• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Idis 76

Här kommer det en skön hälsning från Thailand!! Tänker på er alla!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • Joyce

jam: Bra med madrassköp på rea . trist att du får vara ensam ikväll, din man verkar resa en del?

Maxie: Aha, badbyxor. Det har vi inte tänkt på. Jag har börjat fundera lite på bb-väskan. Mest efter igår. Då kändes det som att det faktiskt KAN hända snart även om det inte är såå troligt. Men jag gillar att vara förberedd. Fina lammskinn förresten. Kanske nåt att önska sig i julklapp?
    Ha så kul på coop ikväll

Vi har fått en hel del avklarat. Dock var skötbordet på ikea slut, jobbigt att måsta dit en till gång. Men vi köpte en byrå, en spegel, frottetvättlappar, en nalle, plastad frotté, en mobil, kudde, lakan, engångspåsar för bröstmjölk, nappar, nappflaskor och lite annat småfix. Så det känns bra. Tyvärr börjar M bli tveksam ang byrån och vill ha nån annan som han vill köpa på typ second hand/antikaffär. Visst jag håller med om att de är finare men jag orkar verkligen inte ge mig ut och leta nåt, svårt att hitta med rätt mått också. Plus att i gamla byråeer brukar alltid lådorna kärva. Jaja, vi får se vem som vinner

Imorgon ska vi åka och få babyskyddet som vi ska få låna av ett par kompisar. Det närmar sig iaf
    Säng och skötbord är 2 stora grejer som är kvar.

• jamis
    Joyce: Va massa grejer ni köpt!! Skönt att få det gjort! Vi tänkte faktiskt beställa spjälsäng för den var slut när vi var på ikea sist och vi har ingen bil så det kan bli svårt att åka ut fler gånger...  Sen håller jag med dig att det är skönt att ha allt klart och inte måsta gå ut och leta massa grejer på slutet. Fast du har ju verkligen inte långt kvar nu! Vilket skötbord vill ni ha?

Japp, min man reser en hel del... det är ganska kul när jag kan följa med men annars blir det ganska tråkigt. Särskilt när det är helger då jag är ledig.

Jag ska upp till mina föräldrar i Norrland om 2 veckor (min man åker till Indien då i 12 dar) och funderar på att sy ett spjälskydd eftersom de är så ruskigt dyra! Och jag har ingen symaskin Vore kul att få ett fint som passar till rummet oxå och inte bara har massa nallar på sig.

Hej Idis! Hur länge ska ni vara borta? Låter underbart!
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Idis 76

Joyce: Det går jätte bra. Flygresan gick prickfritt!
    Man tar tre steg här nere och sen ska en thailändare gulla lite och så håller det på, dom verkligen älskar barn och speciellt när dom är så ljusa i hyn.

Jam: Vi åker hem den 1 november och ja det är helt underbart att vara här!!

♥♥♥*; ** Välkommen till världen min underbara dotter ** ;*♥♥♥
  • zynk

JA ombyte till mannen - glöm inte det. Alva lyckdes bajsa ner M:s skjorta det första hon  gjorde . Badbyxor behövdes inte för jag hann aldrig in i duschen .

det var ett väldigt tjat om den där körsbärsparketten - är det nån som sett den?

Jam du är en riktig bullmamma du!

maxie: COOP

idis va härligt det låter! Man skulle ju kanske passa på nu att åka iväg - det är ju svårare sen när de blir mer mobila. Än så länge har A bara åkt typ 20mil...

Joyce va skönt att SD har lugnat sig. Har man väl fått SD så ökar de ju alltid mot slutet (livmodermuskulaturen växer ju). Och jag ska inte vifta bort dina symtom men det är ett gott tecken att de blir lindrigare av vila. Du kan hoppas på en snabb förlossning för det sägs ju att livmodern tränar sig med SD. Tänk va din livmoder blir vältränad! Och skulle bebben mot förmodan komma nu så klara h*n sig ju .

Å va roligt att det börjar närma sig för er! Nu vill vi ha lite påfyllning här av vihpsarna annars blir det väl snart tomt här.
    Nu ska jag kolla in de där lammskinnen.

• Joyce

jam: Det är ett sånt där som man hänger på väggen. Kul att sy spjälskydd. Måste man förresten ha ett sånt?

zynk: Nej jag tror egentligen som du att det är nån fara eftersom det nu har lugnat sig så pass mycket. Nu är det bara typ 1 ggr i halvtimmen och det ska ju inte vara nån fara. Men igår blev jag faktiskt lite skraj när det inte slutade. Men får hoppas att det är som du säger, att livmodern ska vara vältränad och duktig när det väl är dags.

Hur är det med dig? Hur mår A och vad gör du allt mest?
    kram

• Pess
    zynk skrev 2007-10-20 22:49:29 följande:
    det var ett väldigt tjat om den där körsbärsparketten - är det nån som sett den?
    *s* JA *räcker upp handen*

(fast inte på upploppet )
  • Pess

Det är ju lite coolt att vi vipsare plussar i omgångar...Vi var ett helt gäng som fick barn samtidigt i somras... Nu är nästa gäng på gång...och snart kommer ett nytt hit med Caribe, Maskros, Malu och kompani....

L ska till London om två veckor förresten...Hon vill gå på BabyGap sa hon...så då fick hennes föräldrar snällt boka in en weekend

• zynk
    Pess skrev 2007-10-20 23:15:55 följande:
    Det är ju lite coolt att vi vipsare plussar i omgångar...Vi var ett helt gäng som fick barn samtidigt i somras... Nu är nästa gäng på gång...och snart kommer ett nytt hit med Caribe, Maskros, Malu och kompani....L ska till London om två veckor förresten...Hon vill gå på BabyGap sa hon...så då fick hennes föräldrar snällt boka in en weekend
    Och hon sa till mig att M ska betala .

Joyce: Vi mår bra! Jag njuter av mitt lilla underverk och det är ju så kul nu när hon ler och "snackar" (och har börjat göra lite "skrattljud" - hon verkar testa vad hon kan göra med rösten - lika tjut och så). Hon vill helst bli buren och så ska hon se ALLT. Bärsjalen jag hade i början funkar inte så bra för hon sträcker sig ut ur den.
    Ikväll badade vi badkar. Mannen assiterade (tände ljus). Det är så gosigt. Tänk vad ni har att se fram emot! Visst är det jobbigt men det jobbiga känns inte så jobbigt om ni fattar. Och jag tror jag var mer trött förr och definitivt mer trött under graviditeten. Saknar sovmornar!
Svar på tråden Visparnas tråd 5