Inlägg från: Siljelin |Visa alla inlägg
  • Siljelin

Sollentunamammor 2

Lillmondino, krya på sonen! Låter inte så kul...

Vi har varit uppe sen tre, men med tanke på att Jessica somnade för natten på vägen hem från Mysebo igår så ska jag väl vara tacksam att det inte är värre. Snacka om jetlag. Själv vaknade jag ett...

Skydiver, tack för vagntips. Ska ringa på den idag. Fattar bara inte varför ingen annan har ringt - är det något fel på den...?

• Siljelin

Jag ammar för fullt så mitt smartaste den här veckan är att gå ut och köra vår ruckiga vagn på tre hjul (har ni inte hört att det är modernt med trehjuliga vagnar) och när hon somnar ska jag ställa in en kartong under axeln där hjulet saknas...

• Siljelin

Mina katter är otroligt hemkära så de är mest borta när de sitter högst upp i granen utanför ditt hus, Camabo. Fast de slutade med det när du flyttade dit, tack!

Lycka till Skydiver. Vad spännande!!

• Siljelin

Go å glad, spännande med flytt!! Fast hoppas ju att du stannar här... Usch, vad ego man är...

Noodle, längesen jag såg dig här i cyberspace. Lycka till nu när bf närmar sig!

Krodan, håller med! Fast jag har haft det ganska bra i flera månader så du blir nog bara glad om jag säger att Jessica vaknat 3 två dagar i rad o vägrar somna om. Jag blir ett vrak!!! Blir skitgrinig för ingenting å så fort jag blir grinig blir jag jättevarm o nästan svimfärdig. Är det klimakteriet?

Camabo, du som är expert på det här med att ligga naken på golvet. Eller sorry, vi börjar om. Camabo, du som är expert på det här med att ha barn som ligger nakna på golvet: kan du svara på varför de alltid rullar ut rumpan utanför filten innan de kissar??

• Siljelin

Krodan, hoppas det är bättre idag! Var det något särskilt igår eller bara allmänt jävligt?

Modesty, går du på knark eller? Själv har jag ägnat hela dagen åt att gå och önska att den skulle gå lite fortare. Tycker det är extra jobbigt när jag inte ens får mina små egna stunder när Jessica sover utan måste passa på o sova själv hela tiden. För övrigt sover hon mycket bättre när jag ligger bredvid. Fast jag lyckas sällan somna :o(

Tre dagar i rad har hon vaknat runt halv fyra... Det spelar ingen roll om vi låter henne däcka vid 16, som i tisdags, eller låter henne sova 3 timmar på eftermiddagen (hur jag nu lyckades med det, genom att ligga bredvid, antagligen) så att hon kan vara uppe till 19 (förr var hon alltid upp till 22) eller knappt låta henne sova alls under dagen och ändå lyckas hålla henne vaken till halv åtta. Oavsett vilket så vaknar hon halv fyra. Bajs. Jag har ingen energi till någonting!!

• Siljelin

Go å Glad, vet precis hur det är med gnällig bebis. Framför allt såna som blir värre på Mysebo har jag stor erfarenhet av. Så kom du o fika lite!! Igår var jag själv skittrött på att vara hemmamamma - det blir många timmar att bara bära o underhålla och känna sig ensammast i världen! Ser fram emot Mysebo idag.

Kom i tid bara, för annars kanske ni inte får komma in ;o(

• Siljelin

Poäng 23,8

Ålder 45,8

Bäst man börjar kolla bättre i de orange kuverten då...

• Siljelin

Camabo, Jessica slog också rekord här två nätter i rad och sov mellan 21 och 8 utan att vakna alls (eller rättare sagt hörde jag att hon var vaken en lång stund mitt i natten och sa hä-häää, hä-häää för sig själv men sedan somnade hon om). Den här natten har hon dock tagit revanch genom att äta 23.45, 00.10 samt 01.20. Jag antar att det var någon sorts förrätt-varmrätt-efterrätt-variant för sedan stod hon sig till klockan 9...

Har ni någon gång känt att trafiken motarbetar er på ett nästan knäppt sätt? Som när man åker de 7 kilometerna till SATS och först får väja för en sopbil på fel sida vägen, med en sopgubbe som knallar ut mitt i gatan, sedan för en minibuss med varningsblinkers vars förare är ute och spikar upp affischer. Sedan står en sportbil på en busshållplats och slår upp dörren just när jag ska köra förbi så jag får tokväja. Sedan poppar det upp en gubbe ur en nygrävd grop så jag får slaganfall och därefter blinkar det gult på trafikljusen ut ur Viby så jag inte vågar köra ut på en kvart eller så. I rondellen vid Infracity stannar en bil inne i rondellen för att släppa in mig men precis när jag bestämmer att jag får väl köra före honom då fastän det inte är rätt, så ändrar han sig och kör så jag får tvärnita. Sen hände inget mer :o)

• Siljelin

Jag hade den omnämnda ev. pensionssugna damen och jag hade nog inte tänkt gå till henne nån mer gång i alla fall! Har haft den andra som vikarie och det var bättre men vet inte om jag är så förtjust i henne heller. Kanske ska kolla på Sollentuna sjukhus nästa gång, eftersom jag ändå går på BVC där.

Krodan, jag har också varit ute och supit. Med din dotters förskolepersonal, hihi. Första kvällen borta från Jessica någonsin (om man inte räknar coop och 90-minutersyoga i Rotebro). Min sambo är verkligen världens bästa pappa så jag hade ingen som helst oro för att han skulle glömma byta blöja eller sånt som ni skriver om, men däremot har ju Jessica knappt tagit flaskan utan bara ibland fått i sig lite av en slump när hon lekt lite med den. Ett par gånger har det funkat men däremellan har det skitit sig igen och hon har tokskrikigt. Hon brukar dessutom tokskrika när jag är på yoga, trots att hon inte ens är hungrig, bara för att jag inte är där. Så jag kollade mobilen hela kvällen, men det enda jag fick var små meddelanden i stilen "hon är en liten ängel och ligger och ler i babygymet", "nu har hon druckit 220 ml ur flaskan" och "nu ligger hon och sover i sin säng och jag ska precis lägga mig". Snacka om kanonkväll!!

Själv drack jag fyra glas vin och kunde väl knappt gå till damrummet sen. Jodå. Men lite snurrig blev jag faktiskt.

Svar på tråden Sollentunamammor 2