• cynikern

Naken i bastun?

Hur gör ni när ni bastar i ett blandat gäng, både tjejer och killar?
    Själv vägrar jag basta med underkläder eller badbyxor (bakteriehärd!) och inlindad i handduk går man ju miste om den sköna värmen, det blir inte samma sak med fuktig frotté runt sig.
    Sitta på en handduk tycker jag är självklart däremot.
    Jag tycker det brukar vara svårt att komma fram till vad som gäller vid gemensamma bastustunder. Ska man bara klä av sig och se hur de andra reagerar eller ska man våga fråga? Uppfattas det som att man fiskar efter lite nakenhet?
    Jag tycker för övrigt inte att nakenhet per automatik har med sex att göra.

Så: Hur gör ni och varför?

• Svar på tråden Naken i bastun?
  • Smulu

Med väldigt goda vänner eller släkt, näck i bastun.

Skulle jag däremot hamna med en blandad grupp arbetskamrater i en bastu så får handduken vara runt kroppen.

• idiblon

CUFC: Ja, problemet ligger hos mig! Men varför kan inte folk kompromissa?

• Tsarbabe
    idiblon skrev 2007-09-14 11:52:39 följande:
    Respektlöst! Jag avskyr exhibitionism. Folks kroppar är fula och avtändande och jag vill att folk ska förstå det.
    Då ligger problemet hos dig. Om du tycker att alla folks kroppar är fula? Tycker du så även om din? Jag kollar inte in andras kroppar när jag bastar. Jag bryr mig inte om dem.
    Anonym skrev 2007-09-14 12:54:20 följande:
    Varför ska nakendiggare ha patent på bastubad!Jag gillas att basta, men vill inte sitta i en hopsjö av könshår. En torr liten handuk om höften tycker jag är ok på en offentlig bastu. Varför störa sig på en liten handduk! Man får köpa en egen bastu om man så gärna vill vara spritt språngande. Är så trött på alla nakna, spretande, framåtbörja kvinnor i omklädningsrum och offentliga badhus.
    Jag sitter givetvis på en handduk när jag bastar. Sitter inte direkt på träet.
    CUFC skrev 2007-09-14 12:43:43 följande:
    Men då är ju det ett problem som ligger hos dig...och alla kan/ska inte anpassa sig efter just dig.För då är ju du lika egoistisk som du anklagat dom som är bekväma med att vara nakna för.Att vara naken innebär ju inte att man sitter spread eagle och visar upp paketet, utan man sitter... hör och häpna bara naken.badar gör jag helst naken, har bara på mig badbyxor om jag är på offentlig strand annars helnäck. Bastu finns det inget annat att tänka på, i bastun är man naken.
    Helt rätt!
  • idiblon

Tsarbabe: Ja, jag vet att problemet ligger hos mig. Kan man inte kompromissa med folk som har problem? Då har man också problem.

• Tsarbabe
    idiblon skrev 2007-09-14 14:45:49 följande:
    Tsarbabe: Ja, jag vet att problemet ligger hos mig. Kan man inte kompromissa med folk som har problem? Då har man också problem.
    Fast jag har ju redan erkännt att jag är egoist eller hur? *ler*
  • idiblon
    Tsarbabe skrev 2007-09-14 14:49:16 följande:
    Fast jag har ju redan erkännt att jag är egoist eller hur? *ler*
    Ja! Jag fascineras av hur man kan vara så obrydd över att folk äcklas av en. Coolt!
  • CUFC

Komprimissen blir ju antingen till a eller b fördel... Detta är ju nått det inte går att kompromissa i.

Antingen utan eller med... det finns inget mellanläge. eller tja det skulle väl vara med handuken på ena låret.

• idiblon
    CUFC skrev 2007-09-14 14:51:39 följande:
    Komprimissen blir ju antingen till a eller b fördel... Detta är ju nått det inte går att kompromissa i.Antingen utan eller med... det finns inget mellanläge. eller tja det skulle väl vara med handuken på ena låret.
    Nej nej, det skulle vara att enbart dölja det privata! Det lilla borde inte vara något problem.
  • Tsarbabe
    idiblon skrev 2007-09-14 14:51:07 följande:
    Ja! Jag fascineras av hur man kan vara så obrydd över att folk äcklas av en. Coolt!
    Lär dig livets stora gåta: Älska, glömma och förlåta!
    Jag tänker aldrig i hela mitt liv må dåligt över att andra människor äcklas över min kropp. Det är inte mig det är fel på utan deras sätt att se på folk. Det är dem det är synd över.

Så du har rätt. Jag bryr mig inte ett skvatt över att någon tycker jag är äcklig. Finns andra saker i världen man kan bekymra sig över
  • Anonym

naken! Så klart. jag tycker att det är upp till var och en. Själv skulle jag inte bada bastu med någonting på kroppen. Om jag inte var på offentlig bastu såklart..

Svar på tråden Naken i bastun?