Mino skrev 2007-10-12 09:22:28 följande:
De är med att allt blir normalt till slut måste jag hålla med om.. Så länge vi va på ALB o fic kgå på täta kontroller.. så kändes allt bra.. O även innna ALB när vi gick var tredje månda på kontroller o strålbehanlingar.. så va allt rätt ok.. Men nu i sommaras va vi på vårt sista besök hos doktorn.. o de kändes konstigt.. Vårt liv med Denise har ju varit henne o hennes sjukdom.. de har ju varit en del av henne sen hon föddes.. o nu va den borta.. Jag vet hur sjukt de låter.. Samtidigt som de va otroligt skönt att få höra att vi inte behöver kolla henne , så kändes de tomt o skrämmande... För vad kan hända nuu!!! Risker finns.. men de är så små att de inte är nån ide att gå på kontroller för.. De ända kontroll vi har nu är på ALB där de kollar att hon växer som hon ska o utvecklas.. o att njurarna inte har tagit styk.. Men de ärju inte pg hennes sjukdom.. utan medicinerna.. Sen har vi ju alla sviter efter sjukdomen.. Hon är ju synskadad nu.. o de innebär ju ett massa kämpande med skola o sånt..
Ojj vad jag känner igen mig i det du skrev.
Jag minns när Kevin var färdigbehandlad och tänkte OJ!! ska vi inte komma en gång i veckan och ej heller ha telefonkontakt???!!! Efter att ha haft kontakt med sjukvården så lång tid - så släpptes man kändes det som och man skulle ehlt plötsligt "bara" ha kontakt vid efterkontrollerna var 3:e månad!!!
Vet att jag nästan kände mig hospitaliserad!!! Blev på något konstigt sätt så osäker!!
Samtidigt kom nästa oro - hur kommer det gå????
Ja nu har vi nästa efterkontroll här den 15 oktober (på måndag) och jag är så orolig för denna kontroll och är det inför varje kontroll.
Vad betr synen - är det en biverkan av medicinerna??
Kan man göra något för att ge henne synen tillbaka??
Sen det du skriver att man ska behöva kämpa för skolgång osv.
Du har ju haft det tufft ändå utan att ev tillrättalägga skolgång med besvär.
Hoppas det löser sig för Er.
Många kramar