• Linny

Smink Smink Smink!

Majestic skrev 2007-12-06 18:05:14 följande:
    Ni som beställde MADminerals grejer under Thanksgiving helgen, har ni fått de än??Inte jag*trist,trist*
    nä inte jag heller

Men min boots kräm kom idag!! Ska man ha den ISTÄLLET för sin vanliga dagkräm eller under?
  • Linny
    Minnisen skrev 2007-12-06 20:46:12 följande:
    Den där true gold, kanske inte precis i färgerna men kan ju ha den som lite vägledning hur jag lägger skuggorna!Eller så kanske jag tar din dagsmake som vägledning!
    Den där true gold är jättefin!

Fick förresten ett prov på Håkanssons The Oil också. Är det bara som en fuktgrej man har tex. innan man går och lägger sig (med eller utan vanlig kräm också??)
  • Linny
    Fridapida skrev 2007-12-06 22:17:14 följande:
    Nej, jag har bootsen under min dagcreme. Det är ett serum som ska motverka rynkor, om jag fattat rätt så på botox-vis, inte ge fukt. Jag kommer ha min fuktcreme över. Men ansiktet blir väldigt mjukt o lent av den.
    Tar du i hela ansiktet, eller bara på vissa partier. Den är ju pyyyytteliten så det känns ju otroligt slösaktigt att använda i hela ansiktet när den är så svår att få tag på. Kanske bara där man behöver den som bäst?

Och så undrar jag... Skulle ni använda Poreminimizer OCKSÅ, eller är det samma sak två gånger? Boots kräm har visst porkrympande effekt, men kanske kan man köra båda för bättre effekt? Tex. Boots först, sedan dagkrämen och sist poreminimizer. Fast nu tänkte jag nog fel. Poreminimizern ska användas efter "tresteg" dvs. efter fuktkrämen, men med fuktkräm menar man oftast inte dagkräm utan nåt tråkigt steg innan (blir så trött på att man ska ha 3930 krämer i rad..)
  • Linny
    Knott skrev 2007-12-06 22:43:39 följande:
    Men hur mkt behövs det för att stryka ut i hela ansiktet då? Jag relaterar till Idealist igen (börjar bli tjatigt va? ), har en flaska på 30 ml. Ett pump > ärtstor klick - räcker till hela ansiktet. Jag börjar i mitten för att fokusera på där porerna är lite större; näsan, runt näsvingarna, pannan, hakan, och stryker till sist ut mot kinderna. Har använt den ungefär 1½ månad nu och det är kanske 80-90% kvar.
    oj! Kanske är jag som använder för mycket då
  • Linny
    Fridapida skrev 2007-12-07 10:13:42 följande:
    Haha! Jag har gärna 3930 st krämer i rad! Det är ju så underbart! Jag gör så här att jag har boots där jag villha den, inte i hela ansiktet, sedan när den sjunkt in så tar jag dagcreme. Igår, första dagen jag använde den, så hade jag inte min pore minimizer över dagcremen. Men det kommer jag att ha. Jag tycker att pore minimizern håller huden matt så bra. Så jag kommer ha på morgonen:Boots no 7Dagcremepore minimizerprimerpå kvällen:boots no 7aha-syrorfuktcremedet är väl i korta drag hur jag gör.
    Skit också, det kan ju bli hur mycket som helst egentligen, innan man ens kommer till sminket. Tex:
    Boots no 7
    Dagkräm
    Ögonkräm
    Poreminimizer serum
    Poreminimizer instant perfector
    Face primer
    Eyeprimer

• Linny
    Fridapida skrev 2007-12-07 10:16:02 följande:
    Jag tycker att Boots no 7 är väldigt "odryg". Jag tycker att man måste använda ganska mycket. Om jag jämför med hur mycket jag tar av min dagcreme eller poreminimizern så är det väl mer än dubbelt. Jag skulle kunna gissa att Idealist o boots är lika dyra i slutändan...
    Ja, den sjunker ju in direkt så man hinner inte ta på så stor del av ansiktet heller. Jag tar mest under ögonen och där jag har störst porer, intill näsan på kinden.
  • Linny
    Fru Lidgren skrev 2007-12-07 10:52:24 följande:
    Nu har jag köpt den här Urban decay primer potion. Men ska man ha den innan man tar på foundation eller efter?
    Jag tar på den precis innan jag lägger själva ögonskuggan. Jag lägger alltså foundation och sånt först.

Däremot tar jag självklart ansiktsprimern innan foundation
  • Linny

Nu ska jag klaga lite... Jag blir så jäkla blank i pannan!!! Det blev bättre ett tag, men nu är det värre än någonsin. Imorse slog jag till med BÅDE poreminimizer serum (som ska göra det matt) OCH t-zone (från MUS). Tror ni det är matt??????!!! Nä, när jag var på toa såg jag att jag såg ut som ett smörpaket i pannan. Det enda jag missat är att ta finishing dust över min foundation. Men ÄNDÅ!! *grrr*

• Linny
    Litetdahl skrev 2007-12-07 11:22:34 följande:
    Linny Ett sak jag kört med i måååånga år mot glans i pannan är att ta en bit toapapper och trycka mot hela pannan, håll still fem sekunder och ta bort. Jag tycker det hjälper kanon och är mycket billigare och mer lättillgängligt än blottingpapers (eller vad de nu heter). Man kan ofta se på pappret att det är lite "buckligt" efter på grund av fettet som sugits upp. Ett billigt tips bara....
    Ja så gör jag med. Skulle aldrig betala massa pengar för att trycka nåt annat papper mot pannan Men grejen är ju den att jag inte vill att det ska bli glansigt alls. Jag vill inte behöva gå och trycka papper mot pannan x antal gånger om dagen
    Fridapida skrev 2007-12-07 11:23:57 följande:
    oj oj oj...Inte kul det där. Kanske det blir för mycket? Har man för mycket kan huden reagera lite märkligt. Eller så kanske det är varm på kontoret idag?
    Jo kanske kan det bli för mycket, men det har ju varit glansigt de andra dagarna också. Det var därför jag överdrev lite idag.
Svar på tråden Smink Smink Smink!