Sollentunamammor 2
becca: jo det där med att ha barnet mot sig ville vi också ha eg men den vagn där det gick (teutonia team s4) är rätt stor när den är ihopfälld och jag kunde inte lyfta den själv....
så då fick vi göra avkall på det kravet...
becca: jo det där med att ha barnet mot sig ville vi också ha eg men den vagn där det gick (teutonia team s4) är rätt stor när den är ihopfälld och jag kunde inte lyfta den själv....
så då fick vi göra avkall på det kravet...
becca: jag får väl hänga ett lakan framför de i början när de sitter med mitt ansikte tryckt på
. skämt åsid men något får man väl hitta på i början så de får lite lugn och ro i vagnen men samtidigt var dottern väldigt nyfiken av sig tidigt och vi vände henne innan ett och det tyckte hon var jättekul (hon ville också sitta upp och titta tidigt).
Jag var ute med barnvagn på promenader med Malin när hon var bebis, av den enkla anledningen att hon inte ville sova annat än i vagnen. Om det var bra väder blev det längre promenader eller så satte jag mig på en bänk med Metro (var ju ute iaf...), om det var dåligt väder låg en fika på Balders i Sollentuna C eller nått fik i Stinsen nära till hands... Hade ju två trappor utan hiss till lägenheten så hem kom man ju inte förrän hon skulle vakna igen... Men visst många dagar ville jag inte alls så nu är det så skönt att ha hus så man kan gå en sövningsrunda och sedan gå hem och ställa vagnen utanför huset, men sämre för kroppen...
BeccaGrodan: Hur gick det på eftermiddagen/kvällen idag?
Vi hade vyssanlulltassar på Malins spjälsäng och de är underbara. De hjälpte oss många gånger! Så smidigt att kunna gunga lite på sängen.
Det var ju ett tag sedan vi började med gröt men då började vi med Sempers havregröt (helt utan fruktsmak). Började med smakisprotioner vid lunch så vi skulle hinna klara av eventuellt magknip innan natten. När vi märkte att allt funkade bra med gröten fick hon en portion på kvällen nån timme innan läggdags. Precis när hon skulle sova fick hon en slurk vid bröstet. När vi sen introducerade välling flyttade vi grötmålet till frukost istället och gav välling på kvällen. Vi körde med Sempers havregröt hela tiden vi köpte barngröt (provade risgröt en gång, hade en smakportionspåse, men den totalvägrade Malin äta).
Så länge man inte uteslutande använder tv:n för att kunna göra annat så är det nog ingen fara. Malins kusin älskade Parlamentet när hon var knappa året, hon satt och storskrattade till det programmet 
Jag är övertygad om att så länge barnet är nöjt så är det nog ingen fara. Kan tänka mig att äldre generationer kan tycka att det är olämpligt...
camabo: önskar jag var lika duktig som du på att rimma... brukar inte bli några julklappsrim alls här... har ambitionen varje år men det brukar sluta med att jag inte kommer på några...