• Linny

Smink Smink Smink!

Knott skrev 2007-11-25 19:51:18 följande:
    Hej, hoppas att man kan hoppa in här? Det låter som en perfekt tråd för mig och jag har också smugit i bildgalleriet hos några av er.Kort om mig: 30 år, bor i Sthlm, jobbar som konsult i IT-sektorn. Gift, har en dotter på 2½ och en till knodd på väg. Älskar kläder, hudvård, smink, hårvård, smycken, ... ja allt som gör vardagen lite mer glamorös. Nu när jag är gravid och är lite begränsad på klädfronten har jag gjort en lite större uppdatering än motiverat av sminkväskan för att tillfredsställa shoppingsuget... Jag har inte läst så långt bakåt i tråden så jag vet inte riktigt vilka frågor ni har avhandlat, men jag är nyfiken på vad ni har för vardagsmake, d v s en vanlig dag på jobbet?Såhär är min:* Foundation* Concealer efter behov* Eye makeup base* Ögonskugga, 1-3 nyanser* Ögonpenna (övre fransraden)* Fransböj + mascara (övre fransraden)* Rouge el. bronzer* Ögonbrynsskugga + fixerande gel* Lip base* LäppstiftAntingen kör jag markerade ögon och diskretare läppar, eller "naturlig" look på ögon och mer dramatisk mun.Är inte särskilt märkestrogen men MUS skuggor är en klar favorit. En gammal trotjänare som hängt med mig i ganska många år är Lumenes eye makeup base som verkligen gör underverk för hållbarheten på skuggorna, oavsett vilket märke på skugga man använder. Som primer använder jag Estee Lauder Idéalist (under dagcrèmen) som verkligen får huden att se mer jämn ut och porerna mindre.
    Välkommen

Jag använder:
    Dagkräm samt poreminimizer instant corrector
    Makeup primer
    Mineralfoundation
    Mineralconcealer vid behov
    Urban Decays eyeprimer
    1-3 skuggor
    Eyeliner (oftast skugga blandat med vatten och applicerat med anglebrush)
    Fransböj och Mascara både uppe och nere
    Finishing dust
    Rouge eller bronzer
    Ögonbrynsskugga samt fix
    Lipgloss

Jättenyfiken om du har bilder!
  • Linny
    k girl skrev 2007-11-25 23:50:04 följande:
    Ok, hoppar in i tråden jag också eftersom jag befinner mig i en desperat "måste uppdatera sminkväskan"-fas då jag ska sminka mig själv på min bröllopsdag. Hittills har det blivit en samling av fem skuggor från Christian Dior (underbar färg i olika lila nyanser), smashbox photo finish foundation primer, Maybellines eye primer, Alison Raffaele True Concealer - och så hoppas jag helt enkelt att det är bra. Härnäst står foundation, puder, eyeliner och mascara på tur (mina år som superfattig student har gjort att jag använder mig av Maybellines moussefoundation, som jag visserligen verkligen gillar men som jag inte vill visa upp på bröllopsfoton).Jag har blivit tipsad om Helena Rubinsteins Colour Clone Foundation, testade den lite på Kicks och den känns ju jättebra, men finns det någonstans man kan köpa den lite billigare? (kollade på strawberrynet, de har tyvärr inte den ljusaste färgen som jag behöver). Några andra tips och förslag på hur jag ska vara mitt vackraste jag på bröllopsdagen?
    Grattis till det förestående bröllopet! När är det?

Jag är själv frälst av mineralsmink. Det ger den absolut bästa finishen tycker jag.
    Om du inte vill ha det, så skulle jag rekommendera en entimmeskurs hos Make Up Store. För 495 kronor så får du en konsultation där de lägger den sorts makeup som du vill ha, tex. bröllop, i de färger du är intresserad av och förklarar hur du ska göra. I detta ingår sedan produkter för 495 kronor. Så själva konsultationen är egentligen gratis

Eyeliner: Jag använder olika ögonskuggor. Svart, mörkbrun, mörkgrön, mörkgrå, eller vilken annan färg jag vill ha. Blandar med lite vatten och lägger med en anglebrush. Sitter hela dagen och jag är supernöjd!

Efter att ha testat miljarder mascaror (känns det som) är jag mest förtjust i Max Factors Stretch faktiskt. Vet jättemånga som hyllar deras Masterpiece.
  • Linny
    k girl skrev 2007-11-26 08:19:06 följande:
    Linny: Tack! Det är i maj, pingsthelgen. Därefter far vi på bröllopsresa till Toscana för att äta och dricka gott, om allt går som det ska. Jo, jag har funderat på i.d.s produkter, men det känns lite pricey (för foundation + bra borste) med tanke på att jag är student utan studiemedel..
    Jag kör EM www.everydayminerals.com Du kan beställa testkit gratis därifrån..
  • Linny

Urban Decays Potion primer (UDPP) rocks!!!!!! Skuggorna sitter hela dagen och kvällen, och samlar sig inte i veck. Vissa skuggor fäster inte ens bra utan primer.

• Linny
    k girl skrev 2007-11-26 16:40:21 följande:
    Hur många av er brukar använda någon "askungekräm" typ Beauty Flash Balm från Clarins? Är det värt pengarna, och är det meningsfullt om man ändå använder en primer?
    Vet inte vad det är för något... Jag använder Face ansiktsprimer.
  • Linny
    Majestic skrev 2007-11-27 11:59:18 följande:
    Yay!!! Mina Everyday Minerals skuggor har kommit....nu ska de testas!!
    Kul!!
  • Linny

Oj, jag har många från PL, men inte EN ENDA av de du har köpt. Mysko!

• Linny

HAHAHA Fick för mig att du skrivit PL, men där hade jag fel Ja, då är det ju inte så konstigt

• Linny

Jäkla skit!!!! Idag kom Dermalogica smoothing creme.. Ska hämta ut den. Ingen idé att beställa från Strawberrynet. De hade visserligen dragit av ca 90 spänn från priset för att kompensera ev. tull. Men tullavgift plus postavgift blev 186 spänn!!!

Svar på tråden Smink Smink Smink!