Sollentunamammor 2
Nån som ska till Mysebo i morgon?
Nån som ska till Mysebo i morgon?
Lillmondino, vilken aktiv helg! Funkar det att ge flaska till Theo?
Min sambo kan sälla sig till klubben av förvirrade män. Han konstaterade att Jessica kissat igenom, valde ut nya kläder i lådan, gick med dem till skötbordet, kom tillbaka och hämtade Jessica, gick med henne till skötbordet och sa: "men det ligger ju redan kläder här, då behövde jag ju inte ta fram!" Och kläderna som låg där var förstås de han burit dit 30 sekunder tidigare...
Ingen skillnad för amningen sedan du börjat med flaska? Vi vågar inte före Thailand (även om jag just läste ett inlägg där en thailändsk kvinna erbjöd en svensk turist att amma hennes barn medan hon åt lunch) men sedan ska jag också börja prova med flaska. Så att jag kan rida islandshäst och min "lånehäst" och annat kul.
Modesty, är lite sugen på sopplunchen på torsdag. Är det öppet för alla?
Modesty (igen), tack än en gång för att du lärde mig åka rulltrappa på Stinsen i somras. Igår var jag inne i stan med några mammor från en junitråd på FL och jag åkte rulltrappa 18 gånger!! Så nu vet jag hur man gör :o) Nån som behöver en lektion?
Modesty, du tar orden ur munnen på mig. Skulle just skriva nåt liknande om rulltrappan. Alltså, det är ju rätt enkelt, men det fattade jag inte innan, så jag var rätt skrajsen. Kunde inte för mitt liv räkna ut vilka hjul som skulle vara i luften och vilka som skulle vara i trappan.
Camabo, kul att allt gick bra med namngivningen. Alltid kul med kalas! Sitter här o väntar på att Jessica ska vakna så jag kan gå hem till dig? Typiskt att hon sover så gott o länge just idag då?
Vi hade dop i lördags, tillsammans med två andra bebisar. Allt gick över förväntan! Jessica lät sig hållas av sin gudmor hela tiden före själva vattenproceduren och somnade hos sin gudfar direkt efter. Det bästa var att faddrarnas dotter (2,5 år) inte hängde i mammans skärp o var döds-sotis som hon brukar när mamman håller Jessica, utan nöjde sig med att hålla mig i handen och stå riktigt fint hela ceremonin (precis innan hade hon tydligen högtidligt förkunnat hemma att hon skulle stå fint på Jessicas dop och inte säga äääääh, äääääh, ääääh i kyrkan, så jag kan tänka mig vilka förmaningar hon fått av sin mamma före det?). Och sonen (6 år) hällde upp dopvattnet med den äran. Prästen höll barnen med ansiktet neråt och Jessica stirrade storögt ner i dopfunten men sa inte ett ljud. Jag är stolt! Solosången gick också jättebra, tack vare min fantastiska väninna (som gått en massa sång- och musikalutbildningar), trots att jag fick lite hjälp med kompandet av ett barn till något annat dopbarns fadder. Men han blev snabbt stoppad som tur var! Annars hade jag personligen vridit nacken av honom eller klämt fast honom hårt mellan mina ben på pianopallen :o)
Sedan hade vi 34 personer på fika hemma hos oss, trångt och härligt och trevligt. Jag hade flera ivriga köksarbetare och flera ivriga barnvakter och Jessica somnade sött i en god väns famn och åt inte på fyra timmar. Så mitt skräckscenario om att stå ensam med en förtvivlad o matvägrande Jessica i sovrummet o missa hela kalaset gick om intet och jag kunde fullfölja min ambition att prata lite med alla och framför allt med dem som inte kände någon annan.
Pratade med Jessicas gudmor igår och hennes dotters docka heter numera ?lilla dessica? och hon hade lekt dop hela förmiddagen!
Go å Glad ? många dagar kommer jag inte heller utanför dörren. Pinsamt när sambon måste låsa upp när han kommer hem. Men jag resonerar så att om hon sover hemma kan jag få lite egen tid men om hon sover på promenad får jag ju inte det. Så det är värt att stanna hemma! Sen har jag hört att om man går ute med suffletten uppfälld så är det nästan som att barnet är inne. Alltså inte så mycket bättre.
Camabo, håller med om det där med spänningen! Att börja med smakisar, prova flaska, prova ett nytt plagg eller en ny leksak ? eller få gå ut och köpa ett plagg när man bara ärvt ? allt det är klart spännande och humörförhöjande!! Kommer förresten gärna också till Kosmos, men skippade i torsdags för det har varit så mycket denna vecka. Besök hos dig, tjejmiddag i Stuvsta, Täby centrum med några FL:are, Mysebo med några andra, SATS, mormor på besök, middag med kollegorna, lite kvällsjobb på jobbet (lära kollegorna att använda datorn) samt ett besök hos Jessicas faddrar. Så vi behövde en ledig dag. Fast på eftermiddagen var jag redan uttråkad, så max en ledig dag per vecka? (jag som svor på att inte överstimulera mina barn?).
Molly84, hjälp vad mycket folk! Vi hade 36 på vår dopfest o det var i mesta laget. Fast då var vi i och för sig hemma. Kul att allt gick bra!
Krodan, vad är crosstrainer?
Krodan, ok, då vet jag. Brukar göra den som uppvärmning. Fast det är lite dumt, för då orkar jag inget mer sen... Sist kunde jag inte träna magen, för benen darrade så på fotstöden :o(
Camabo, känner igen det där med tankar som får fäste i hjärnan. Min bästa vän sedan länge gör nu det mesta med ett annat par, typ reser utomlands och firar nyår och åker till fjällen - medan vi bara ses över en middag då och då. Och självklart får man för sig att man inte duger längre.
Igår kelade min katt med fruktskålen!! Vad gör man inte när matte sviker... Hon gned huvudet mot kiwisarna jättelänge och trampade runt och donade. Till sist la hon sig ner med glasskålen som kudde, varvid den välte och alla frukter åkte ut. Hon såg lite förvånad ut...
Jessica börjar få jobbiga kvällar. Hon kommer aldrig i säng och igår gick hon så långt som att vägra läggas ner när hon sov djupt i min eller sambons famn och vägra flyttas till sin säng när hon ammats till sömns i min säng. Båda grejerna brukar annars funka hyfsat om det är tillräckligt sent. Men icke. Efter två amningsförsök med sömn, flytt och gråt emellan fick jag sova hela natten på kontoret...