• Mollan

Spjälskydd är DYRT!

Efter mycket om och men har jag nu iaf köpt en spjälsäng (IKEA Gulliver). Men då återstår nästa "stora" problem (hm, allt är ju relativt). Vad ska man ha för spjälskydd och lakan? Jag tycker om Mumin-spjälskyddet men känner att jag är lite för snål för att betala 499 kr för spjälskydd och sen 349 kr per bäddset. Det är ju 1200 kr för bara spjälskydd och 2 par påslakanset!!! IKEAs spjälskydd tycker jag är för små och tunna, men de har en del fina lakan. Men man vill ju att det matchar!!! Det känns lite som att man blir lurad när man handlar lakan och sånt på Babyland och liknande butiker, för de är faktiskt hemskt dyra. Hur tänker ni? Måste allt matcha? Eller tycker ni det är rimliga priser i babyaffärerna? Ska jag köpa ett lakanset som matchar spjälskyddet och 1-2 billiga på IKEA?

• Svar på tråden Spjälskydd är DYRT!
  • Viran

Köp ett vanligt vitt som passar till alla sängkläder..

• Isssan

Jag ska köpa mitt på Ikea, tycker inte att de e dyra heller 159 kr. Visst är de lite tunna men inte så att det är farligt

• funkis

Ikea tillhör nog de billigaste. Och det har funkat bra för oss. Men skulle jag köpa nytt skulle jag satsa på något tjockare och som sitter bättre. Gillar inte Ikeas knytband.
    Det finns en massa spjälskydd på barnnet.se Kika där.

• idacathrine

Man kan ju köpa ett neutralt spjälskydd som passar till allt om man tycker att det är viktigt. Tradera har en hel del billiga spjälskydd, om du inte har något emot begagnat tycker jag att du ska kolla in där.

• Jiie

Köpte ett vitt med lite prickar på (finns i galleriet) kostade 99 kr, helt okej

Lilleman Bäst Före 13/12
  • Lunagirl74

Säger bara ULLARED!!!!!!!  Där finns ett stort utbud både på spjälskydd (99 , påslakanset till både vagn(60 och spjälsäng(90 , dra på lakan till spjsäng(35:-st). Har själv köpt där i neutrala färger. Örngott 6:- st Det är jätte billigt och allt i 100% bomull. 

Precis som Jie har gjort så har jag oxå hittat klädfynd där.

• Clanica

Köpte ett vitt ganska högt och tjockt spjälskydd på COOP!
    Minns inte vad det kostade, men gillar det. Enkelt att matcha med lakan osv då det är enfärgat

• idacathrine

Jag är nog den enda som inte tänker på att matcha lakan med spjälskyddet. Hallå - är ju bara i vårat sovrum, vem bryr sig?

:D

• Alicia05sMamma

Vi köpte Ikeas spjälskydd & det funkade hur bra som hellst.

(¯`°?.¸ ღ Mammas lilla hjärtegryn ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Lalalong

Jag tipsar också om Ullared om du har vägarna förbi.
    Dels har de lite billigare varianter som är lite större och "stadigare" än IKEAS pluttiga (som vi tyckte var helt värdelösa!!) och sen har de lite kostsammare (men ändå en god slant billigare än om du skulle köpa på tex. babyproffsen) stora ordentliga skydd. Min kompis köpte t.ex. Nalle Puh och jag fick tag på ett Lennon (real love) skydd som är underbart fint!

// Lalalong - Lycklig mamma till Klara 06-05-04
  • MalinJohansson

Jag tycker inte att IKEAS's spjälskydd funkar när bäbisin börjar röra lite på sig, typ vid 2-3 månader. Då är det för fjösigt så att bäbisen kan klämma ut benen mellan spjälorna. Satsa på dyrare spjälskydd och billiga lakan.

• principisessan

jag köpte från ikea och piffade till det med lite tyg som matchar resten av påslakansetet som inte är från ikea.. dock så tycker jag att det är ganska lågt och lite sladdrigt.. de kanske brukar vara så men jag trodde att det skulle vara stadigare

• Duckan74

Vi har vitt spjälskydd för sängen är vit så det matchar ju.

Svar på tråden Spjälskydd är DYRT!