idiblon skrev 2007-09-14 11:52:39 följande:
Respektlöst! Jag avskyr exhibitionism. Folks kroppar är fula och avtändande och jag vill att folk ska förstå det.
Då ligger problemet hos dig. Om du tycker att alla folks kroppar är fula? Tycker du så även om din? Jag kollar inte in andras kroppar när jag bastar. Jag bryr mig inte om dem.
Anonym skrev 2007-09-14 12:54:20 följande:
Varför ska nakendiggare ha patent på bastubad!Jag gillas att basta, men vill inte sitta i en hopsjö av könshår. En torr liten handuk om höften tycker jag är ok på en offentlig bastu. Varför störa sig på en liten handduk! Man får köpa en egen bastu om man så gärna vill vara spritt språngande. Är så trött på alla nakna, spretande, framåtbörja kvinnor i omklädningsrum och offentliga badhus.
Jag sitter givetvis på en handduk när jag bastar. Sitter inte direkt på träet.
CUFC skrev 2007-09-14 12:43:43 följande:
Men då är ju det ett problem som ligger hos dig...och alla kan/ska inte anpassa sig efter just dig.För då är ju du lika egoistisk som du anklagat dom som är bekväma med att vara nakna för.Att vara naken innebär ju inte att man sitter spread eagle och visar upp paketet, utan man sitter... hör och häpna bara naken.badar gör jag helst naken, har bara på mig badbyxor om jag är på offentlig strand annars helnäck. Bastu finns det inget annat att tänka på, i bastun är man naken.
Helt rätt!