Sollentunamammor 2
Siljelin: Jag kan köpa de blöjor du inte behöver sedan så kan du köpa ett stort paket (Pampers är jag dock inte intresserad av...).
Siljelin: Jag kan köpa de blöjor du inte behöver sedan så kan du köpa ett stort paket (Pampers är jag dock inte intresserad av...).
modesty: Jag har reggat mig på Facebook men har knappt varit inne där.
Molly84: Vi gick på babysim med Malin när hon var liten. Trampoolin (www.trampoolin.com) hette de vi gick hos. I början var de jättebra men tredje (och sista för vår del) kursen gick inte alls bra för Malin inget funkade. Kan ju iof bero på att hon var sjuk ett par av gångerna men så var det också en ny ledare (hade haft samma både första och andra kursen) och det kändes som att de inte var synkade med övningarna alls mellan olika ledare och att vi missade en del övningar i och med ledarbytet. Och bassängen var inte alltid så bra uppvärmd (vi gick på Scandic i Infrra City).
Nu inför tvillingarna (om vi ska gå) har jag kikat på Linneas babysim och simskolor. Tycker de verkar jättebra. Inte alls samma fokus på dyk utan mer på att barnet ska få bra vattenvana och bli säkert i vattnet.
Molly: Det är tjejer så maken blir rätt ensam...
Molly: Vi började med babysim med dottern när hon var 6 månader. Det kom en sommar emellan och att börja precis innan sommaren med en kurs och sedan ett långt uppehåll kändes inte alls bra. Det har funkat jättebra att börja sent. De förstår ju lite mer att det är kul med vatten och plaskar fortare. Malins kusin började på babysim tidigare i ålder och de tyckte nog i efterhand att de kunde väntat ett par månader för det tog ett tag innan hon verkligen uppskattade att bada.
Runanskolan har klädbytardag imorgon söndag kl 9-14. Den 27 oktober har Ekbackaskolan klädbytardag kl 10-16. Sen har jag för mig att Svartmyran öppnaförskola har den 21 oktober.
Hårddiskdvd är ju guld värd!
Vi har en av märket Kiss (www.kiss-technology.com/). Man kopplar in den i sitt nätverk hemma så kan man via internet spela in program man inte vill missa. Pausa, spola framåt/bakåt osv går naturligtvis. Vid en planerad inspelning kan man titta på annan kanal samtidigt genom att ha den i standbyläge. Man har också tillgång till några 1000 radiokanaler världen över. Vi är supernöjda med den iaf.
Malin fick rätt tidigt in ett snittsigt pinsettgrepp och med det "hjälpte" hon mamma att städa om jag inte var tillräckligt flitig med dammsugaren....