Inlägg från: strojes |Visa alla inlägg
  • strojes

Sollentunamammor 2

Jag ska lägga upp bild på magen snart. Vi tog en strax innan igångsättningen. Vägde mig föresten på bb innan vi åkte hem och det var samma vikt som vid inskrivningen. Men nu gick  jag ju bara upp ca 10 kg så det är ju inte så konstigt att de försvann direkt.
    Förlössningsberättelse kommer när mer tid finns...

• strojes
    lillmondinos mamma skrev 2007-11-27 19:31:52 följande:
     Massa grattiskramar till er alla i familjen, Skydiver. Härligt att allt gick bra! Om du orkar kanske jag kan titta förbi en snabbis nästa vecka nån gång med dina Tupperwaregrejer. KRAM!!!!
    Det går bra.
  • strojes

Nu finns bilder på tvillingarna i mitt galleri!

• strojes

Vuxenpoäng.com - Hur vuxen är du egentligen? Din vuxenpoäng är: 25 
    Din ålder borde vara 48.8 enligt Sveriges Vuxenpoängsstyrelse

• strojes

roos: Friskis och svettis har massage. och så finns det ett nytt ställe i viby, Viby Frskvård och ligger på Lantgårdsvägen 8.

• strojes

Camillla: Jag går också hos Annette och tycker hon är jättebra. Hoppas verkligen inte det är hon som ska sluta....

• strojes

Camillla: Glad jag kommer i vilket fall som helst inte att skaffa fler barn, tre räcker alldeles utmärkt, speciellt eftersom vi från början bara tänkt oss två barn......

• strojes

Siljelin: Jag gick på sjukhuset när jag väntade Malin, hos Eugenia. Hon var verkligen jättebra (faktiskt bättre än Annette på Rotebro).

• strojes

Usch vad jobbigt när man inte får den hjälp man vill ha/behöver....
    Jag har nog haft tur när detgäller val av pappa till mina barn (eller det var han som hittade mig.... på Lunarstorm Glad). Sara hade en skriknatt i början av veckan och den tog han utan knorr (han erbjöd sig!). Jag fick sova 4 timmar i sträck den natten! Han sov en timme.... stackarn, han fick ett par timmar till på morgonen när jag klivit upp.
    Men jag funderar på hur det ska gå här hemma när han börjar jobbba igen... ensam med två bebisar och en treåring på morgonen...pust. Tur är att han inte jobbar så sent på kvällarna så han är hemma i hyffsad tid. Men det är ett tag kvar tills han börjar jobba igen, han ska iaf vara hemma hela januari.

• strojes

Här blir det en lugn jul och nyår (men det är ju inte så konstigt). I dag kommer mina föräldrar hit för att hjälpa till lite inför julafton med städing barnpassnnig mm. Och så blir det liten myskväll med de innan de åker hem.
    Imorgon kommer mina föräldrar och min farmor och farfar hit för att fira julafton. Sedan har vi inget mer planerat för juldagarna...
    Nyår kommer Malin att följa med sin mormor och morfar till deras landställe (där även min bror med sambo kommer vara) för att vara där några dagar. Vad vi kommer att göra vet jag inte... kanske bjuder vi hit min farmor och farfar på middag på nyårsafton. Om både Sara och Linda sover vid tolvslaget klättrar vi nog upp på taket med glas och dricka för att titta på fyrverkerier. Vi har superb utsikt därifrån och lär få se en hel massa fyrverkerier hoppas jag.

Jag tillhör inte heller de som har en massa vänner. Har en riktigt nära vän och några som man träffar då och då och har lite kontakt med via msn typ. Nyår tex har jag firat med mina föräldrar alla år utom något enstaka (en gång med min "riktiga" vän när hon var barnflicka på Lidingö) annars har jag aldrig blivit inbjuden till någon nyårsfest alls. Vi kanske skulle bjuda varandra? Glad Vi har ju vår utsikt att dela med oss av till de som vill vara med (nästa år, i år tar vi det lugnt här hemma).

Hoppas vi ses allihopa igen på öppnis efter helgerna!

God jul och gott nytt år!!!

• strojes

Malin åt Sempers havregröt hela tiden tills vi började med vanlig havregröt till henne. Provade en smakportion majsgröt en gång men det var ingen hit tyckte hon...
    I vällingväg var det Sempers havrevariant även där (så även fortfarande, Fullkornsvälling från 1 år). Kommer dock inte ihåg vid vilken ålder vi började med välling, tror vid åtta månader (sempers havrevälling finns inte från lägre ålder tror jag).

• strojes

Här har vi haft en rätt så lugn jul.
    Dagen före julafton kom mina föräldrar förbi för att hjälpa till lite med städning och barn inför julafton.
    På julafton kom mina föräldrar och min farmor och farfar. På eftermiddagen skrämde Malin oss med att kräkas på golvet. Jag tänkte direkt på vinterkräksjukan.....men sen var hon pigg och glad efteråt så då kändes det lite lugnare.
    Glögg och pepparkakor till Kalle och sedan var det dags för julmaten. Min man var jultomte men blev snabbt avslöjad av Malin, han hann inte ens dela ut första paketet förrän hon säger: "pappa!".
    Malin fick brio-tågräls, duplo-bondgård, en ritmatta som man ritar med vattten på, puh och hans vänner som mjukisdjur, ett memory, kläder och två böcker i julklapp.
    Sara och Linda fick vars en halsbandss berlock och lite kläder i julklapp.
    Malin somnade vid halv nio. Ett par timmar senare vanar hon och skriker. Jag går upp till henne och hon har kräkts igen....
    Igår såg vi att hon har rejält svullna halsmandlar så det är nog halsgluss hon har och idag känns det att även jag har blivit smittad.
    Men sammanfattningsvis har vi haft en trevlig jul.

• strojes

blääää har fått nån variant av kräksjuka.... hoppas det är influensa och inte vinterkräksjuka.... *peppar peppar* det var en halvtimme sedan jag kräktes och magen känns rätt ok nu, nästan så jag vill äta något.. och så kände jag mig inte alls när jag hade vinterkräkskukan för tre år sedan (ja, åkte dit när jag var i nionde månaden med Malin... usch inte kul alls...).

• strojes

Känner mig nästan bra idag och kräktes inget mer sedan den enda gågngen i gårkväll så jag vet inte riktigt vad det var...
    Imorgon åker Malin med mormor och morfar till deras landställe för att vara där en hel vecka om allt går bra (hon har varit dit med de som längst en helg (två nätter) utan oss, men det går säkert bra hon har ju deras fulla uppmärksamhet (inga småbebisar som kräver en massa). Så oj vad vi ska njuta nästa vecka (kommer ju kännas nästan som att vara barnfria) kunna ligga kvar i sängen på morgonen utan att behöva kliva upp när stora tjejen kommer och tycker att det är morgon.

Svar på tråden Sollentunamammor 2