• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Joyce

här var det dött idag. Nä nu skiter jag i tentan ett tag och tar mig ut på en promenad. Det är ju så fint väder att jag blir tokig av att bara vara inne. Posta brev och ensamfika lite på nyöppnat ställe här i krokarna. Om jag tar med mig en bok som hör till tentan kan jag nästan inbilla mig att jag fortfarande gör något vettigt.

hej så länge!

• jamis
    Joyce: Låter mysigt med ensamfika och promenad i solen!  Och visst är det härligt vad lättlurad man kan vara när det gäller plugg

Jag har precis kommit hem efter veckans sista dag på jobbet - känns så skönt att få lite ledigt nu och då. Ställer in mig på att jobba heltid efter denna sjukskrivningen eller iaf 75% så jag passar på att njuta nu
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

jam: Skönt att vara ledig imorgon

En till fråga från mig: Har haft ganska mycket sd idag. Men jag tycker också att trycket nedåt har ökat rätt markant. Plus att det ilar som bara den ibland när jag går. Alltså där nere i... där barnet ska ut. Ilar så förbakskat mycket att jag måste helt stanna upp och vänta ut det. Har det med sammandragningarna att göra eller är det foglossning?

Fikat var jättemysigt. Det nya kafét var verkligen höstmurrigt och hade jättegoda mackor. Så dit lär jag gå fler gånger. Nu blir det tenta

• Vaniljflickan

Jam: Kanner ocksa igen det dar med extrema mensvarkar! Har du endometrios?

Joyce: Jag ar i vecka 26 nu. Och du da?

Vad konstigt att ingen VHISP:are landat harinne annu. Det blir nog som forra gangen att det kommer in ett helt stim pa samma gang. *Hoppas*

Har borjat titta pa vagn. Usch vad svart det ar med tvilling vagnar. De ar bade klumpiga och svindyra!

• Joyce

Vanilj: Går in i v 35 imorgon

Gissar att utbudet inte är så stort med tvillingvagnar...

• jamis
    Vanilj: Jag har inte endometrios enligt alla undersökningar iaf Och de senaste åren har jag inte haft ont... eller jo, för några år sedan, max en gång i halvåret. Svårt med vagn förstår jag! Vad lutar det åt?

Joyce: Vad hette cafeet? Jag har inget bra svar på din fråga men kanske nån mer erfaren har det
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • fruppan

joyce

som svar på din fråga så tror jag det beror på att din bebis trycker ner huvudet mer mot
    livmodertappen + att det kan va fogarna oxå.
    jag har så och fick detta till svar.

min bästa kompis är ju BM och hon var här en stund idag och sa att min mage har sjunkit
    hon tippade på att jag kommer få inom tre veckor .hon tycker det ska bli kul och se om det slår in
    min syster tror oxå i början av nov.
  • Maxie

Morron tjejer. Särskilt god är den inte här, känner mig skör idag, lite gråtfärdig sådär. Det är väl hormonerna kan jag tro som gör att jag inte är så stark. Min dumma om än välmenande mamma gjorde mig rätt upprörd igår. Hon ringde och hade massor på hjärtat. Bland annat: "Låt det inte dröja för länge innan ni skaffar nr 2, det är roligt med två barn." Jag försökte få henne att förstå att vi är jättelyckliga för att vi nu ska få ETT barn, efter 7 års försök är det inte självklart att det blir fler men vi är så tacksamma för det här och det är det här barnet vi nu fokuserar på. "Jamen du ska se att din kropp nu har lärt sig av den här graviditeten och lyckas ni inte på egen hand ändå så har ni ju två i frysen." Suck.
    Sen sa hon att "om det kommer nu så lär det ju överleva när du nu gått så här långt i graviditeten". Det är inget jag gått och oroat mig för och tänker inte börja nu heller. Sen sa hon att "är ni säkra på att barnet har både fötter och händer och alla fingrar och tår och är huvudet lagom stort?" Ja, så vitt man kunde se på ultraljudet så är allt som det ska, sa jag, men man kan inte vara säker till 100%. "Ja men ni har ju kollat så det inte är cp-skadat heller." Nej, vi kollade risken för Downs syndrom och det är en liten risk, sa jag. Jag blir så matt. Jag ska prata med mina bröder och se om de kan göra nåt för att ta emot hennes oro så hon inte behöver lägga den i mitt knä. Jag har väl nog som jag har det. Sen missade jag alla bussar jag kunde imorse (och jag åker med 3 för att ta mig till jobbet). Vill bara hem och dra täcket över huvudet...

• jamis

Men Maxie Hur kan man ens säga en sån sak! Blir alldelels upprörd! Fy va jobbigt att ösa ur sig alla sina knepiga funderingar på dig sådär! Kram på dig!

• Maxie

Tack Jam för sympatierna. Ja, jag har inte sovit alldeles ostört i natt kan jag säga. Men jag vet att hon längtar enormt mkt efter sitt första barnbarn och att hon egentligen menar väl även om det kommer ut i form av diverse grodor.
    Jag sa häromdagen att vi önskar oss 2 saker i julklapp för bebisens räkning: babygym och babysitter. Hon har redan, 2 månader före jul, skannat av marknaden i den stad hon bor i och konstaterat att det finns 2 olika babygym, den ena med hårda saker som låter lite och hänger ovanför bebisen, den andra med mjuka saker. Båda lika färgglada. Nu undrar hon vilket vi föredrar. Har ingen aning sa jag. Kanske nån här har idéer om vilket som är bäst?
    Jag önskar hett att barnet kommer medan hon och övriga i familjen är i Sydamerika på semester i 2 veckor. Fast sån tur har jag väl inte. Så när hon väl kommer hem igen lär hon ringa varje dag och fråga hur det går och om jag inte kan pressa på bebisen lite nu.

Svar på tråden Visparnas tråd 5