• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Joyce

zynk: Nej tyvärr, har inte vista Ikonen för typ flyttbar enhet går inte den att hitta i listen nere till höger (spekulerar bara eftersom jag inte vet hur vista funkar).

• zynk

Nå ingen flyttbar enhet (den brukat ju dyka upp där) o inget på listen... Grrrrr! Varför vista? Varför göra om så mycket?
    Tack ändå för försöket.
    Hur är läget? Ska läsa nu...

• Joyce

zynk: En snabb googling säger nåt som följer:

Klicka på Start, ‍och klicka sedan på Dator‍‍‍‍.

I mappen Dator dubbelklickar du på den flyttbara lagringsenhet som används för överföringen.

kanske inte nån hjälp? Vet inte vad mappen dator är (den gamla "den här datorn kanske"?

• zynk

Men jisses är du i vecka 35??? Va roligt!

Jag tvättade kläderna "bara" en gång. Hade tänkt skippa sköljmedel men min karl vill så gärna ha det så nu använder vi det fast mindre. OCH med parfym . Det är så himla mycket man ska och bör - just nu diskuteras våtservetter på Minnas tråd. Jag tror ändå att mycket är överdrivet. Men oparfymerat är säkert bäst.

Maxie är garderoberna rensade nu?

Jag känner igen stressen inför förlossningen. Man vill ju att allt ska va perfekt! Jag hade all tid i världen men inte blev det klart för det.. barnrummet är ännu inte färdigt. Men snuttan sover ju hos oss .
    Det är bara att inse att allting aldrig kommer bli färdigt. O försöka njuta av det man ändå hunnit!

Go natt!

• zynk

Å tack för besväret! Jag får inte upp nån "flyttbara lagringsenhet " . Ska prova att installera om nu.

• Joyce

Äsch då, hoppas det löser sig!

Nä egentligen är jag inte så rädd för det här med tvättmedel och parfym (speciellt inte med begagnade kläder). Men det är bara det att jag hatar tvättmedelslukten på det vi har fått låna. Jag har varit så extremt känslig för lukter under graviditeten (kör med bats roll-on, oparfymerad tvål, oparfymerad hårspray osv) och jag vill inte att bebisen ska lukta som lånekläderna. Men egentligen fattar jag ju att problemet med luktkänslighet kommer att försvinna efter förlossningen.

• zynk

Ja då förstår jag verkligen. Man vill ju att kläderna ska lukta som en själv liksom.

TUR att man inte är äckelmagad längre efter förlossningen - för nu klarar man allt vad kroppsodörer och kroppsvätskor heter . Berättade jag om pizza hut? Vi var där i helgen o när vi skulle gå kommer en servitris o ser lätt skärrad ut o säger "barnet spyr"... hade vi inte märkt (o knappt noterat om vi sett det) . Man blir bra på att alltis ha en trasa i närheten. Och vi tyckte det lät så kul att hon sa SPYR. Barn kräks ju - inte spyr - om de inte är tonåringar förstås - då SPYR man .

Jäkla vista! Mitt tålamod är inte stort när det gäller apparater. Det ska funka direkt annars får det va... Tur att det bara skulle vara för nöjes skull o inte nåt viktigt.

Nä nu är det inte många timmar tills A vaknar - varför sover jag inte?

GOD NATT!

• Joyce

Haha, ja det är nog tur att det försvinner och jag håller med, barn kräks ju!

jag borde också sova! Har lyckats skriva ihop lite till tentan iaf. Men imorgon måste det bli mindre fl och mer fokus på tentan om jag ska hinna klar.

godnatt!

• Idis 76

Tittar in med en solig kram från Thailand!
    Flygresan gick toppen med T, hon var verkligen en ängel!

Håller tummarna för er som närmar er BF!!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Joyce

Hej Idis! Lite avis blir man ju allt på dig

En fråga (som kanske redan avhandlats?), hur mycket kläder + saker i vagnen behöver man i december? Vi har fått låna en pop-fleeceoverall och en varm mössa. Sen har vi nån slags fårskinnsåkpåse + även nån duninnerpåse att stoppa i den. Jag fattar att allt det där låter lite varmt att ha på en och samma gång. Tips jag har fått är lager på lager och att de går lätt att öppna. Är det bättre med täcke i vagnen än med åkpåse? Jag menar de ligger ju ner hela tiden och är rätt skyddade? Ska man ha kudde?

Sen har jag kommit på att det nog är bäst att handla alla julklappar nu. Har svårt att se mig själv komma iväg och fixa det i december. Shit nu blev det körigt på kontoret

Svar på tråden Visparnas tråd 5