• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Joyce

Äsch, jag jobbar i soffan med datorn i knät och inte kräver det särskilt mycket tankekraft heller

• jamis

Åh, det lär som ett riktigt behagligt jobb

Nu ska jag laga ett gossedjur som min mamma sydde till mig när jag var liten och som bebisen ska få nu

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Maxie

Härligt Joyce att du är klar med tentan! Och intensivshopping är ju ganska bra så man får saker och ting klart.

jam: gulligt med ärvda gosedjur. Du, ge Malu en stor kram från mig.

• jamis
    Maxie: Jag ska ge Malu en STOR kram från dig. Jag hoppas sååå på henne nu (och de andra såklart!)!
    Gossedjuret är sött, det sover i vår säng nu och är döpt till Signe efter en adopterad tjej från Indien som heter Signe Komal, som vi såg på TV när den danska adoptionsserien gick på TV och vi var inne på adoption - så nu är hon en liten Signe
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Maxie

Signe är ju ett ganska gulligt namn. Fast det är min mammas andranamn...

Vi har fått lite problem på namnfronten, om det blir en kille vet vi att det blir en Viktor (eller Victor) = seger men blir det en tjej....? Julia och Josefin tycker jag är gulliga namn men det blir lite småfånigt eftersom både mitt och makens namn börjar på J. Sen har vi tänkt oss Victoria som andranamn men inte som tilltalsnamn. Och kombinationen med två -ia namn: Julia Victoria låter ju också lite smådumt. Min man tycker Clara är ett fint namn, jag tycker att det är rätt ok. Men inte helt klockrent.
    Förut har jag inte brytt mig om det eftersom jag varit så säker på att det blir en kille. Fast nu har jag ju insett att det faktiskt KAN bli en tjej. Suck. Goda idéer emottages tacksamt.

• jamis

Oj va svårt med namnfunderingar, Maxie. Vi har våra namn klara sen nåt år tillbaka Men vi finular lite på mellan-namn och så.

Victor är ju jättefint och har verkligen en bra betydelse Jag tycker Clara är jättesött. Clara Victoria kanske

Själv tycker jag att Signe inte är så jättefint, inget vi skulle döpt vårt barn till, så det passar bra på lilla odefinierbara gossedjuret

• Maxie

jam: men visst har ni tagit reda på kön också va? Eller hur var det nu? Ja, måtte barnet sen se ut som en Victor om det blir en kille, annars står vi där slätt. Sen ska det ju passa till efternamnet också.

Vi har ju också fått för oss att barnet ska ha minst en namnsdag på sommarhalvåret som vi kan fira så att inte allt kul, födelsedag och jul, händer på vintern.

• Joyce

Maxie: ja namn är svårt. Svårt att komma med tips då jag inte riktigt vet vad ni gillar.

Vi har tjejnamn så det räcker och blir över (frida och karin är topp 1 & 2) men inte ett enda vettigt förslag som killnamn.

• Maxie

Joyce: ja både Frida och Karin är ju urgulliga namn. Vi har tjejer i bekantskapskretsen som heter så, lite för nära, så för oss funkar inte de namnen. Och för mig är många namn "förstörda" för att jag har klienter som heter si eller så. Man associerar ju namn till personer man känner.
    Elin är ett namn jag gillar fast det heter en av våra grannar och det känns också tokigt. Ellen kan jag tänka mig men inte maken. Sen gillar jag Matilda fast det gör inte mr J.

• MallaMojs

Maxie - vad smart tänkt med namnsdagar! Vi har varit elaka eftersom Cornelia inte finns med alls

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
Svar på tråden Visparnas tråd 5