• Jenny86

*Om jag nu vill bo inneboende hos någon som bor i villa.

Om jag nu vill bo inneboende hos någon som bor i villa... Vad bör man göra då? Sker det avtalet privat eller hur gör man för att få en hyres avi eller liknande??

Kan soc gå med på att utbetala bidrag om man hyr ett rum hos en privatperson? Eller måste man bo i lägenhet... jag skulle vägra bo SJÄLV.

• Svar på tråden *Om jag nu vill bo inneboende hos någon som bor i villa.
  • MrsHawkins

Hade jag hittat någon jag älskar, vill ha barn med och som jag tänkt bo ihop med skulle jag aldrig ge upp så där lätt! Aldrig!

Jenny, du måste kämpa mera!

Du skriver att du inte vill bli försörjd...men...vart ska du få pengar i från om du bor ensam då? Kanske har missat nåt i tråden.....

• förstföderskan

börjar tycka denna tråd e helt ofattbar.. varför strta en tråd om man blir sur o inte gillar råden man får??

• Jenny86

jag ger inte upp.. ALDRIG att jag skulle göra slut med honom bara för en sån sak..

Jag har tidigare fått socialbridrag och bott själv och det kan jag göra igen... Måste man bo ihop för att vara tsm? har jag missat nått?

• felicia6

MrsHawkins, det undrar jag med.. Har man inget jobb lr praktikplats så kommer man ju bli försörjd i vilket fall som helst.. sambo/skattebetalare, är väl ungefär samma sak? han har ju oxå varit med o betalat skatt, så tar hon socialbidrag, så kommer han ändå att försörja henne en del genom dom pengarna, och vi andra av resten

• Jenny86

Jag har bara sagt att jag inte vill diskutera mitt privatliv längre.. det gick från en hypotatisk fråga till något som nästintill liknar påhopp...

Jag fixar det på mitt sett och det är mitt problem.. Det löser sig ALLTID!

• MrsHawkins

felicia6

Precis...Soc-pengar är ju pengar från oss alla andra i Sverige....Jag förstår inte tankesättet....

• MrsHawkins

Jenny

Fick intrycket av att du tänkte göra slut men jag misstog mig väl.....

• Jenny86

Även om JAG inte får socialbridrag så betalar han för nån annan...

Jag vet att många hatar socialbidrags tagare... så är det bara.. men vad gör man när det inte finns fler vägar?

• MrsHawkins

Men Jenny...vad är skillnaden på om din pojkvän betalar för dig och att soc hjälper dig?

Jag hatar inte de som får hjälp. Har själv varit i den sitsen som 20-åring.

• felicia6

Jenny86, förstår bara inte varför du är så aggressiv i dina inlägg?
    Jag försöker förstå dig, och jag skriver ur mitt synsätt, och skriver man en fråga på ett forum, så kommer man få såna svar.
    Det borde man ju förstå.
    Dessutom så, i alla fall jag, kommer med förslag, men du har inte ens sagt ett enda ord om mitt förslag, så jag tycker faktiskt du är lite otacksam.

MrsHawkins, Nej, jag gör inte det heller riktigt faktiskt.. Klarar man inte av att hjälpa varandra o bli försörjd så får man flytta hem till mamma o pappa tycker jag faktiskt..
    Men det är ju min åsikt. och är man tillsammans o sambos dessutom så tycker jag att man står vid varandras sida både i gott och i ont, och både ger och tar emot hjälp då det är svårt.

• felicia6

Jenny86, jag hatar dom inte heller, jag har själv gått på socialbidrag.
    Det var det du sa om att du inte ville bli försörjd. det blir du ju om du går på socialbidrag??

• Jenny86

Att bli försörjd av någon man har en personlig relation till eller staten är skillnad.

Jag är inte aggresiv i mina inlägg... Sånt kan lätt missförstås när man skriver.. för mig veterligen har jag varken svurit eller kastat glåpord.

Det vi skriver om nu har hamnat långt utanför ämnet och är orelevant.

Ingen här vet något om mitt förflutna så ni behöver inte spekulera.. jag lämnar tråden nu och om ni vill fortsätta tugga så kan ni göra det.. jag behöver inte bevisa något och tänker inte ens försöka.

felicia6: Jag är visst tacksam för det du skrev.. men det är just nu inte så aktuellt så jag la inte så stor vikt på det du skrev.. Men jag hade blivit jätte glad för ditt info om jag hade haft användning av det nu.. Men tack ändå det var snällt!

Ha det bra!

• MrsHawkins

Jag skämdes då mer när soc försörjde mig än när min partner har hjälpt mig.....

• Icapika

Alltså, jag förstår inget här... Men jag hoppas det löser sig. Men en sak kan jag inte förstå, varför i hela världen ska ni skaffa en hund ihop om man inte ens kan försörja sig själv?

• felicia6

Jenny86, innan du går.. Får man fråga VARFÖR det inte är aktuellt?
    För är man arbetslös är väl alla medel till pengar från praktiker osv välkomna?

Svar på tråden *Om jag nu vill bo inneboende hos någon som bor i villa.