• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • jamis

Oj maxie, din mamma verkar ju mena väl men kanske att det kommer ut lite fel som sagt... det är ju synd. Kanske kan du säga till henne att du inte vill att hon ringer varje dag (om hon nu börjar göra det). Mina föräldrar ska ju få sitt första barnbarn oxå, men mamma har en syster som har varit FÖR påträngande på hennes barnbarn så mamma har sett hur hon inte ska göra Hoppas du får föda i lugn och ro när din mamma är bort

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Maxie

Ja, jag får försöka hålla henne lite på avstånd. Säga att vi hör av oss när bebisen har kommit. Fast det lär ta hus i h-e... Eller så kan vi komma överens om att jag ringer henne lite då och då, då har jag ju själv hyfsad kontroll. Eller ännu bättre, jag kan maila!

• Joyce

Usch Maxie, vilken jobbig morgon! Och fy för att lägga dess domedagsprofetior på dig. Sånna frågeställningar måste man ju slå ifrån sig så fort de dyker upp för att klara sig. Då får ingen annan komma och lägga dem på den.

Ni har inte nummerpresentatör? Jag svara helt enkelt inte varje gång min mamma ringer. Ganska ofta stänger jag även av signalen. Lite otrevlig och oärlig medtod kanske?

• Maxie

Joyce: nej tyvärr har vi ingen nr presentatör. Men om hon fortsätter komma med såna saker så får jag nog se till att inte svara. Problemet är att får hon inte tag i mig så börjar hon väl tro att nåt hemskt har hänt och då fortsätter hon att ringa tills jag svarar...
    Men hon är inte alltid så här, hon kan vara ganska vettig ibland också. Kanske kan jag med mina bröders hjälp få henne att tagga ner, jag hoppas det.

• Joyce

Maxie: ja det kanske funkar att bara prata med henne? Att säga att du inte mår bra av hennes oro? Att hon får ta ut den på någon annan? Kanske du kan skriva ett mail åt henne och berätta?

• Joyce

Tjohoo! Tentan klar och inskickad Nu är det schools out för den här gången.

• jamis

GRATTIS Joyce ! Va skönt det måste kännas! Vad ska du hitta på nu då ?

Själv sitter jag och njuter av att vara ledig. Min man jobbar hemma så det är bara mysigt att göra ingenting (och störa honom litegrann). Ska iväg och fika med Malu senare i em

Nrpresentatör är verkligen en bra uppfinning. Så slipper man svara när telefonförsäljare ringer och andra man inte känner för att prata med för stunden Generad

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Joyce

Idag ska jag vila , i helgen attackfixa barngrejer och nästa vecka bara jobbba! Låter väl som en bra plan?

Ja visst är nrpresentatör bra?! Jag är en screenare av stora mått

• jamis

Attackfixa barngrejer ? Det lät kul! Jobba inte för mycket bara! Du måste ju vila och samla kraft inför förlossningen oxå !

Svar på tråden Visparnas tråd 5