• Mollan

Spjälskydd är DYRT!

Efter mycket om och men har jag nu iaf köpt en spjälsäng (IKEA Gulliver). Men då återstår nästa "stora" problem (hm, allt är ju relativt). Vad ska man ha för spjälskydd och lakan? Jag tycker om Mumin-spjälskyddet men känner att jag är lite för snål för att betala 499 kr för spjälskydd och sen 349 kr per bäddset. Det är ju 1200 kr för bara spjälskydd och 2 par påslakanset!!! IKEAs spjälskydd tycker jag är för små och tunna, men de har en del fina lakan. Men man vill ju att det matchar!!! Det känns lite som att man blir lurad när man handlar lakan och sånt på Babyland och liknande butiker, för de är faktiskt hemskt dyra. Hur tänker ni? Måste allt matcha? Eller tycker ni det är rimliga priser i babyaffärerna? Ska jag köpa ett lakanset som matchar spjälskyddet och 1-2 billiga på IKEA?

• Svar på tråden Spjälskydd är DYRT!
  • Mcdreamy

Jag har ännu inget spjälskydd men lakan har min mamma sytt av vanliga vuxenlakan inköpta på rea på Hemtex. Jag köpte tre uppsättningar snygga lakan som mamma nu sytt underlakan, påslakan och örngott av. Det blev 5 uppsättningar och kostade sammalagt ca 250 kr.

• Rosa Kitty

Spooky du verkar irriterad på ditt senaste inlägg. Du börjar tråden med en massa frågor om vad man skall ha för spjälskydd o lakan, sedan avslutar du tråden med att du inte bryr dig om vad alla andra har...ganska oförskämt kan jag tycka, du har ändå fått en massa tips o bra svar...tack för mig.

• oxytocin

Rosa Kitty skrev 2007-09-30 10:18:43 följande:

Spooky du verkar irriterad på ditt senaste inlägg. Du börjar tråden med en massa frågor om vad man skall ha för spjälskydd o lakan, sedan avslutar du tråden med att du inte bryr dig om vad alla andra har...ganska oförskämt kan jag tycka, du har ändå fått en massa tips o bra svar...tack för mig.
    Tänkte samma sak.
  • Mollan

Rosa Kitty och oxytocin: Oj, det var absolut inte så jag menade!!!!! *rodnar* Jag menade att jag bryr mig inte om ifall varenda unge har samma spjälskydd som vi - det behöver inte vara originellt eller speciellt på nåt sätt (många skriver att de inte gillar Mumin, spöket Laban osv eftersom "alla andra har det"). Jag köper gärna ett "vanligt" spjälskydd men tycker det är dyrt. Jag är väldigt intresserad av hur ni andra gjort, men jag känner inte att jag måste hitta på ngt nytt och annorlunda för att bli nöjd, det var mer så att jag är snål!
    Jag ber om ursäkt om jag lät dryg!

• oxytocin
    Mollan skrev 2007-09-30 16:46:46 följande:
    Rosa Kitty och oxytocin: Oj, det var absolut inte så jag menade!!!!! *rodnar* Jag menade att jag bryr mig inte om ifall varenda unge har samma spjälskydd som vi - det behöver inte vara originellt eller speciellt på nåt sätt (många skriver att de inte gillar Mumin, spöket Laban osv eftersom "alla andra har det"). Jag köper gärna ett "vanligt" spjälskydd men tycker det är dyrt. Jag är väldigt intresserad av hur ni andra gjort, men jag känner inte att jag måste hitta på ngt nytt och annorlunda för att bli nöjd, det var mer så att jag är snål!Jag ber om ursäkt om jag lät dryg!
    Du är förlåten. Lätt att missuppfatta i skrift.
  • Mollan

Tack! Ja, ibland låter det inte alls likadant när man läser som när man skriver...

• xxmeyaxx

Jag köpte mitt på IKEA. Det tyckte jag var billigast.

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • xxmeyaxx

uff, mumin skulle jag aldrig köpa. Men det är bara för att jag är livrädd för honom.

När man föder barn får man en extra hjärna. Man blir tydligen jättesmart då. *Ironi?*
  • Mitt hjärta är hemma

Finns MASSOR av beg. spjälskydd på Blocket och Tradera, även med Mumin på (iaf sist jag kollade). Tips för att få det till en rimlig penning?

Svar på tråden Spjälskydd är DYRT!