• Linny

Smink Smink Smink!

ScreamJP skrev 2007-11-23 22:21:07 följande:
    Gokväll! Vet ni, nu har det nu äääntligen lossnat för mig det där med att lägga skuggor Som jag har har krånglat utan att få till det och så var det så enkelt egentligen... Testade att lägga den mörka skuggan först som jag läst att en del av er gör och det var verkligen grejen för mej, nästan så att jag skulle tordas lägga upp en bild nu! Har alltid läst att man ska lägga den ljusa skuggan först och sen på med den mörka men det har antigen blivit för skarpt eller alldeles för mesiga kontraster när jag försökt sudda ihop. Nä, tjejer -tvärt om är grejen (halleluja-moment)Två dar i rad har ögonmejken blivit kanon (nåja, med mina mått mätt förstås -inte riktigt i samma klass som er andra but i'm gettin there)På tidag när lönen kommer unnar jag mig en muffin, har varit och pillrat på den väl många gånger nu
    Men vad KUL!!! Ser fram emot en bild! Ska absolut testa att lägga mörka först, jag med. Har bara lagt ljus, mellan, mörk, av ren tillfällighet..
  • Linny

Har madminerals en flytande mineralfoundation alltså? Håller den lika bra som övriga mineralfoundations? Lika täckande? Ser det bra ut?

Oj oj, måste ju in o kolla...

Idag kör jag naturligt.. (fast sminkat). Your ladyship (så himla snygg som basskugga) tillsammans med Tan. (båda från Mac). Ingen eyeliner, bara mascara.

• Linny

Jag är så lättlurad så jag har förstås beställt lite från MADminerals nu
    En flytande foundation. Fanns bara en som borde passa till min ansiktsfärg så jag beställde en fullstorlek. Sedan beställde jag sample av två torra foundations och en finishing dust. Ska bli kul att jämföra med EM

• Linny

LMK: SKa strax in o kolla dina! Ja, av någon konstig anledning funkar den snea vinkeln bra ibland!

Jag har lagt in en nakenbild i mitt galleri Nääää, inte så alltså, men en med en nästan obefintlig sminkning. Your ladyship och ytterst lite Tan i globlinjen. Ingen eyeliner och brun mascara. Men det ser väldigt naket ut jämfört  med mina andra sminkningar. Såhär kör jag ofta på sommaren (inte just dessa färger men den här typen) och när jag har väldigt bråttom...

OT: Idag fick sonen en jättetiger på ca 1,5 meter. Den har flyttat in i hans djungelrum och heter Tove. För den som är intresserad så finns bilder under "såhär bor vi". Tänkte att fler hade barn som kanske var sugen på en sån tiger... Finns på Rusta.

• Linny
    maddie3 skrev 2007-11-24 16:54:32 följande:
    Snygga sminkningar LMK, gillade den brun/gröna mkt :)
    Johooooooo, det var visst illa menat. Vilken mobbing!

Nä, jag vet ju att det ser mysko ut, när man är van vid att se mig i mörka färger. Känns själv konstigt efter en tid med mycket färg. Men jag går ju ofta såhär på sommaren och då vänjer jag mig. Ser inte så konstigt ut i verkligheten, när man inte jämför med andra av mina sminkningar. Ni vet ju hur Allison eller vad hon heter i Greys, ögon ser ut. Oftast är hon inte så mörkt sminkad och mina är rätt lika..
    maddie3 skrev 2007-11-24 16:58:03 följande:
    LinnyLäcker tiger....förstår att din son gillar den. Perfekt i hans djungelrum :)Ska åka o kolla rusta här i stan o se om de har den, vore kul att ha den här hemma dels för linus men även för katten zelma,kul att se hennes reaktion på en "kattkompis" kanske blir tjocka svansen o kutad rygg
    Hoppas ni hittar en! Billiga var de också!! Kostade under 200 kronor har jag för mig. Som hittat!!!
    Majestic skrev 2007-11-24 17:18:05 följande:
    Linny- Hur betalde du??PayPal eller kort??*Ska kika på Tove the tiger nu*
    Med Paypal
  • Linny

Men den där krämen, är den mild då?? Behöver ju kräm som är snäll mot huden. En del har ju massa parfym o sånt i sig....

Någon som testat Laura Mercier mineralsmink? Har för mig att de fick bäst i test och vann över Id. Avanaya fick visst också bra tror jag..

• Linny

Men nån som testat Laura Mercier? Hittade på Cow´s sida, men de hade bara tre färger..

Vi ska åka till Kreta i maj, men nu funderar vi även på Kalifornien i september.. Lär bli lite shopping då..

• Linny
    Izze skrev 2007-11-25 10:23:47 följande:
    Linny: snygg är du i det neutrala, tro inget annat! Undrar vad du har för mascara...... fransarna är mycket snygga och separerade utan att klibba och se ut som "fjortisfransar"!! Vilken?!?!?!!?
    Tack, men när jag ser bilderna känner jag mig som Gollum Jag använder Max Factors Stretch! Provade Masterpiece men går tillbaka till Stretch hela tiden. Har även provat massa "finare" märken men gillar stretch bäst.
  • Linny
    Petrah skrev 2007-11-25 10:57:29 följande:
    va kostar rynkcremen???? min mamma o mormor vill ha en sånn. är det den som det har stått om i Aftonbladet för några månader sen???????
    295
Svar på tråden Smink Smink Smink!