Inlägg från: Siljelin |Visa alla inlägg
  • Siljelin

Sollentunamammor 2

Hej! Här kommer fortsättningstråden för alla sollentunamammor! Hittills finns följande mammor o barn med i tråden (se nedan), men nytillskott är självklart mycket välkomna!

Fikatråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22862893.html

2007
    BeccaGrodan, Kärrdal, son Alvin 070103
    CaS, Edsberg, son Dante och dotter Julie 070119 (Theodor 030917)
    Bess, Helenelund, son Algot 070214
    Camilllla, Rotsunda gård, son Noel 070222
    Leia07, Sjöberg, dotter Leia 070301
    Mariellen76, son Leo 070310
    5088, Edsberg, dotter Jasmine 070329
    Modesty2000, Rotebro, dotter Fia 070330
    Dulia, dotter Alma 070531 (Bianca 050813)
    Siljelin, Viby, dotter Jessica 070604
    slumran, Tureberg, dotter Filippa 070611
    Lillmondinos mamma, Töjnan, son Theo 070629
    MariaR, Töjnan, bf 070705 (Samuel 051222)
    GoåGlad, Kärrdal, bf 070717
    AnkFisk, bf 070721 (Hanna 0504)
    Princess Leia, Rotsunda, Bf 070811 (Sonja 050108)
    Issa98, Rotebro, William 070827 (Kevin 980930)
    noodle, Tureberg/Helenelund, Bf 071206 (Felix 050908)

2006
    Gympatjej, Viby, Marius 060729
    Tesla, Edsberg, dotter Elvira 061202
    Krodan, Rotsunda, dotter Athena 061219 (Angelina 050508)

2005
    Princess Leia, Rotsunda, Dotter Sonja 050108 (Bf 070811)
    AnkFisk, ?, dotter Hanna 0504 (bf 070721)
    Ankan1982,Edsberg, son Alexander 050417
    Krodan, Rotsunda, dotter Angelina 050508 (Athena 061219)
    AiramE, Töjnan, dotter Norah 050628
    Dulia, ?, dotter Bianca 050813 (Alma 070531)
    noodle, Tureberg/Helenelund, son Felix 050908 (Bf 071206)
    MariaR, Töjnan, son Samuel 051222 (bf 070705)

2003
    CaS, Edsberg, son Theodor 030917 (Julie & Dante 070119)

1998
    Issa98, Rotebro, son Kevin 980930 (BF 070824)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-28 13:00:56:
    Gamla tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-271/m22551670.html

• Svar på tråden Sollentunamammor 2
  • Siljelin

de stängs efter tre månader. självklart hade det varit bättre att göra en ny precis innan den stängs, för att undvika förvirring, men om man glömmer det så blir det så svårt att meddela alla vilken nya tråden är. man måste in o skriva i allas gästböcker och så. Nu finns ju länken i gamla tråden. men vi kanske ska undvika att skriva här i den nya tills den gamla verkligen stängts...

• Siljelin

Camilllla, jag har också tänkt tanken att det är bra att lära dem att underhålla sig själva lite. Så kanske man inte blir en sån där som skriver till Vi Föräldrar att man alltid måste bära sin ettåring och inte kan göra något annat...

Go-å-Glad, låter inte som nån jättekul kväll. Särskilt inte med tanke på att Isac BRUKAR vara så "snäll" efter massagen. Känner igen det där att inte ens orka värma på sin kalla mat. Svärmor var helt till sig när jag inte brydde mig om att göra det hemma hos henne en gång. Jag märkte knappt att den var kall...

Jessica var faktiskt glad hela dagen idag, utom just på massagen. Här hemma hade vi gäster, min mamma med sina två finländska systrar och samtliga äkta män. Tjattrigt värre! Och båda mostrarna hade köpt samma bok till Jessica...

Jessica själv var rätt grinig på kvällen eftersom hon inte sovit sen 12 (utom en kvart på massagen) men morfar avgudar henne (han brukar slita henne ur famnen på mig så fort vi ses) och tog henne med sig in till stora rummet och satt med henne i famnen och spelade piano med en hand (han kan bara enkla barnvisor) i minst en timme tills hon somnade. Det har då aldrig jag lyckats med. Fast det är klart, jag vill spela med två händer, så då får hon ligga på mattan :o)

• Siljelin

Jag får mail från folk som lagt till mig som vän på facebook men jag har ännu inte gått in på länken som medföljer så jag har ingen aning om vad det är.

Krodan, hur gick det med festen? Blev han överraskad? Och blev han glad? Det får man väl hoppas :o)

Modesty, vi har just låtit Jessica gå lös på pappas parkeringsböter, i brist på reklamblad (glömde P-skivan i Väsby Centrum, suck).

Camilllla, gud vad skönt att vara ensam så länge! Eller får man abstinens efter barnet, kanske?

• Siljelin

Molly84, vi går på babysim på Vattenhuset AB, i InfraCity. Liten grupp och båda föräldrarna kan vara med samtidigt. Fast Jessica är yngst så hon kan inte göra allt de andra gör. Och ibland känns det lite flummigt - ledaren är inte riktigt helt säker i sin roll tycker jag. Och luft och vatten kan vara lite kalla. Men på det hela taget är jag nöjd och tänker nog fortsätta där nästa kurs också.

www.vattenhuset.com/

• Siljelin

Modesty, hur mår du? Krya på dig och hoppas Fia klarar sig!

Vi har varit hos svärmor i helgen o Jessica var på sitt soligaste humör. Äntligen. Fast hon var lite svårsövd och till slut somnade hon med hjälp av amning i dubbelsängen vi lånade. Så sambon och Jessica delade säng hela natten och jag sov så skönt i ett helt annat rum. Är det vanligt? Jämställt, kanske... :o) Sambon hämtade mig för amning vid 4 och sen kunde jag gå tillbaka och sova till 8! Han störs mycket mindre av Jessicas ljud än jag. Följande dag sov Jessica 2,5 timmar i vagnen!!!! Händer aldrig!!!! Och därefter hela vägen hem också!!! (14 mil). Tyvärr kom straffet på kvällen då hon hade otröstliga gråtattackar till klockan 22 och när hon ätit vid 3 på natten bajsade hon (händer aldrig heller), var skitglad när vi bytte blöja och ville sen inte alls somna om. Så i natt har sambon sovit på kontoret (eller jag sov där fram till amningen och han sov där efter amningen) och jag fick försöka söva om Jessica Piggelin. Fast hon grät bara en liten stund och somnade om efter en timme, så jag behövde faktiskt inte gå upp och vanka som jag hade trott. Och i morse fick jag sova till halv tio (!!!!!!!) så nu är jag rätt piggelin själv.

• Siljelin

Modesty, tack för blöjorna, förresten! De passar riktigt bra. Så nu slipper jag köpa nya små...

• Siljelin

Jessica har vänt sig från mage till rygg! Fast ingen hade sagt till mig att när de ligger på mage så är det (självfallet) ganska långt från huvudet till golvet och man ska helst ha ganska gott om fårskinn/filt/matta runtom och inte bara precis där de ligger. Framför allt inte om man har stengolv under. Men det gick bra, Jessica blev bara lite livrädd o skitledsen efter sin stora triumf. Sedan gjorde hon om det två gånger på mjuk matta :o)

• Siljelin

Till alla barnfamiljer kan jag nu rekommendera hårddiskinspelaren. Vi har skaffat en. Sådär så att man kan spela in och sedan titta samtidigt. Eller pausa. Eller spola tillbaka. Eller spela ifatt sig i reklamen. Den stora nackdelen är att kvällarna aldrig tar slut!! Förr slutade Idol klockan nio, även om bara en av oss tittat på det samtidigt, medan den andra lagat mat, hämtat mer mat eller vankat runt med en hysterisk Jessica i ett annat rum. Till och med om ingen tittat alls utan även den som inte hade Jessica gett upp idoldrömmen och kommit fram till att det är bättre att diska nu än i morgon. Idol slutade klockan nio i alla fall. Avkopplingen framför TV:n förlorar hur som helst lite av sin poäng när man hela tiden hör en bebis tokvråla i rummet intill. Framför allt om det är ens egen. Men med hårddiskspelaren kan man som sagt trycka på paus. Hur ofta som helst. Så fort Jessica gnyr lite. Alltså tar kvällen aldrig slut utan det är Idol 2007 fram till januari 2009. Minst. Köp aldrig en hårddiskinspelare. För övrigt kraschade vår hårddiskinspelares hårddisk idag, två dagar gammal :o) Nån annan som har nåt köptips?

Svar på tråden Sollentunamammor 2