• Maxie

Visparnas tråd 5

Här hänger vi som förut hängde i VIPS-arnas tråd i Svårt att få barn

Vips står Vi-plussar-snart eller Very Important Person Sisters (numera VIHPS, efter en ihopslagning av Vips och Hk-tråden)
    och Visp står då för Vi-som-plussat

Våra anledningar till att vi plussat till slut är ganska olika,
    vi var ett blandat gäng av ivf:are, sprutare, pillerätare och en del av oss
    inseminerade och andra lyckades där hemma..
    Gemensamt för oss var att vi har tagit tid på oss, detta var inte det lättaste…

Nu känner vi oss vilsna när vi äntligen får komma över till denna del av FL och har därför beslutat oss för att starta en Dotter-tråd till vår Moder-tråd

Våra hjältinnor är våra bästa vänner inne på VHIPS-tråden…
    Vi längtar efter er och hälsar er välkomna till oss!

Givetvis får andra som också haft svårt i verkstaden komma in hit! Och har du fortfarande svårt så rekommenderar vi varmt vår modertråd! www.familjeliv.se/Forum-11-261/m17101786.html
    Här är länken till visparnas första tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m13275268.html Och vår andra tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m16139746.html
    Vi har också en kalender för BF och annat, här är den länken;
     www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347548.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m19347940.html var vår tredje tråd där många av oss blev mammor.
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m22605284.html var fjärde tråden.

NY KALENDER FINNS - skriv in ditt bf och andra viktiga händelser under din graviditet
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m24052204.html
  • Svar på tråden Visparnas tråd 5
  • Pess

Maxie...Lysrör existerar inte på BB Sthlm...inte ens i födelserummen

• jamis
    Pess: Det låter ju superbra!! Då behöver inte Maxie sitt brandfarliga mysljus

Maxie: Skönt att du tycker tiden går fort Jag tycker väl att den gör det men ändå inte... vill gärna att det är jul nu för då är det bara 4 veckor kvar och vi ska bara göra roliga saker

Vet du, jag pratade med min mamma idag och berättade att min man skulle vara hemma med vårt barn hela andra året och att jag var lite avis. Då säger hon att "ni kanske har en till då". Och jag stelnar till lite... hon tänker att "det kanske lossnat för er då" och det kanske det har. Vi har ju inte hållt på såååå länge och blivit gravida spontant för inte så länge sen, men ändå... det var lite jobbigt. Men hon tyckte iofs att vi skulle fokusera på detta barnet först. Tack och lov. Tänkte på dig och din mamma då även om det inte kändes lika jobbigt som det din mamma uttryckte.
    Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • Lotass

Nu har jag äntligen läst igenom alla sidor...pust

Läget har lugnat ned sig och jag blir sjukskriven 1 vecka till.
    Barnet sparkar för fullt och väcker mig ibland.

Vanilj: tråkigt med svärmor.
    Idis: Kanon att resan till Thailand gick så bra. Hur gammal är hon nu? Vi planerade att resa dit med barnet som vi väntade förra året.

Maxie: Ibland kan de närmaste vara riktigt klumpiga. Min mormor ringde i veckan och sade att det finns de som är starka, svaga och ännu svagare och jag vet redan tidigare vilken kategori hon plcerade mig i efersom jag hade sängläge och hon berättade att själv bar hon ölbackar en månad innan förlossning. Det är en jäkla skillnad på sammandragningar och blödningar av långvarig stress man inte kan påverka och eller att inte inte ha komplikationer.Min "stödjande" mormor sade när jag var i 20-års åldern att hon har alltid vetat att det aldrig skulle bli ngt av vare sig min mamma eler mig och berättar sedan hur fantastisk duktig hon är. Tyvär spelar det ingen roll vad vi åstadkommer så är alltid det andra gör mer värt. Vissa är bara sådana, synd att de ibland är släkt...GRRRR!

Lammskinnen verkade toppen!

Joce: v.35. Inte långt kvar.

Jam: Man rekommenderar spjälskydd så att barnet inte fastnar med armar och ben.

Har surfat maniskt på nätet på alla barntillbehör i flera dagar. Har shoppat massor i tanken.

DE som lånade baby kläderna från syrran hade missuppfattat att de fick låna kläderna, så de har slängt allt urvuxet. Snopet! Hon hade tänkt spara allt för att jag skulle få låna och till deras nästa barn.
    Pratade med en kompis och det visade sig att hennes gulliga syrra hade en del kvar som vi kan få. Vilken lättnad.

Angående namn om det blir en tjej blir det Ella om det blir en kille blir det Allan(om jag får bestämma). Min mormor trodde jag skojade när jag sade Allan och skrattade som besatt att det var det fulaste namn hon hört, bara det får mig att hoppas på att det blir en kille. he he

• Lotass

Intresant, värt att prova!
    Läste en artikel om en metod som kallas för elimination comunication. DEt handlar om att lära sig lyssna på barnets signaler när det behöver göra ifrån sig.
    Barnet kommunicerar redan från början och får det inget gensvar på den signalen fram till 6 månaders ålder upphör den. Kolla in www.ecsweden.se.
    Vilka sopberg av blöjor och pengar man skulle spara

• jamis

Hej Lotass!!

Kul att se dig! Hur mår du? Skönt att det verkar bättre nu! Ska du börja jobba igen om en vecka?

Lika ofta som föräldrar tänker på sina barn, lika ofta tänker ofrivilligt barnlösa på sina obarn
  • MallaMojs

Lotass - blir det en Ella så har jag massa kläder härhemma - det mesta ärvt men ändå!!

*~~* Cornelia & Izabella 070602 *~~*
  • Maxie

Hej Lotass, du verkar lite piggare nu, kul att se dig igen! Ja, det är väl så med folk och klumpiga kommentarer. Det blir på nåt sätt värre när det är nån närstående som kläcker ur sig dumheterna. Att du ens pratar med din mormor tycker jag är enastående. Men ibland får man väl ha fördrag med idiotin och hoppas att det inte ligger i generna. Förmodligen har hon ett enormt dålig självkänsla själv.

Jam: ja ibland kommer det grodor som jag tror att de kanske ångrar ganska snart. Tur att din mamma har fokus på det här barnet och inte ligger några år fram i tiden som min... Jag pratade med lillebror om saken igår och han blev rätt upprörd över vår mors sätt att uttrycka sig. "Hur f-n kan man säga nåt sånt?" Skönt att han fattar, då kan han säga till henne vid behov. Fast till honom hade hon minsann bara pratat om hur himla roligt det är att jag är gravid och hur mycket hon längtar efter att bebisen ska komma till världen, ingen oro där inte!

• jamis
    Maxie: Va lustigt att din mamma uttrycker sig så inför dig och inte din bror. Intressant vad de väljer att säga till oss och våra syskon. Men välj att lyssna på det hon sa till din bror, att hon är glad för denna bebisen! Skönt att din bror förstår dig oxå!

Snart snart kommer min man hem, för imorgon ska jag jobba och sen kommer han
  • Lotass

Jam: Hej! Ja om en vecka kör jag igång igen. Skönt att få en vecka till att ta det lugnt på.

Malla: Tackar, det tackar jag inte nej till. Ifall det skulle bli akut. Kusinen fick pojkar som tur var så de hade bara lånat babyunisexkläderna. Syrran har en liten jänta så de kläderna finns kvar. Hon bor i västergötland så vi ses inte så ofta.

Såg bilden på tjejerna. DE är jättegulliga, där de sitter i soffan.
    Hur går det för er?

Nu är det dags att äta ngt.

Kramisar

Svar på tråden Visparnas tråd 5