• Linny

Smink Smink Smink!

Vilka underbart härliga förklaringar vi har

• Linny

Här kan du rätt bra se hur hon lägger den mörka i globlinjen. Jag brukar lägga det som ett v så att det ligger utmed fransraden också.

">

• Linny

Lite galna färger kanske, men här ser du hur man kan lägga tre skuggor

">

• Linny
    Fru Lidgren skrev 2007-11-28 20:42:40 följande:
    Ni som kan detta med mineralsmink...har använt deras foundation och rouge ett tag nu och älskar det! Nu har jag fått hem ögonskugga, hur gör jag med den? Bara svepa på? Har för mig att jag lästa nånstans att man ska fukta borsten först?
    Vet inte vilket märke du använder, men de flesta går att använda både torra och våta. Det bästa är att ha en primer under (eller ev. en krämskugga i neutral färg) så att det fäster och sitter kvar hela dagen. Jag använder alltid skuggorna torra och duttar/borstar lätt på skuggan. Svepar man på den så sitter den inte riktigt, utan man får jobba in den.
  • Linny

HAHA, hoppsan vad jag svarar på frågor nu. Ni behöver inte lyssna på mig alls. Jag är inte speciellt bra på detta utan lär mig av alla andra här i tråden. Men lite har jag nog snappat upp Men som sagt, nu får jag sluta terra här i tråden så fler hinner svara

• Linny
    Fluffguf skrev 2007-11-29 01:43:31 följande:
    Du kan ju hur mycket som helst! Och att jag inte kan så mycket jämfört med er stoppar mig inte från att svara Smink är ju ingen exakt vetenskap, så det är ju knappast som att man kommer att svara fel... Och jag antar att alla vi som hänger i den här tråden kan mer om smink än genomsnittspersonen
    Jo det har du rätt i, vi kan nog mer än genomsnittet Menade inte att man inte ska svara om man inte är expert typ, utan bara att jag skrivit så många svar och ändå är jag rätt ny ändå. Inte för just ögonskuggor och sånt, men tex. har jag precis börjat med ansiktsprimer, bättre ansiktskrämer, exfoliering (utan sång) osv
  • Linny
    Knott skrev 2007-11-29 10:09:04 följande:
    Linny: "exfoliering (utan sång)" - ??? You lost me. Que?
    Jaaaaa.... Det finns tydligen en liten sång man kan sjunga när man exfolierar, men det gör jag alltså inte
    Nathalie009 skrev 2007-11-29 10:10:00 följande:
    Finsn fortf. Devil dust från MUS? Hottar en itne på hemsidan :S
    Jadå. Men tyvärr har de inte lagt ut allt på sidan.
  • Linny

Knott: Just nu använder jag Dermalogica smoothing cream i ansiktet. Gillar dock inte heller doften, det luktar ju blä. Ska nog testa decleor nästa gång, för jag gillar "lukta gott"..

Min ögonkräm just nu är Cliniques All about eyes. Så mild och härlig.

Rengöring: Till ögonen använder jag Dermalogicas make up remover och till ansiktet, min älskade Clinique Mousse Foam cleanser. Hur de kunde sluta sälja den i sverige fattar jag inte! Helt underbar!!

Tja, ett litet hopplock kör jag visst

Fridapida: Men, jag avslöjade dig ju inte. Jag tycker det är gulligt knasigt juh Du ska bara veta hur knasig jag är. Inte med sånger kanske, men generellt

Herregud, min som har ju blivit helknasig. Hör bara; När han äter middag, så låtsas han att kycklingbitarna är tex. ekorrar, hundar, katter, hästar, drakar osv. Sedan hojtar han glatt "ekojjen hoppaj in i munnen....HOPP" och så stoppar han in biten i munnen och tuggar nöjt, innan han tar nästa köttbit och låter den galoppera runt på tallriken innan han tuggar sönder den.. *undrar hur det kommer att kännas att ha en psykopatisk massmördare till son* Det värsta är ju att han förmodligen får sin konstiga humor från oss

• Linny

Marsch: Kul! Jag har varit och gjort det en gång Min presbild är från ett liknande ställe.

• Linny
    Marsch skrev 2007-11-29 13:24:50 följande:
    Tydligen är det jättedyrt att köpa bilder man är nöjd med sedan. Jag är ju fattig student. Hoppas jag blir ful!
    Jo det är det ju. Det är dyrt med 1-4 bilder typ, sedan blir det billigare och billigare. Var nästan ingen skillnad i pris på att köpa 6 eller 10 bilder. Jag är ju slösaktig som alltid, så jag köpte för 1500 och jag såg bara klok ut på ett
Svar på tråden Smink Smink Smink!