• Valkyriah

Tatuering i 2årspresent!

Jag och min sambo är liksom typ väldigt intresserade av tatueringar och snart är det dags för sonens 2årsdag och har pratat lite om att han typ skulle få en tatuering när han fyller år för det hade ju typ varit jättegulligt och coolt

Han fick en öronpiercing när han fyllde ett men han höll bara på o pilla på det så det läkte aldrig,en tatuering borde väl inte störa honom så mycket eller?Den sitter ju liksom typ fast i huden så den kan han ju inte pilla bort.

Så nu vill jag ha en massa ideer typ om vilket motiv vi ska ha.... har funderat på en döskalle för det är ju typ tufft eller något gulligt i stil med "i love mom and dad"

Vad tycker ni?Någon som har egna erfarenheter om att tatuera barn?

ha en bra dag

Innerst inne är vi alla hårdrockare
  • Svar på tråden Tatuering i 2årspresent!
  • Disela

Jag har tatuerat in min dotters namn.. kanske inte så orginellt, men jag är väldigt stolt! (finns bild i galleriet).

Jag såg på Miami ink en pappa som lät sin son skriva sitt eget namn, sedan tog pappan med det till tatueraren som lät föreviga det på hans bröst. Lite svårt att göra när eran son bara är två år, men en cool grej ändå.. Hmm, ja kan inte komma med så mycket förslag. Lycka till i allafall!

(¯`°?.¸ ღ♥ Världens vackraste Amanda ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Kaxmaja
    Disela skrev 2007-09-26 20:19:06 följande:
    Jag har tatuerat in min dotters namn.. kanske inte så orginellt, men jag är väldigt stolt! (finns bild i galleriet).Jag såg på Miami ink en pappa som lät sin son skriva sitt eget namn, sedan tog pappan med det till tatueraren som lät föreviga det på hans bröst. Lite svårt att göra när eran son bara är två år, men en cool grej ändå.. Hmm, ja kan inte komma med så mycket förslag. Lycka till i allafall!
    Smart om jag skriver bebisen namn så tatuerar de in de på den De blir ju lite samma sak
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Valkyriah
    bodica skrev 2007-09-26 20:15:30 följande:
    Valkyriah vad attan gör du? Konny ska hållas på gott humör jag ska ju dit i helgen då måste han vara i fin form. Komma dragandes med fågelholk, ja käre nån!Skyndar mig till KOnny med rätt holk.
    jamen jag är ju blond,får skylla på det
    Bra att du håller reda på holkar o sånt
  • Valkyriah
    Disela skrev 2007-09-26 20:19:06 följande:
    Jag har tatuerat in min dotters namn.. kanske inte så orginellt, men jag är väldigt stolt! (finns bild i galleriet).Jag såg på Miami ink en pappa som lät sin son skriva sitt eget namn, sedan tog pappan med det till tatueraren som lät föreviga det på hans bröst. Lite svårt att göra när eran son bara är två år, men en cool grej ändå.. Hmm, ja kan inte komma med så mycket förslag. Lycka till i allafall!
    hmmmm hur menar du då?
    Att han ska ha sitt namn tatuerat på sig själv... kanske ganska smart egentligen... och vårt hemnummer ifall han kommer bort...

ska tänka på det till nästa gång
  • Disela
    Valkyriah skrev 2007-09-26 20:47:13 följande:
    hmmmm hur menar du då?Att han ska ha sitt namn tatuerat på sig själv... kanske ganska smart egentligen... och vårt hemnummer ifall han kommer bort...ska tänka på det till nästa gång
    Öhm nej.. pappan tatuerade in det på sitt bröst. Sonen skrev pappan blev tatuerad. Sonen hette Albert säger vi. Albert skrev sitt namn på en bit papper i spretig barnstil sedan tar pappan med sig denna lapp till tatueraren och överför den till sitt bröst.
    (¯`°?.¸ ღ♥ Världens vackraste Amanda ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Kaxmaja
    Disela skrev 2007-09-26 20:57:14 följande:
    Öhm nej.. pappan tatuerade in det på sitt bröst. Sonen skrev pappan blev tatuerad. Sonen hette Albert säger vi. Albert skrev sitt namn på en bit papper i spretig barnstil sedan tar pappan med sig denna lapp till tatueraren och överför den till sitt bröst.
    Men om jag skriver mitt namn Lindah så tatuerar tatueraren in de på min bebis när den föds. De blir ju typ samma sak. Jag kommer ju alltid vara bebisens mamma
    ♥♥♥♥Lyckliga oss♥♥♥♥
  • Valkyriah
    Disela skrev 2007-09-26 20:57:14 följande:
    Men det är ju sonen som ska tatuera sig,det är ju han som fyller år,vore ju orättvist om jag eller hans pappa fick present när det är sonen stora dag

Har förövrigt också sonens namn tatuerat på vaden
  • Valkyriah
    Kaxmaja skrev 2007-09-26 20:59:14 följande:
    Men om jag skriver mitt namn Lindah så tatuerar tatueraren in de på min bebis när den föds. De blir ju typ samma sak. Jag kommer ju alltid vara bebisens mamma
    precis
  • Tezzan

Det ska jag nog göra!!! Skriva in namnteckning och mobilnummer på ungarna. Hoppas bara att jag inte byter telenr i framtiden?!

• Valkyriah

hahaha nej då kan det nog bli lite problem
    Något annat man kan göra är ju att tatuera in en karta som leder till där man bor?!

Fast då får man ju inte flytta heller hahaha

Svar på tråden Tatuering i 2årspresent!