• cynikern

Naken i bastun?

Hur gör ni när ni bastar i ett blandat gäng, både tjejer och killar?
    Själv vägrar jag basta med underkläder eller badbyxor (bakteriehärd!) och inlindad i handduk går man ju miste om den sköna värmen, det blir inte samma sak med fuktig frotté runt sig.
    Sitta på en handduk tycker jag är självklart däremot.
    Jag tycker det brukar vara svårt att komma fram till vad som gäller vid gemensamma bastustunder. Ska man bara klä av sig och se hur de andra reagerar eller ska man våga fråga? Uppfattas det som att man fiskar efter lite nakenhet?
    Jag tycker för övrigt inte att nakenhet per automatik har med sex att göra.

Så: Hur gör ni och varför?

• Svar på tråden Naken i bastun?
  • Rusty

Det beror på... Om det är med polare har jag nog handduken av men om det är med jobbet så har jag handduken på (badkläder går bort helt såklart). Jag kanske är pryd men jag vill inte sitta och snacka med mina kollegor när de är nakna (och jag!), så då får bekvämligheten ge vika. Ett annat tillfälle jag skulle ha handduken på är om det är folk närvarande som är obekväma med att man är naken, såna som inte kommer från länder med bastutradition t ex.

• olympia71

mixat eller med kollegor har jag handduk över både bröst och underkropp. med vänner av samma kön handduk över underkropp.

• Fred

Handuk över. Om man inte förknippar nakenhet med sex är det lite konstigt tycker jag. men det är kanske något du bara säger för att du ska verka så "naturlig"

• Anonym (Mamma)

Handduk på. Hatar att vara med massa nakna människor. Det äckligaste jag vet är badhus. Varför måste man vara naken med alla? Nej fy, inför hytter så att alla får klä av sig ifred och dusch drapperier eller nåt

• olympia71
    Fred skrev 2007-09-13 15:23:38 följande:
    Handuk över. Om man inte förknippar nakenhet med sex är det lite konstigt tycker jag. men det är kanske något du bara säger för att du ska verka så "naturlig"

är allergisk mot just det där...att folk ska vara så naturliga och det är så fiiint att man kan vara naken tillsammans utan att det förknippas med sex...
    själv skulle jag ta illa vid mig om jag var tvungen att umgås med kollegor som visade upp sina privataste delar...
  • MrM

Jag följer med strömmen. Har inga preferenser i någondera riktning så är övriga nakna tar jag också av mig, annars blir det handduk på.

Mvh

• cloudberry79

Hm, det var länge sedan jag bastade mixat, men då hade jag handduk över både över- och underkropp. På badhuset bryr jag mig inte, det är ju bara kvinnor på damavdelningen ändå, så där badar jag bastu naken, sitter på en handduk bara.

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 6 januari 2008
  • Fred

Går iofs inte till badhus längre, man byter vatten max 1 ggr per år, hur mysigt är inte det?, mm visst klor i all ära, men klorat piss, svett, blod och saliv är inget jag vill bada i..

• Tsarbabe

Naken sittandes på en handduk. Men så är jag nakenbadare från Finland med och tycker inte att en människokropp speglar på sex. Vi föddes nakna så varför skämmas över en naken kropp?

Svar på tråden Naken i bastun?