• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • jamis

Proppens: Härligt Visst är det underbart att se hjärtat slå!! Njut nu - du är ju gravid

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • zynk

ÅÅ va spännande Fruppis - tänker på dig!

Joyce - du är ju också på G! Tänk va fort det går.

Proppen Pust va skönt att allt såg bra ut. Fast det visste jag ju redan .

Idag har Alva och jag varit på gympa! A var sprudlande glad nästan hela passet (1 timme!). Får se om jag tar mig ur sängen i morgon - har ju inte tränat på säkert ett år .

• MallaMojs

Massa lycka till Fruppan - försök å sooova sött inatt

Å grattis Proppen, här också

zynk - gympa? Oj så duktigt!!

Många blev det!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Ma Lu

Sov gott inatt Fruppan för det blir kansek sista natten utan bebis som ska duttas och ammas Du är i mina tankar imorn

Grattis Proppens till fint vul Hehe, jag fick ju lite ont i äggstockarna när det närmade sig plus och kansek är jag lite överstimulerad men jag har tydlig bulle på magen ända nerifrån! Jag går faktiskt runt i mammamjukisar hemma men på jobbet ahr jag jeans/byxor med knappen öppen och faktiskt har jag två par jeans som går att stänga också (de är rätt stora i vanliga fall...) TYävrr är inget av de paren några snyggbyxor precis

A verkar vara en glad lite tjej Gillar gympa också!

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
  • Joyce

fruppan: Håller tummarna för dig imorgon

ProPPens: Grattis till lyckat vul! Ska du fortsätta gå på oxbacks?

zynk: Härligt med gympa Jag längtar faktiskt efter att få träna. Har tre ggr med personlig tränare på mitt gym som ska användas till våren.

MaLu: jag tycker att det finns fina gravidjeans på lindex Om du nu är sugen på att köpa några.

Har varit hos en kompis ikväll och sett ¨på fotboll. Det var trevligt. Men skönast är det ändå att vara hemma. Borde sova men det går så extermt dåligt just nu. Ska se lite tv och sen kanske.
    godnatt på er.

• Maxie

Hej tjejer! Kikar in för att se om det blivit några nya bebbar på tråden. Fruppan ska bli igångsatt ser jag, spännande!
    Hinner inte läsa allt här, Victor ska ha mat när som helst, bara unge herrn behagar vakna.
    Tänker på er emellanåt och tackar å det varmaste för allt stöd.

• jamis

Kul att se dig Maxie! Du verkar vara på gott humör

Joyce: Hoppas du kunde sova sen... inte roligt att lika vaken när man behöver sova! Sverige spelade rätt så bra igår, det var lite kul att titta på

zynk: Åh va skönt med gympa! Hur mår du idag då? Jag längtar oxå faktiskt

Malu: Du kanske vill ha igen några av dina gravid-kläder snart?

Jag har oxå svårt att somna. Det kryper i benen... men när jag väl somnat så sover jag gott och störs inte av kisspauserna på natten Nu ska jag nog ta och äta frukost

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • fruppan
    hejsan

har nu varit på bedömning och det visade sig att fostervattnet minskat ytterligare så det blir skälet till igångsättning imorgon kl 8.
    men mina värkar har iaf gjort nytta
    !! är öppen 2 cm så nu hoppas jag det sätter fart innan morgondagen.
    slemproppen har nog gått och jag blöder nu lite så det blev och sätta på en binda.
    ska va uppe och gå mycket för och hjälpa till allt för att bebis själv ska ge signal att det är dax
  • Pess

Spännande Fruppan....Nu är det äntligen dax, på ett eller annat vis Varmt lycka till.....du har den häftigaste av upplvevelser framför dig (inte så liiiiite avis på dig) 

• Ma Lu

ÅH, vad spännande Fruppan Så skönt att värkarna gjort nytta! Du får väl storstäda eller nåt så att bebis blir nyfiken på att titta hur fint det blir Stort LYCKA TILL!!!!

* * *If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet!* * *
Svar på tråden Visparnas tråd 5