• kantarellkisse

Vi som är ensamstående

Det här är femte tråden för oss som är ensamstående och som försöker få barn genom insemination eller IVF där vi kan prata och stötta varandra

Några länkar för den som vill veta mer:

FEMMIS (Föreningen för Ensamstående Mammor Med Insemination/IVF): www.femmis.se

KLINIKER
    Dansk Fertilitetsklinik: www.danfert.dk
    Trianglen: www.trianglen.dk/
    Nordica: www.nordica.org
    Gaia graviditetsklinik: www.graviditetsklinik.dk
    Gentofte Fertilitetsklinik: www.gentofte-fertilitetsklinik.dk/
    Storkkliniken: www.storkklinik.dk
    Vitanova: www.vitanova.dk
    Diers klinik: www.diersklinik.dk
    AVA-klinikerna: www.avaclinic.com/index.php

PRAKTISKA LÄNKAR:
    Danska kartor: www.krak.dk
    För att hitta och beställa tågresor i Danmark: www.rejseplanen.dk

• Svar på tråden Vi som är ensamstående
  • kantarellkisse

Upptäckte att gamla tråden var stängd så jag hoppas att ni hittar hit i alla fall tjejer!

Tyvärr blir mitt första inlägg i tråden ett av de sämre startinläggen. Jag är idag i v.5+4 men tyvärr är Dvärgen inte längre med mig. Missfallet startade under natten och jag har inga tvivel om att det är det som pågår. Progesteron och blodförtunnande har tyvärr inte hjälpt och jag är lite rådvill om fortsättningen nu. Men när det slutar göra ont kommer jag säkert vara mycket mer logisk och hoppfull, och kanske hitta vägar genom svensk sjukvård som jag inte riktigt kommit fram till tidigare.

• krasha

Jävla skit!!! Stackars kära syster Kantarellkisse!!
    Jag skymtar dock en strimma hopp! Ge dig inte! Det är nära nu!!

• Singeladopt

Hallå.
    Kikar in här också. När köerna för adoption ser ut som de gör så börjar jag åter snegla mot Danmark igen.

• kantarellkisse

Hej Singeladopt, här också

Så du får väl samköra med mig då - när lagarna ser ut som de gör och hjälpen är så liten här sneglar jag försiktigt igen en aning längre bort än Danmark... Skillnaden är ju i det långa loppet inte så stor - det är ju inte vägen utan målet som är viktigt. Att bli förälder.

• Superkulan

Skönt att se att jag inte är den ända ensamstående som funderar på att skaffa barn på egen hand...

• kantarellkisse

Superkulan> Nej vi är en hel del. Både på familjeliv och i Sverige... FEMMIS, föreningen för frivilligt ensamstående som blivit gravida (eller vill bli det) med hjälp av utländsk klinik, har just nu ca 300 medlemmar och ca 100 barn finns i föreningen. Finns en del landsflyktiga svenskar...

• Pinuppan

Hej! Jag håller på med heminsemination, någon mer?:)

• Singeladopt

Ja, jag tror att jag ska boka tid igen om kolla över hur vi ska göra. Jag har haft kontakt med en gynekolog här i stan och han är beredd att hjälpa mig med det som behövs. Hur ligger det till med priser mm nu? Har för mig att det blivit lite billigare sedan Danmark ändrade sina regler.

• MammaFru

tittar in i er tråd hoppas på svar. Hur tar man sig lättast billigast till köpenhamn från sverige? Vi bor i mellansverige

Svar på tråden Vi som är ensamstående