Sollentunamammor 2
camabo: min pappa är också en hejjare på att rimma. tyvärr har jag inte ärvt den egenskapen... 
camabo: min pappa är också en hejjare på att rimma. tyvärr har jag inte ärvt den egenskapen... 
lillmondino: Nu tycker iof gubben min att få sova till kl 6 är sovmorgon så om dottern vaknar då går han upp utan knorr. Han går upp fem på vardagarna... så allt senare än det på helgen är ju sovmnorgon. Hände ofta att han erbjöd sig att ta båda helgdagarna när hon var mindre utan att jag ens bad om sovmorgon. Jag har tydligen valt "rätt" pappa till barnen 
När hon var typ 2-3 månader (eller nått, kommer inte ihåg så noga) så hade hon ofta jobbiga kvällar eller nätter så det hände ofta att gubben satt uppe och kollade på nån halvdålig film på tv med henne på magen för det var enda stället hon somnade på... detta trots att han börjat jobba... han tyckte bara det var mysigt och saknade de stunderna när hon sen började sova bättre på nätterna (jag slutade med laktos en period under amningen...).
Kommer inte in på bomans...
Forbidden You don't have permission to access / on this server.
De tycker tydligen inte jag är värd en helg där... eller också vet de att jag inte har tid att drömma nu... 
noodle: ICA Maxi har iaf haft sittunderlägg som man viker på mitten och sedan mitten igen (om du förstår) och billiga är de också.
Plastad frotté att kan man köpa på babybutiker eller i en vanlig tygaffär (då på metervara billigare än på babyland/barnens hus som säkert har färdiga bitar i vissa strl).
Tillbaka från Danderyd. Allt såg bra ut på ul och flödesmätningen (bm gjorde en flödesmätning för säkerhetsskull för hon fick inte till måtten så bra så de verkade ha stannat av rejält i vikökning). Ctg togs på avd 12 och vi fick prata med en läkare som kollade min tapp. Det är en bit kvar av den men jag är öppen 2-3 cm.
På fredag ska vi tillbaka till avd 12 kl 07.15 (jäsp) för igångsätting!!
vamillla: tackar.
I fredags em kom våra små tjejer! 16.18 och 16.33. Ettan 3060g 46cm och tvåan 2845g 47cm. Allt har gått bra.
Ni pratade om julen. Vi kommer som förra året att fira hemma hos oss. Mina föräldrar och min farmor och farfar kommer hit. Första julen med Malin firade vi hos mina föräldrar men vi tyckte det var jobbigt att åka iväg med henne så julen efter firade vi hos oss (= förra året) och så gör vi nu också. Rätt skönt att vara hemma när man har småbarn.
Vår tanke är att så småningom fira varannan jul med min släkt och varannan med makens släkt.