• cynikern

Naken i bastun?

Hur gör ni när ni bastar i ett blandat gäng, både tjejer och killar?
    Själv vägrar jag basta med underkläder eller badbyxor (bakteriehärd!) och inlindad i handduk går man ju miste om den sköna värmen, det blir inte samma sak med fuktig frotté runt sig.
    Sitta på en handduk tycker jag är självklart däremot.
    Jag tycker det brukar vara svårt att komma fram till vad som gäller vid gemensamma bastustunder. Ska man bara klä av sig och se hur de andra reagerar eller ska man våga fråga? Uppfattas det som att man fiskar efter lite nakenhet?
    Jag tycker för övrigt inte att nakenhet per automatik har med sex att göra.

Så: Hur gör ni och varför?

• Svar på tråden Naken i bastun?
  • cynikern

Fred: Nej, jag ser inte kopplingen mellan nakenhet och sex som nåt givet.
    Jag har haft sex med kläder på och jag har varit naken utan att ha sex...
    Jag föddes naken och badar naken med mitt barn, jag bastar naken med mixade kompisgäng utan att ha sex med dem.
    Men du har rätt i att jag tycker det är naturligt med nakenhet.
    livsnaturist.blogspot.com

• NadiaMi

De gånger jag har bastat blandat så har det förvarnats med majoritetens sätt att lösa det på och så beror det förståss på sällskapet.
    Man måste ju inte kasta handduken om man inte vill, men visst blir det skönare värme utan...

• Fred
    Tsarbabe skrev 2007-09-13 15:31:04 följande:
    Naken sittandes på en handduk. Men så är jag nakenbadare från Finland med och tycker inte att en människokropp speglar på sex. Vi föddes nakna så varför skämmas över en naken kropp?
    Vad är det som säger att man skämms för sin kropp för att man inte vill fläka sig inför hela jobbet? vad har nakenhet att göra med jobbet överhuvudtaget? tycker man att det är så kul att vara naken gå då till en nudiststrand, påtvinga inte andra din nakenhet tack.
  • cynikern

Fred:
    Det var den frågan jag var ute efter att få diskutera lite.
    Varför är det så farligt med nakna människor? Det är ju inte som att man gnider sig mot varann eller tvingar nån att glo på könsdelar bara för att man bastar nakna.
    Det kanske tillomed kan avdramatisera nakenheten, eller är det också farligt?

• cloudberry79

Jag tittar inte ens på andras nakna kroppar på badhuset, tittar jag på någon brukar jag se dem i ögonen, precis som annars..

Ängeln Adrians mamma med pyret i magen - BF 6 januari 2008
  • cynikern

Tsarbabe:
    Skönt att jag inte är ensam... :)

• MissLilo

lite naket e väl oki.
    I bastu ska man vara naken!
    Men jag e uppvuxen med den synen på bastu...

MEn nu skulel jag risken att kvinnor coh män badar tillasmamasn var minimal. (min man e ortodox kristen och egyptier).....Men annars kulel jag inte ha något emot det....bara inte min ena mans farbror var d´med(tuttbesatt)

• Zalmina

Jag badar näck oavsett vilka som är med vi e la födda nakna eller? Flört

Sist var nog midsommar och hela släkten samlad hehe

• Tsarbabe
    Fred skrev 2007-09-13 15:45:16 följande:
    Vad är det som säger att man skämms för sin kropp för att man inte vill fläka sig inför hela jobbet? vad har nakenhet att göra med jobbet överhuvudtaget? tycker man att det är så kul att vara naken gå då till en nudiststrand, påtvinga inte andra din nakenhet tack.
    Å vem har sagt att jag INTE går till nudiststränder då? Mycket mer befriande än vanliga stränder kan jag lova. Jag påtvingar inte andra min nakenhet, men om folket vill basta med mig så behöver de inte kolla på min nakna kropp om det känns störande med den...
  • idiblon

Ja, det hade uppfattats som att du fiskade efter att få visa hud. Så överdjävligt kan det väl inte va med lite frotté över sig, att du inte kan skyla dig i sällskap med andra?

Svar på tråden Naken i bastun?