• Linny
    solstraalen skrev 2007-11-29 14:27:05 följande:
    En fråga:Jag såg igår på stan att det finns ögonskuggor som man kan sminka på antingen vått eller torrt.Hue 17 går man tillväga om de ska göras vått? Och vad blir skillnaden på dom två sätten?
    De flesta skuggor, och speciellt eyedusts, kan läggas blöta och torra. Om du vill lägga den blöt så doppar du din pensel i vatten och sedan i lite dust så du får en trevlig krämig konsistens som du sedan lägger på locket. När det torkat till kan du sedan sudda osv.
  • Linny
    Knott skrev 2007-11-29 14:29:35 följande:
    Linny: jag har känslig och reaktiv hud och har använt den crème som heter Harmonie och den essentiella oljan som heter Rose d'Orient, dessa två produkter tillsammans återfuktar och lugnar reaktiv och känslig hud, funkar verkligen kanon. Sen har de "kit" för fet hy, torr hy, normal hy, och säkert flera med anti-ageing-effekt. Man kan antingen köra olja + crème både dag och natt, eller olja + crème till dag och sedan deras speciella nattbalsam. Jag har lyxat till med det då och då, men tycker generellt att olja + crème ger så pass bra effekt att det räckt att köra det även till natten. Deras rengöringsprodukter är också helt underbara...Bor du i Sthlm? Personalen vid Decléordisken på Åhléns city är hyfsat kunniga och kan säkert vägleda kring val. Annars gör Stockholm day spa behandlingar med Decléor och då får man ju en hudanalys och rekommenderade produkter.
    Ok, får testa nångång Är så sällan inne i city nu, då jag bor i norrort och jobbar i en annan norrort. Blir liksom helt fel att åka in till stan efter jobbet..
  • Linny
    Hallontrollet skrev 2007-11-29 14:41:37 följande:
    hmm... Fick mina EM idag.. Men jag är ju helt förvirrad.. Man fick ju välja tre färger... är det foundation i puder form? Hur 17 får man det snyggt?? tror jag valde fel färger dessutom... Tråkigt.. Va ska ja med dom till nu då?
    Jo alltså, foundation kommer i puderform. Du borstar på, med en kabuki, i cirklande rörelser. Jobba in det i huden, det blir jättefint. Ta lite åt gången, jobba in i borsten och knacka av överflöd. Applicera på huden i cirklande rörelser. Upprepa tills du fått det resultat du önskar. Om du inte är helt nöjd med färgerna, testa om de blir bättre att kombinera. Just nu är jag i en mellanfas då min ljusa är för ljus och min mörka på tok för mörk. Jag blandar därför 2/3 av den ljusa med ca 1/3 av den mörka..
  • Linny

Här ser du hur en tjej lägger sin mineralfoundation. Kan se om jag hittar nån bättre..

">

• Linny
    Hallontrollet skrev 2007-11-29 14:52:11 följande:
    vad e en kabuki?? någon sådan har jag inte och just nu säger plånboken stopp :(
    En slags kort rundad borste.. Har du en foundationborste då?
  • Linny
    Knott skrev 2007-11-29 14:58:20 följande:
    Fråga om att fukta penseln först: om det inte är löspuderskugga utan "kakpuderskugga" - förstör man inte skuggan om man kladdar i den med blöt pensel? Tänker på hur testskuggor blir i butik när folk varit där och kladdat med fuktiga/feta fingrar, det blir liksom som en hård yta...
    Ah, du har nog rätt... Fast vissa penslar blöter jag först och duttar i burken. Tex. i min choco d´or, som jag använder som eyeliner. Men eyedusten brukar jag dutta ut lite dust på tex. handryggen och sedan blanda i vatten..
  • Linny
    greeneyes skrev 2007-11-29 20:55:26 följande:
    oj, jag fastnade på den sidans länkar till liknande videor, och hittade två tjejer på youtube  som är GRYMT duktiga på ögonskugga, de heter Panacea81 och Lindseysomething - kolla in deras ögonmakeuper säger jag bara! Såååå inspirerande, måste nog köpa ett sånd där shadestick från Mac i nyansen shark!
    har också kollat dem. Det finns en tjej som är mycket bättre.. Ska försöka komma på vad hon heter. Panacea är duktig, men målar oftast så extremt mycket mörkt i yttre ögonvrån, lite väl utdragen.

stephielac heter tjejen jag tänkte på. Kolla henne!!

Jag har köpt sharkskin, men faktiskt aldrig använt.. Jo provat en gång som eyeliner och när jag skulle sota..

Däremot skulle jag vilja ha den som heter beijing eller nåt sånt..
  • Linny
    greeneyes skrev 2007-11-29 20:59:36 följande:
    hm, hittade inte det namnet - stephielac.. ?fast jag tycker det är snyggt med mörkt i yttre ögonvrån (i alla fall på mig när jag festsminkar mig), därför gillade jag att hon gjorde det
    Jooo, jag gillar ju det med!! Grejen är väl mer den att hon nästan alltid gör som egyptiska ögon, jättelångt utdraget. Stephielaclac kanske det var.. Kolla henne:

">

• Linny

">

">

Hon har typ 36 olika videos med olika färger.

Men jag gillar panacea också, hon har kul färger och är duktig. Det enda är att jag tycker hon gör lite för mycket "vinge"
Svar på tråden Smink Smink Smink!