tycker ni är bra färger för mig? Vill ha tips & inspiration!
    Ja det är faktiskt något jag gillar med mina ögon. Värsta kameleonten ju. En gång hade jag på mig mammas gamla 60-talsklänning i knallturkos och då hade jag verkligen turkosa ögon. När jag tog bilderna på min lila sminkning idag såg det ut som jag fick en helt annan färg också. Men då såg jag bara på skärmen på kameran. Får se ikväll, när jag lägger in dem om det blev så coolt som jag trodde med ögonfärgen
  • Linny
    LMK skrev 2007-11-21 10:50:19 följande:
    Linny- Kan inte komma så nära att det blir bra med min lilla kamera så jag måste tyvärr beskära.Ni som oxå kämpar med att fota, testa att förstärka kontrasten. I mitt program ger det bara just kontrast på det svarta, men resultatet blir mer som det ser ut "in real life".
    Men var förstärker du kontrasten då?
  • Linny

haha, jag har också grisrosa hud Jag har inte kollat om jag har nån kontrastknapp. Det vet kanske Lejån? Vi har ju likadana

• Linny
    Majestic skrev 2007-11-21 11:33:26 följande:
    Linny- Jag kör med mörk skugga i globlinjen först, sen tar jag ljusare i mitten mot innre ögonvrån. Tre skuggor kör jag bara när jag ska ut, orkar inte mejka med tre skuggor på morgonen!!Tjejer; vad har ni för lju/lampa fär ni sminkar er??Jag har dagsljuslampa, men sen vänder jag mig mot fönstret och grejjar!!
    Jag kanske gör tokfel som lägger den mörka sist? Fast sen korrigerar jag ofta med att lägga på lite av de andra skuggorna igen, när jag tonar..

Jag lägger i badrummet. Har nästan inget dagsljus där, eftersom lilla fönsterrutan är sån som man inte kan se in/ut genom (tjockt knöggligt glas).
    Däremot har vi tre starka spotlights i taket.
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-11-21 12:49:20 följande:
    Jag brukar oftast lägga basskugga (highlighter) upp till ögonbrynet och sen lägger jag den ljusare färgen av ögonskuggorna på ögonlocket upp till globlinjen och sen sist så lägger jag den mörka och suddar. Jag har oftast bara två skuggor på själva ögonlocket (+ den ljusaste som går upp till ögonbrynet). Tycker att det är svårt att få plats med 3 skuggor på mitt lilla ögonlock Det är nog lättare om man har stora och fina ögonlock som Linny har!! *avis*
    Ja, jag får plats med en hel oljemålning jag
  • Linny
    lilja71 skrev 2007-11-21 13:32:41 följande:
    Ja, och det är ju så himla snyggt!!!! Menar det verkligen!
    Du är tokig du Jag kan byta med dig
Svar på tråden Smink Smink Smink!