• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • zynk

Nä jag har inte testat isbindor - man vill ju inte förfrysa sig där nere . Förresten tjejer sno med er de där jättebindorna från BB - de är faktiskt rätt sköna de första dagarna. Jag hade tom BB:s nätbyxor nån dag också - men insåg snabbt att det var lite väl avtändande. Nån måtta fick det va (säger jag som trots att jag innan lovat mig att inte göra det ändå klädde på mig den där otroligt snygga städrocken till klänning... ). Tur att bebben inte ser mycket mer än tutten i början.

"Håll Bumbo borta från alla slags värmekällor som exempelvis radiatorer. " Ja jag ska inte sätta barnet vid elementet.
    "Keep away from fire" står det på en del babykläder - undrar hur de tänkerFundersam. Jag lovar jag skaaaa inte slänga in ungen i brasan.

Hur som helst är jag jättesugen på en sån där Bumbo som jag sett på BVC. Helst skulle man vilja ha dem på bordet även om man inte fåååår. A älskar att vara med och tittar när jag håller på i köket t ex. Och sen blir det lättare för dem att nå saker tror jag. I babysittern är de så tillbakalutade. Men den är rätt dyr - kanske ska kolla Blocket? Eller önska i present!

• Kerpet1

Idis! Åh va avis jag blir! Lova att berätta allt sen och hur det funkade att ha lillan med! Jag vill åka i vår, sambon är mer tveksam... tror inte petter klarar av att resa, det tror jag...

Bumbo ska jag köpa hade jag tänkt! Testade att sätta Petter i syrrans häromdagen och han stortrivdes!!! Tyvärr använder Lydia fortfarande sin så vi kan inte låna, men det tyder ju på att det är ett bra köp, hon är ju snart två år! Hon älskar att sitta i den och Mr P brukar köra runt henne i den på golvet och brumma... hon kiknar av skratt...
    Sen tror jag nog att jag skulle ha den på bordet i början... om vi sitter där, perfekt för Petter att få va med, vi har haft babysittern där men den tar ganska stor plats...

Jam o maxie! Japp ni har rätt, jag härstammar definitivt från värmland, fast det hade ni som träffat mig inte förstått va????

Kram på er!

• jamis
    God morgon!

Kerpet
    Så du är en riktig värmlänning Min man och hela hans släkt är oxå värmlänningar Undrar vart du kommer från...

Nu ska jag hoppa in i duschen och sen njuta av en sen frukost *mums*
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Kerpet1

Jam: Aha... jag kommer från Säffle... sen bodde jag många år i Sunne oxå... Då har du varit i värmland förstår jag, visst är det fint där!

Petter tog sovmorgon i dag, ända till 9, helt suveränt!
    Jag håller på att fixa inför dopet på lördag, en hel del att stå i, man vill ju att det ska bli fint och så tar man i så man spricker... lite orolig för fredag då jag ska laga mat... undra hur petters dagsform är då????

Ha det så bra!
    Kram Kersti

• jamis

Mysigt att pyssla inför dop, Kerpet!
    Japp, jag har vart i Värmland. Mina föräldrar bodde i Säffle när de träffades och mina kusiner har bott länge i Sunne, men min mans släkt bor i Fagerås, Kil och Charlottenberg utanför Arvika Det är jättefint där - mycket skog och natur !

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

Hoppas dopet blir fint Kerpet! Blir ni många?

M ringde från tåget till norrköping dit han skulle på ett möte idag och berättade att han nog håller på att bli sjuk. Typiskt just idag då vi ska på den andra omgången av profylaxkursen. Men som tur var så kunde jag boka om den så vi får komma vid ett senare tillfälle. Kändes ju sådär att gå dit själv, även om jag hade gjort det i nödfall. Hoppas bara att det inte är kräksjukan han har fått. Jag har iof aldrig haft den (trots att M har haft det 2 ggr) så jag tror nästan att jag tillhör den femtedelen av befolkningen som är imun men jag vet inte. Hursomhelt trist för honom att vara sjuk.

Nä nu ska jag skriva tenta. Kramar till er

• Pess

Åter från en fyra timmar lång promenad med mammagruppen Bara så ni vet vad som väntas

• MallaMojs

Åhh, duktigt Pess Tråkigt för oss dock...

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • zynk

Hemma efter nästan fyra timmars mat- och efterrättsfrossa .

Joyce va bra att ni kunde ändra dag. Inte så kul att flåsa ensam... Men vad vet jag som inte fick gå den där kursen... Jag tror också du är immun! Har man träffat en kräksjuk och inte blivit smittad är det stor sannolikhet att man är immun. Det är ju så himla smittsamt.

• Joyce

Jag kan inte sova (kan iof bero på att jag klev upp elva imorse och sen råkade somna mellan 16-19)...

Pess: Oj vad hurtigt! 4 h

zynk: Vad härligt med mat och efterrättsfrossa

får väl se om jag hittar nån intressant tråd såhär mitt i natten.

Svar på tråden Visparnas tråd 5